Vraag

geen monteur ondanks afspraak

  • 29 March 2021
  • 28 reacties
  • 238 keer bekeken

Afspraak monteur voor vandaag . Komt niemend


Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

28 reacties

Hoi @hussel upgrade . Welkom op het forum.

Wat spijtig dat de monteur niet is komen opdagen. Wat zou de monteur komen doen? Alle info is welkom.

Ik heb niks meer gehoord en ga er van uit dat je voldoende informatie hebt. Mocht je toch nog vragen hebben, stel ze gerust. 

Nog steeds wegvallende internet, tv blijft vaak gewoon werken. Kpn doet als vanouds niets om het op te lossen. Kpn claimt zelfs dat ze monteur op zondag zouden sturen. Terwijl de bevestiging zegt de 29e tussen 8 en 10. Later krijg je dan zelfs de melding dat het probleem verholpen zou zijn. Toch knap als de storing er nog steeds is en niemand geweest is. Nee als het storing afhandeling gaat, dan moet kpn nog veel leren. Dat begint bij luisteren naar je klant.

Wat is er precies aan de hand, dan? Kun je beschrijven wat voor storing je hebt? 

Wegvallende internet ,zowel bekabeld als via WiFi. Waarbij het opvalt dat de tv vaak wel blijft spelen. Tv diensten doen die afhankelijk zijn van internet doen het niet. ( programma gids, netflix) enzo. Middels al ruim 112 euro kwijt aan bellen met kpn. Maar niets helpt. En monteurs komen gewon niet opdagen. Maar melden wel dat de storing is opgelost. Wat een losers.

@hussel upgrade . Dan moeten we daar eens even naar kijken. 

Kun jij je profiel aanvullen en mij hier een seintje geven? Dan ga ik je lijn doormeten. 

erwin,

 

alle hulp is welkom, ga je gang de lijn is al heel vaak gemeten. zonder succes. ik heb inmiddels 112 euro betaald aan KPN voor de belkosten, en nog steeds geen oplossing.

Het KPN nummer is gratis, @hussel upgrade .  Als je belt, doe dat dan altijd via 0800 0402.

Wat ik nu kan zien is dat in de maand maart jouw verbinding een soort flipperkast was. Veel uitval van de verbinding. Maar sinds april zie ik geen verbrekingen meer.

Ik zie ook dat er eind aaart een nieuwe Experiabox is gestuurd.  

Hoe zijn jouw ervaringen op dit moment? 

het nieuwe v12 modem lijkt wat beter, echter nog steeds valt het internet uit. de tussen posen worden wel korter. en het aantal onderbrekingen ook. maar nog steeds ellende. conference calls vallen weg. cloud data niet of slecht bereikbaar. heb inmiddels de wifi poorten op mijn switch op flow-control gezet. weet niet of het uithaalt. maar weet niet veel ander meer te verzinnen. kabels zijn alle cat 6 , lsa blokken ook cat6. er zwerft nog een enkele patch kabel die cat5e is. maar verder alles cat6.  

de gouwe tip daar wacht ik op.

inmiddels alle laatste patch kabels vervangen voor cat6 storing inmiddels al 10 maal opgetreden, ik weet het nu echt niet meer.

Fijn u even gesproken te hebben, @hussel upgrade .  We hebben voor morgenvroeg een monteur ingeboekt. Die komt tussen 8:00 en 10:00.

Laat hem/haar weten wat er speelt en dan ga ik er van uit dat er een oplossing gevonden wordt. Ik lees graag hoe het afgelopen is. 

Ben in elk geval blij, dat mijn klacht nu serieus genomen wordt. Hopelijk vindt de monteur een oplossing.  Want het komt toch weer gemiddeld 10 maal per dag voor.

