Beantwoord

Geen korting mogelijk

  • 22 January 2020
  • 22 reacties
  • 846 keer bekeken

Vorig jaar tijd om contract te vernieuwen of over te stappen. Ik vraag aan een chatmedewerker of ik korting kan krijgen op mijn huidig contract. Ze zegt nee en is eigenlijk best onbeleefd te noemen. Ik schrijf een klacht en begin te kijken waar ik naartoe zal overstappen. In de tussentijd word ik door KPN benaderd met een excuus en dat het ik wel een korting krijg. De medewerker zegt je kunt volgend jaar weer contact opnemen en dan krijg je weer korting want we willen onze klanten behouden. Dit jaar probeer ik het weer op de chat. Weer iemand die nee zegt en mij beschuldigd dat ik de oorzaak ben waarom in juni de prijzen omhoog gaan (de grapjas). Moet ik nu ieder jaar dat riddeltje weer af? Waarom alleen voor nieuwe klanten een korting, weten jullie dan niet dat klantbehoud en retentie veel minder kost dan nieuwe klanten binnenhalen? Dus hierbij opnieuw mijn klacht. Wees eens aardig voor je bestaande klanten, KPN!

icon

Beste antwoord door Bart_ 24 January 2020, 14:21

Bekijk origineel

22 reacties

Badge +19

Gelukkig krijgen bestaande klanten geen korting! Wie gaat dat betalen al die kortingen?? Als iedere vast klant korting zou krijgen kunnen er 2 dingen gebeuren. Of kpn gaat failliet of de prijzen gaan omhoog.  Beide zijn onwenselijk. 

Reputatie 7
Badge +24

Ja, al die kortingen zorgen ervoor dat KPN de prijzen steeds omhoog moet doen. Want uiteindelijk moet het allemaal gewoon wel betaald worden. Dus wat bedoelt u met "grapjas"?

Reputatie 4
Badge +6

Diepe zucht en slaat een bladzijde om.

Zoals @Joep1965, al zegt, krijg je korting dan gaan de prijzen weer omhoog, wil je toch minder betalen? www.google.nl en dan even creatief zijn met welke zoekopdracht je gebruikt.

​​​​Mvg Timo

Prijzen van KPN zullen toch stijgen of we wel of geen korting krijgen. De hoeveelheid geld dat ze uitgeven voor nieuwe klanten is enorm en maakt een kleine korting voor behoud bestaande nihil. Zoveel reacties dat jullie met z'n drieën plaatsen en toch niet even kijken naar het marketingbudget.

Reputatie 4
Badge +6

Zoveel reacties dat jullie met z'n drieën plaatsen en toch niet even kijken naar het marketingbudget.


Reacties zijn geplaatst door forumleden en niet door KPN medewerkers ;)
 

Zoveel reacties dat jullie met z'n drieën plaatsen en toch niet even kijken naar het marketingbudget.


Reacties zijn geplaatst door forumleden en niet door KPN medewerkers ;)
 

Dat snap ik. Voor forumleden die zo actief zijn weten ze bitter weinig hiervan. Maar wel gelijk reageren.

Badge +19

Het blijft een terugkerende discussie maar vertel jij dan nou eens waar dat geld vandaan moet komen als je wil. 2.5 miljoen vaste klanten die allemaal laten we zeggen 6 maanden lang € 15.00 per maand korting krijgen .

Hoi 

Krijg ik dan ook korting ?
Of een maand voor niets, dat mag ook.
En niet alleen voor mij, gewoon voor het complete klantenbestand.
:grinning:
 

Reputatie 4
Badge +6

Zoveel reacties dat jullie met z'n drieën plaatsen en toch niet even kijken naar het marketingbudget.


Reacties zijn geplaatst door forumleden en niet door KPN medewerkers ;)
 

Dat snap ik. Voor forumleden die zo actief zijn weten ze bitter weinig hiervan. Maar wel gelijk reageren.

Al zouden forumleden het weten, dan heb je nog niks aan de eventuele “belofte” die hun je zouden doen. Het zijn nog steeds geen KPN medewerkers.

Maar wat anders, vraag en krijg je ook elk jaar extra korting bij je energie- en waterleverancier terwijl je deze al tijdens afsluiten hiervan gekregen hebt?

Krijg je ook elk jaar extra korting als je auto voor een APK gebracht wordt terwijl je al van een actie gebruik hebt gemaakt? Je komt tenslotte elk jaar er weer toch?

Vraag je ook aan de gemeente elk jaar korting op de gemeentebelastingen omdat je dit elk jaar moet betalen?

En zo kan ik nog wel even doorgaan mbt maandelijkse en/of jaarlijkse betalingen. 

Ben je van mening dat je teveel betaald bij KPN, dan moet je hetzelfde doen als ik gedaan heb. Overstappen naar een andere aanbieder, krijg je wel korting ;)


S6 @IsaFazli 

KPN gaat toch wel failliet als netwerknl alle aansluitingen die ze willen realiseren kosteloos doen. Wacht nee ook daar betalen wij aan mee. /sarcasme off de beursboeven zijn blijkbaar wel positief



Ben je van mening dat je teveel betaald bij KPN, dan moet je hetzelfde doen als ik gedaan heb. Overstappen naar een andere aanbieder, krijg je wel korting ;)
 

En dan het jaar daarna weer terug blijven hoppen dan weet je dat je elk jaar de laagste lasten hebt. Verlies je daarmee andere voordelen dat moet je dan maar voor lief nemen.

