Vraag

Geen netwerkadapter gevonden bij aansluiten experia box

• 5 juli 2016
  • 23 reacties
  • 339 keer bekeken

Gisteren is er bij ons een nieuwe Experiabox geplaatst. toen ik hem ging installeren, kreeg ik de melding dat er geen netwerkadapter gevonden is en dat ik die later nog kon toevoegen. Ik heb geen idee waar dit over gaat. Kan iemand mij dat misschien uitleggen ?

Admin: topic verplaatst naar juiste board, titel aangepast i.v.m. vindbaarheid.

23 reacties

Reputatie 7
Badge +30
Je hoeft helemaal geen netwerkadapter te installeren bij een nieuwe Experiabox en ik ben dan ook benieuwd of je een screenshot van deze melding hebt
nee, helaas, deze melding kwam voorbij tijdens het installatieproces vanaf de cd die erbij zat, ik ben gewoon verder gegaan.
ik heb de box teruggezet op fabrieksinstellingen en opnieuw geïnstalleerd vanaf de cd en een foto gemaakt !
Reputatie 7
Badge +24
Goedemorgen @trollie, goed dat je hier je vraagt stelt.

De belangrijkste vraag is eigenlijk: Werkt internet via het nieuwe modem op alle apparaten?

Als dat zo is, mag je die opmerking negeren. Die draadloze netwerkadapter is puur zodat je WiFi kan ontvangen op je laptop/PC.

Ik hoor graag van je!
Als ik buiten ben, werkt internet niet en wifi wel, dat is lastig want ik kan in de tuin whatsapp niet gebruiken. ik heb wel een goed wifi signaal, maar safari (iPhone) werkt niet. Als ik binnen telefoneer, (in de kamer hebben we een extra netwerk Devolo of zoiets) en ik van de keuken naar de kamer loopt, valt mijn telefoon uit. dit heeft niks met mjin vraag te maken maar het is wel zo.
En spotify kan ik ook niet gebruiken in de tuin trouwens, vanaf mijn telefoon.
Reputatie 7
Badge +24
Goedemorgen @trollie, dus het installeren van het nieuwe modem is wel gelukt?

Het is me niet helemaal duidelijk wat je bedoelt want volgens mij gaan er een paar dingen door elkaar heen. Geef maar aan als ik het fout heb natuurlijk.

Probleem 1: Het wifi-bereik komt niet tot in de tuin waardoor je geen gebruik van Whatsapp en Spotify kan maken. Kon dat met het vorige modem wel? Zie deze pagina om je wifi te verbeteren. Er zijn namelijk meerdere dingen die je kan doen om dit te verbeteren.

Probleem 2: Als je van de keuken naar de kamer loopt valt je mobiel uit. Dit is natuurlijk niet goed. Valt de gehele telefoon uit of alleen de verbinding? Als het de verbinding is lijkt er ergens in de kamer een storingsbron te zijn die het signaal onderbreekt waardoor de verbinding wegvalt.
probleem 1: dit was bij het vorige modem ook. ik vind het zo gek, dat ik wel wifi signaal heb, maar safari niet kan openen.

probleem 2: inderdaad 2 problemen door elkaar gehaald. heb nl 2 vragen geplaatst en heb die een beetje geshuffeld zie ik nu. sorry
verder vind ik het wel een beetje gek, dat ik de melding krijg op de cd over de netwerkadapter, als ik een nieuw modem ga installeren, waarbij dat helemaal niet nodig is.
Reputatie 7
Badge +24
Probleem 1: Oké, duidelijk. Dat vind ik ook apart. Heb je de pagina uit mijn vorige bericht bekeken? Misschien kan je het daarmee oplossen :)