Erwin,

 

inmiddels is de monteur geweest en heeft de NT1 vervangen, bij gebrek aan een heldere diagnose.

er staan nu 3 super-wifi's in het system (mesh) , dat is wel iets beter, het naadloos overschakelen van de ene naar de andere node loopt niet als verwacht mag worden van een Mesh netwerk, maar de wifi blijft vooralsnog in de lucht zij het met minimale snelheid. 

afwachten nu wat er gebeurt. het blijft vreemd en onvoorspelbaar , de TV blijft zoals altijd altijd in de lucht. ..

 

extra kosten tot op heden.

 

112 euro belkosten, door gebrek aan gratis nummer.

80 euro extra superwifi.

kabels en patchkoorden 120euro.

 

nu maar hopen dat het werkt. 

Hellaas,  werkt het nog steeds niet goed. 

@Erwin_  De monteur stelde een specialist voor die het wel zou kunnen oplossen. 

Wellicht helpt deze info. Vandaag om 18.16 tot 18.20 internet compleet weggevallen.  

Ik hoor graag.

@hussel upgrade  Met welk nummer van KPN heeft u gebeld dan, dat u 112 euro kwijt bent daaraan ?

Ik ken alleen het gratis nummer 0800-0402 namelijk.

Een 0900 nummer, wat ik via de kpn site heb gekregen. 

Zonder dat daar een melding op stond van hoge kosten. 

Niet blij mee, en nog minder blij met het nog steeds niet opgelost zijn van de storing. 

Hellaas,  werkt het nog steeds niet goed. 

@Erwin_  De monteur stelde een specialist voor die het wel zou kunnen oplossen. 

Wellicht helpt deze info. Vandaag om 18.16 tot 18.20 internet compleet weggevallen.  

Ik hoor graag.

De bon had eigenlijk op ‘monitoring’ moeten staan. Dat heeft als doel dat jij het een week aankijkt en als de storing terugkomt dat die bon gelijk weer actief kan worden.

Om, voor mij onduidelijke reden is de bon gesloten.  Ik zie wel dat de monteur een nette notitie heeft gemaakt en een specialist oppert. 

Ik ga nu proberen om een specialist te vinden maar kan nog niks beloven omdat deze dus eigenlijk door dat ticket aangestuurd had moeten worden. Ik kom hier snel op terug. 

Erwin 

 

De monteur heeft me gebeld , zeer attent,  probleem blijft. Het lijkt er nu op dat er phantoom WiFi netwerken ontstaan. Ik heb daar screen prints van die ik je graag stuur via mail. Hoop dat je daar mee akkoord bent. Privacy wetgeving je kent het wel.

 

Hoor graag

Dit is voor mij een nieuw begrip.  Is er dan nog de hulp van een specialist nodig? Of had de monteur hier ook een oplossing voor?

Graag specialist, want de monteur stuurde zojuist een SMS dat hij de specialist niet kan bereiken.  Heel slecht dus. 

Je hulp is dringend nodig. .

Inmiddels voor 400 euro aan nieuwe mesh stations gekocht. Kijken of dit wat wordt. Zo niet dan ben ik helemaal klaar met kpn.

Er staat nu een actief ticket op monitoring. Ik heb daar, namens jou een toelichting op geschreven dat het probleem er nog steeds is en dat een specialist gewenst is.

Specialisten zijn niet, zoals 'gewone’ monteurs, op afroep in te zetten. Die werken met een eigen agenda. We zullen even moeten afwachten wat case management gaat doen. Ik hou het voor je in de gaten. 

Reputatie 6
Badge +8

Een 0900 nummer, wat ik via de kpn site heb gekregen. 

Zonder dat daar een melding op stond van hoge kosten. 

Niet blij mee, en nog minder blij met het nog steeds niet opgelost zijn van de storing. 

 

En waar op de KPN site staat dat nummer?

Inmiddels alle kpn super WiFi er uitgehaald.  Wat een misser is dat.  Deco WiFi mesh gekocht. Werkt subliem,  dat is echt snelweg management.  Nu maar hopen dat het zo blijft.

@Erwin_ graag niet van afstand aan de modem laten sleutelen. Alles werkt op dit moment dankzij de deco units. Modem staat  als bridge.  En dat werkt vooralsnog subliem.Â