Reputatie 4
Badge +6

KPN gaat toch wel failliet als netwerknl alle aansluitingen die ze willen realiseren kosteloos doen. Wacht nee ook daar betalen wij aan mee. /sarcasme off de beursboeven zijn blijkbaar wel positief



Ben je van mening dat je teveel betaald bij KPN, dan moet je hetzelfde doen als ik gedaan heb. Overstappen naar een andere aanbieder, krijg je wel korting ;)
 

En dan het jaar daarna weer terug blijven hoppen dan weet je dat je elk jaar de laagste lasten hebt. Verlies je daarmee andere voordelen dat moet je dan maar voor lief nemen.

Mijn overstappen heeft een andere reden, zie dit topic. Was niet vanwege de korting, mobiel was ik vanaf Hi al klant met dit nummer dus van “hoppen” is geen sprake ;)

Zoveel reacties dat jullie met z'n drieën plaatsen en toch niet even kijken naar het marketingbudget.


Reacties zijn geplaatst door forumleden en niet door KPN medewerkers ;)
 

Dat snap ik. Voor forumleden die zo actief zijn weten ze bitter weinig hiervan. Maar wel gelijk reageren.

Al zouden forumleden het weten, dan heb je nog niks aan de eventuele “belofte” die hun je zouden doen. Het zijn nog steeds geen KPN medewerkers.

Maar wat anders, vraag en krijg je ook elk jaar extra korting bij je energie- en waterleverancier terwijl je deze al tijdens afsluiten hiervan gekregen hebt?

Krijg je ook elk jaar extra korting als je auto voor een APK gebracht wordt terwijl je al van een actie gebruik hebt gemaakt? Je komt tenslotte elk jaar er weer toch?

Vraag je ook aan de gemeente elk jaar korting op de gemeentebelastingen omdat je dit elk jaar moet betalen?

En zo kan ik nog wel even doorgaan mbt maandelijkse en/of jaarlijkse betalingen. 

Ben je van mening dat je teveel betaald bij KPN, dan moet je hetzelfde doen als ik gedaan heb. Overstappen naar een andere aanbieder, krijg je wel korting ;)


S6 @IsaFazli 


Ja stap elk jaar over naar de hoogste welkomstpremie en jaarkosten op basis huidig verbruik. ( Gas en Electra.

Ja vraag voor auto altijd korting op onderdelen en de totale kosten. ( vooraf ) Krijg ik dan ook.

 

Gemeente heeft monpoly positie, dus kansloos. KPN niet ( meer )

Tot slot heeft KPN gelijk dat ze dit niet landelijk invoeren maar voor trouwe klanten is er nog steeds wat te regelen geweest. Wij zijn iets van 30 jaar bij deze club dus wat vraag ik eigenlijk? Beetje korting 6 maanden lang voor 50% abonnement? 150 euro?

 

We zullen zien wat de klacht oplevert, anders inderdaad naar Ziggo ofzo.

Echter 150,00 keer xxxduizend klanten jaarlijks tikt wel aan op de jaaromzet. Ik zie liever die welkomst kortingen verdwijnen en de prijzen de eerste 5 jaar op dit nivo houden liefst nog ietsjes lager.

Echter 150,00 keer xxxduizend klanten jaarlijks tikt wel aan op de jaaromzet. Ik zie liever die welkomst kortingen verdwijnen en de prijzen de eerste 5 jaar op dit nivo houden liefst nog ietsjes lager.


helemaal eens

hou eens op met gratis tv,s 6 maand korting / 9 maand ook wel eens

playstation acties enz. enz. en de vaste trouwe klant maar afdwingen

vaste trouwe klanten die al 10 jaar + zeg maar hebben nooit deze kortingen gehad

waarom die megakortingen voor alleen nieuwe klanten moet gelden

oude trouwe klanten moeten die spullen en half jaar kortingen enz. betalen daar komt het op neer voor de nieuwe klanten

ander punt

word er over apk van een auto gesproken hier zijn ook kortingen op

bv bij een beurt gratis apk totaal niet vergelijkbaar vind ik

maar bij t-mobile heb ik bij mijn 2 jaar contract wat af loopt met veel korting

15 per maand 5gb 120min bellen

en JA bij verlengen gaat het naar 12,50 per maand en JA 7gb en 120min bellen

 

 

 

 

De trend is dat bij mobiel de kortingen op de toestellen of gratis oordopjes etc zitten. De bundels zijn doorgaans vaste prijzen zonder welkomst kortingen. De aansluitkosten die willen nog wel eens wegvallen.

Krijg je korting op de bundelprijs dan zijn dit combivoordelen als je ook een ander product afneemt. Kortingen dat je tijdelijk minder abonnementskosten betaald komt bij mijn weten niet voor. Bied een mobiele provider een bundel goedkoper aan is dit gedurende de looptijd.

