Beantwoord

Geen korting, terwijl ik al lange tijd klant ben

  • 27 November 2019
  • 4 reacties
  • 600 keer bekeken

Ik maak gebruik van KPN mobiel abonnement (2 op hetzelfde adres) en heb alles-in-1 pakket van KPN (Tv-internet-telefoon). Mijn mobiel abonnement mag ik verlengen en eigenlijk wil ik ook gebruik maken van de mooie acties van Hussel. Geinfomeerd bij KPN en kom eigenlijk van een koude kermis thuis. Enige wat ze me eigenlijk kunnen aanbieden is niets (doen). Door iets anders te doen verlies ik mijn KPN compleet voordelen en ga ik er op achteruit. Mobiele abonnement kan ik beter los toestel kopen. Nu is dat voor de Iphone 11 Pro (die ik graag wil) al snel 1159 euro. Dat is even slikken om zo even neer te leggen. 

Ik vind dit vreemd. Ik word eigenlijk genoodzaakt niets te doen. Zit vast aan mijn abonnement. Ik wil graag bij KPN blijven, maar dat moet KPN toch tenminste bij vernieuwing hetzelfde kunnen aanbieden. Nu wordt ik verleid om toch verder te kijken en daar mogelijk gebruik te maken van de acties.

Ik zit met dezelfde knoop in de maag. Ik vind het grofgezegd schandalig dat trouwe klanten niet worden beloond op loyaliteit met bepaalde tegemoetkomingen, vooral wanneer zij een Alles-in-1 pakket genieten.

Begin november contact gehad met een klantenservice medewerker die mij adviseerde te wachten tot black-friday, omdat er dan bepaalde acties zouden komen vanuit KPN. Netjes gewacht en tot mijn teleurstelling geen lucratieve aanbieding die mijn twijfels weg heeft genomen. 

Ik overweeg voor 85% om over te stappen naar een provider die wél leuke aanbiedingen heeft voor trouwe klanten. (Vodafone) ipv een “Hussel-Korting” wat in mijn geval net zo onvoordelig uitpakt.

 

Admin: afgesplitst en eigen topic voor je aangemaakt

icon

Beste antwoord door Marcia van KPN 2 December 2019, 11:40

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

4 reacties

Badge +19

Stel u krijgt als trouwe klant korting. Dan wil ik dat ook en die andere 2 miljoen klanten ook. Wie gaat dat volgens u betalen?

Reputatie 7
Badge +30

Beste @Mezau, welkom! Ik kan me voorstellen dat je korting wil, het klopt alleen ook wat Joep zegt. Jammer om te lezen dat je niet tevreden bent over alle Husselvoordelen, korting op je mobiele abonnement, korting op je entertainment, een mogelijkheid tot onbeperkt data en onderling gratis bellen en MB's delen. Het is goed mogelijk dat je iets duurder uit bent als je als bestaande klant overstapt naar Hussel: je hoeft dit dan ook niet te doen. Mocht je toch willen dat we eens met je meekijken naar de mogelijkheden omtrent jouw pakket, bel dan gerust even met 0800-0402. Mijn collega's kunnen dan sowieso even met je meekijken naar of je pakket nog goed bij jouw wensen past!

Ook ik zit met het zelfde probleem als bovenstaande topic starter.  Zojuist contact gehad met KPN met betrekking tot het omzetten van het huidige abonnement naar een Husselabonnement. Contact opgenomen vanwege het feit dat de korting van 6 maanden op het internet niet zichtbaar is, zodra je alle stappen op de site doorloopt.

 

Het blijkt dat ik als bestaande klant recht heb op deze korting. Dit ondanks dat er op de site staat dat je hier recht op hebt, indien je al een mobiel abonnement van KPN hebt. Hier wordt geen restrictie aan verbonden. Letterlijk staat er het volgende op de site;

 

“Heb je al een mobiel abonnement van KPN of Telfort en neem je Hussel Internet? Dan krijg je extra voordeel!

Mobiel van KPN i.c.m. Hussel Internet: 6 mnd 50% korting

Combineer je een bestaand mobiel abonnement van KPN of Telfort met Hussel Internet? Dan krijg je de eerste 6 maanden 50% korting op Internet. Je betaalt dan vanaf € 21,25 per maand i.p.v. vanaf € 42,50 per maand.”

Blijkbaar door je er als consument aan om ieder jaar te veranderen van provider, want dan kan je van alle voordelen genieten. De trouwe klanten worden gemakshalve aan de kant geschoven bij een dergelijke actie. Wat bij mij dan ook overkomt als zijnde, die betalen toch wel. 

Ik kreeg te horen dat ik wel mijn huidige abonnement kan opzeggen om vervolgens een nieuw abonnement aan te gaan. Gevolg is wel dat ik dan enkele weken zonder tv en internet zit. Dat is toch geen voorstel. Zeg gewoon jij krijgt die korting ook, maar hebt de komende 2, 3 of 4 geen recht op de voordelen van dergelijke acties. Maar nee, kan ik niet aanbieden, alleen als je geen klant bent.

Wat betreft de reactie van de KPN moderator in dit topic is toch ook wel typerend. Hierin wordt gerefereerd naar wat Joep zegt. Ja lekker, wie denk je dat die kortingen betalen. Juist wij de trouwe klanten die de korting niet krijgen. Daarnaast wordt teruggepakt naar het feit, dat het jammer is dat de topic starter niet tevreden is met alle voordelen. Maar dat is niet het vraagstuk en daarmee wordt de kern van de boodschap gemist. De nieuwe klant heeft ook deze voordelen, plus een extra korting. Juist die korting, daar gaat het om, die wil ik ook. Zie ook niet in waarom een bestaande klant minder rechten heeft dan een nieuwe klant. 

Zoals mijn twee voorgangers ook al aangaven wordt je nagenoeg gedwongen om op te stappen en op zoek te gaan naar een andere provider. Ik vind dit op zijn zachts gezegd, dan ook zeer teleurstellend.

Badge +19

Iedere keer komt het korting voor vaste klanten verhaal weer terug. Logisch want er zijn veel mensen die korting willen. Vaak stel ik dan inderdaad de vraag wie gaat dat betalen. Maar laten we even gaan rekenen. 2.5 miljoen vaste klanten krijgen € 21,25 korting per maand. Dan heeft kpn dus € 53.125.00,00 minder inkomsten per maand. Dat maal 6 is dus            € 318.750.000,00 in een half jaar. Pff dat gaat em niet worden. Maar dat snap jij ook wel toch?!