Beantwoord

Geen lampjes op Experia Box na onweer

  • 12 August 2020
  • 17 reacties
  • 556 keer bekeken

Gisteravond is er flinke onweer geweest en de bliksem is 40 meter verderop ingeslagen. Nu hebben we storing van KPN dus kan ik niet zeggen of m’n experiabox het doet. Maar hij doet helemaal niks. Er brandt zelfs geen lampje. Zou deze kapot zijn of moet ik wachten tot de storing is opgelost? 

Admin: Titel van topic aangepast i.v.m. vindbaarheid

icon

Beste antwoord door Erwin van KPN 12 August 2020, 12:25

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

17 reacties

Reputatie 7
Badge +19

Hoi @Karin123, welkom op ons forum! 

​​​​​​Onweer kan inderdaad heel slecht zijn voor apparatuur. De kans is aanwezig dat jouw Experia Box defect geraakt is, goed dat je ons een seintje geeft. Kan je jouw gegevens toevoegen aan jouw forumprofiel? Het gaat in ieder geval om je postcode, huisnummer en naam waar het contract op staat. Laat je het weten wanneer je ze hebt ingevuld? Dan helpen we je hiermee.

Ik heb m’n gegevens aangevuld. 

Reputatie 4
Badge +3

Controleer ook even of de lampjes op je glasvezel aansluitpunt (de NT) ook nog branden. Als die defect is de lampjes uit zijn moet een monteur komen om deze te vervangen. Naast de “power” moet ook “glas” en “ethernet” branden.

 

Deze reactie is alleen van toepassing als je een glasvezel abonnement afneemt.

Bij DSL heb je geen extra apparaat ertussen zitten.

Volgens mij heb ik geen extra kastje. De stekker van experiabox gaat rechtstreeks in de muur. Ik zie daar verder geen lampjes. Sorry hoor maar ik heb er totaal geen verstand van. 

Reputatie 7
Badge +24

@Karin123 zal misschien heel geen glasvezel hebben.

Reputatie 4
Badge +3

Volgens mij heb ik geen extra kastje. De stekker van experiabox gaat rechtstreeks in de muur. Ik zie daar verder geen lampjes. Sorry hoor maar ik heb er totaal geen verstand van. 

Snap dat het wat lastig is. Als je achterop de Experiabox kijkt, gaat er (naast het draadje richting stopcontact/adapter) ook nog een draadje naar KPN. Zit dit draadje gekoppeld op het label “DSL” (grijze smalle poort) of op label “WAN” (rode brede poort)?

Ik heb een nieuwe experiabox gestuurd, @Karin123 . Heb jij de SMS met logistieke informatie ontvangen?

 

(je experiabox is op het stroom aangesloten. Kun jij kijken of de stroomvoorziening nog wel werkt door er (tijdelijk) een ander elektrisch apparaat in te proberen?)

@soundwork : Ik kon meten dat het een DSL verbinding is. Wel super dat je reageert en dank voor het meedenken. 

Dit draadje is gekoppeld met DSL. 

@erwin de stroom aansluiting is oké. En ik heb nog geen sms ontvangen. 

@Erwin_ nee ik heb nog geen sms ontvangen 

de stroom aansluiting is oké. 

Ik heb hier een mobiel nummer dat eindigt op 155. Is dat jouw nummer? Of wellicht van je partner? 

 

@Erwin_ deze is van mij. 

Ik stuur de inhoud van het SMS’je nog even voor de zekerheid via een privéberichtje. :-)

@Erwin_ ik heb het gelezen. Dank je wel voor je snelle reactie. Fijn dat het zo opgelost wordt. 
Fijne dag nog. 

Is er een track and tracé bekend? Mijn experiabox is nog niet aangekomen bij het ophaalpunt?

Ik zie dat mijn collega nog een poging heeft gedaan. Ik tast in het duister wat er mis is gegaan maar ben blij dat het nu opgelost lijkt.