 

@peter-keetfm doe je goed ik kom niet lager dan €15,00 voor 7Gb en 120 minuten zelfs als ik kies ja ik ben al klant. Mogelijk inderdaad een extra klant voordeel vanwege het verlengen.

ik heb het gisteren besteld via belsimpel

12,50 en 7gb 120min bellen

Reputatie 6
Badge +8

Bedrijven zouden juist eens wat meer aan retentie moeten doen en dan niet alleen op het moment van opzeggen. Er worden kapitalen uitgegeven, o.a. d.m.v. lokkertjes/aanbiedingen voor nieuwe klanten. Zodra men klant is, wordt er weinig/niets meer gedaan. Je moet eigenlijk of elk jaar switchen of op zijn minst even met de afdeling retentie bellen. Eigenlijk raar...

Reputatie 7
Badge +20

Hallo allemaal. Mooi om te zien dat de opmerking van @IsaFazli tot zo'n levendig gesprek heeft geleid. Laat ik voorop stellen dat ik iedereen zijn of haar voordeeltje gun. Ik hoop ook van harte dat iedereen begrijpt dat we als KPN ons uiterste best doen om aardig te zijn voor al onze klanten. Of dat in de vorm van een jaarlijkse korting tot uiting moet komen is een ander verhaal, denk ik, maar ik snap natuurlijk dat zoiets mooi meegenomen is. 

Nieuwe klanten kunnen we vaak een welkomstkorting bieden, die zul je zelf ook hebben gekregen toen je klant werd. We kunnen echter niet elk jaar opnieuw verlengkorting geven. Wel proberen we onze diensten voor een eerlijke prijs aan te bieden en met zowel KPN Compleet als Hussel zijn er verschillende opties waarmee je wat korting krijgt. Als je elke jaar een flinke korting wilt dan dan zou je inderdaad elk jaar moeten kijken welke provider de scherpste welkomstaanbieding heeft. 

 

 

Reputatie 6
Badge +8

Ach, bij Ziggo werkte het in ieder geval prima. Elk jaar bij het aflopen van het abonnement even bellen met de klantenservice. Leverde standaard 3 tot 6 maanden korting op. Tekende je wel automatisch voor een heel jaar bij natuurlijk.

Van energieleverancier stap ik ook elk jaar over. 

Ach, bij Ziggo werkte het in ieder geval prima. Elk jaar bij het aflopen van het abonnement even bellen met de klantenservice. Leverde standaard 3 tot 6 maanden korting op. Tekende je wel automatisch voor een heel jaar bij natuurlijk.

Van energieleverancier stap ik ook elk jaar over. 

Zelfs al zou het bij KPN kunnen van Compleet voordeel naar Hussel werkt eerder negatief dan positief uit wel per klant verschillend. Die paar maanden voordeel wegen niet op tegen de nadelen naar mijn mening zeker als je het jaar daarop niet weer overstapt of korting krijgt.

Ik ben 1 keer van energieleverancier gewisseld leuk 100 euro kado en maandelijks een lagere rekening nou dat viel tegen in de 2e maand kregen we die 20 euro er gewoon weer bovenop we namen enkel electra af. Met gas is er meer mogelijk enkel electra niet zoveel. Ik ben er van genezen.

Reputatie 7
Badge +24

Energie is bij bij a allemaal belasting. En daar krijg je uiteraard geen korting op. Bovendien zit die hele berekening van die energieprijs zo complex in elkaar, dat je heel goed moet weten waar je mee bezig bent. Anders word je ... besodemieterd waar je bij staat. Sorry voor dat woord. Als je (klein) zakelijk bent proberen ze je ook nog te ***** met incl / excl btw prijs. En als je iets meer energie gebruikt krijg je te maken met verschillende staffels in de energiebelasting. Dan is helemaal het hek van de dam.

Reputatie 6
Badge +8

Energie is bij bij a allemaal belasting. En daar krijg je uiteraard geen korting op. Bovendien zit die hele berekening van die energieprijs zo complex in elkaar, dat je heel goed moet weten waar je mee bezig bent. Anders word je ... besodemieterd waar je bij staat. Sorry voor dat woord. Als je (klein) zakelijk bent proberen ze je ook nog te ***** met incl / excl btw prijs. En als je iets meer energie gebruikt krijg je te maken met verschillende staffels in de energiebelasting. Dan is helemaal het hek van de dam.

Zo moeilijk is de energie rekening nou ook weer niet hoor. Maar het grootste verschil zit hem ook niet in de tarieven bij energie, maar met name in de welkomstpremies. Als ik die afzet tegen de kale stroomkosten e.d. dan vraag je je af en toe af hoe zet het doen.

Maar goed, voor degene die de energierekening wel te moeilijk vinden maar wel hun verbruik weten zijn er genoeg sites om je te helpen.

Ik blijf het eigenlijk raar vinden de huidige situatie bij energie & telecom leveranciers. Op deze manier promoten ze indirect het elk jaar overstappen.

Reageer