Probleem 2: Is ook wel een beetje gek inderdaad. Je hebt zelfs de CD niet per se nodig bij het installeren van een nieuw modem. Maar het belangrijkste is dat het wel is gelukt natuurlijk.
ik heb in ieder geval mijn basis station een eindje weggezet. hoe ver is ver genoeg ?
Reputatie 7
Badge +24
Je bedoelt dat je jouw basisstation hebt verplaatst vanaf het modem? Enkele meters moet voldoende zijn. Je kan ook de servicetool nog gebruiken 🙂
ik probeer nu mijn signaal te veranderen via de handmatig instellen draadloos en dan krijg ik dit !!! ???
Reputatie 7
Badge +24
Robin heeft een hele handige pagina gemaakt over jouw nieuwe modem met plaatjes en uitleg. Zie dit topic .
Fijn, dat ga ik bekijken, maar nog even een opmerking, het wireless lampje knippert steeds en internet brand constant! ik zag in het boekje, dat dat net andersom moet zijn. ik weet niet of het iets uitmaakt, maar toch
Reputatie 7
Badge +24
Prima! Laat maar weten als je vragen hebt.

Die lampjes zijn prima hoor 🙂
Ik heb gekeken en wat dingen gedaan, maar ik vrees dat ik er toch te weinig verstand van heb. Ik heb UPnP ??? aangezet, maar geen idee wat het is of waarvoor het dient ???
Reputatie 7
Badge +24
Upnp is handig voor als je internet ook voor online gamen gebruikt. Is dat van toepassing? Anders kan je dat net zo goed uitzetten.

Op de pagina van Robin met uitleg gaat het om de volgende hoofdstukjes:

"Inloggen op de ExperiaBox V10" (dat is je al gelukt volgens mij)
"Wi-Fi kanaal wijzigen voor 2.4Ghz"
"Wi-Fi kanaal wijzigen voor 5.xGhz"

Die kan je het beste aanhouden, de rest is nu niet van belang. WiFi tot in de tuin is vaak lastig voor elkaar te krijgen. Hoeveel meter is het vanaf de ExperiaBox naar de tuin?

Ik zie trouwens ook dat je met Cindy_ in een ander topic bezig bent voor mobiel.
Onze veranda is ongeveer 30 meter verderop, maar daar zou ik toch gewoon internet moeten hebben toch ? ik heb overal internet op mijn telefoon (zij het met een zwak signaal, 1 bolletje) maar niet in de tuin. Ja, ik had nog een vraag en die werd door Cindy beantwoord vandaar dat ik per ongeluk 2 zaken door elkaar gehaald heb:(. wat is overigens het verschil tussen2,4 en 5xGhz en welke zou ik daarvan moeten kiezen ? Pfff het wordt allemaal wel veel nu.
bedankt in ieder geval voor je reacties en geduld.:D
Reputatie 7
Badge +24
Geen probleem, we zijn hier op je te helpen :)

We halen 2 verschillende dingen door elkaar namelijk.

- WiFi: het draadloze internetsignaal vanaf het modem(v10). Die zal geen 30 meter bereik hebben.
- 3G/4G: Het mobiele internet op je telefoon. Dus zodra je niet thuis bent. Of in ieder geval buiten het bereik van je modem.

In dit geval gaat het over 3G of 4G. Dus het mobiele internet. Dus het topic waar je met Cindy bezig bent.
maar het is toch gek, dat ik daar wel wifisignaal heb( we hebben een versterker geplaatst binnen) en geen internet(safari). Bedankt weer en ik ga kijken of Cindy nog iets weet voor me
Reputatie 7
Badge +30
Wel WiFi & geen internet via een repeater is totaal niet gek. Waarschijnlijk is de repeater verkeerd ingesteld. Daarbij komt dat het laatste stukje waar je nog WiFi hebt, vaak geen internettoegang is omdat de verbinding heel slecht is.
Dat zou het kunnen zijn dus, ik heb de repeater met de wps knop geïnstalleerd, misschien moet ik dat anders doen.
Reputatie 7
Badge +24
Goedemorgen!

Ik wist niet dat je een WiFi-repeater had :)

Is dat de KPN WiFi-repeater? Het is sowieso altijd beter om die bekabeld aan te sluiten op het modem indien mogelijk. Maar je kan natuurlijk proberen de repeater opnieuw in te stellen inderdaad.

Reageer