Beantwoord

Geen Noodpakket bij nieuw abonnement

  • 30 September 2019
  • 10 reacties
  • 409 keer bekeken

Hallo KPN,

Afgelopen vrijdag heb ik met jullie gebeld om een abonnement voor internet + tv af te sluiten, ik sprak met Stefan ***. Deze vertelde mij dat ik op 1 november zou worden aangesloten. Toen ik aangaf dat ik dit te lang vond duren omdat ik net verhuisd ben en er daarom vanaf wilde zien vertelde deze werknemer dat hij mij een noodpakket zou opsturen en dat ik deze de dag er na zou ontvangen. Dit noodpakket zou er voor zorgen dat ik tot 1 november gratis gebruik kon maken van jullie internet en ik “alleen de stekker in het stopcontact” zou moeten drukken om hier van gebruik te kunnen maken.
Zaterdagavond tegen 8 uur nam ik contact op met de klantenservice en een andere werknemer gaf mij aan hier geen informatie over te kunnen vinden. Ik dacht dat het misschien nog niet verwerkt was dus besloot het weekend af te wachten.
Zojuist heb ik met een 3e werknemer contact gehad en deze gaf mij aan dat ik helemaal geen recht heb op een noodpakket en dat uw werknemer mij afgelopen vrijdag dit nooit had mogen aanbieden.
Erg vervelend allemaal, maar dit neemt niet weg dat ik aan de hand van zijn belofte het abonnement heb afgesloten. Ik ben nu op zoek naar iemand die mij verder kan helpen. Ik wil niet tot 1 november zonder internet in mijn nieuwe woning zitten.

Hoe gaat het nu verder? Heb ik gewoon pech gehad met de werknemer die mij geholpen heeft en zit ik tot 1 november zonder internet? Gebeurd er iets anders?

Graag hoor ik van jullie.

Met vriendelijke groet,
Kevin

*Admin: gegevens verwijderd i.v.m. privacy en titel van je bericht aangevuld ter verduidelijking
icon

Beste antwoord door Vikash van KPN 30 September 2019, 16:08

Bekijk origineel

10 reacties

Het verwerken van een nieuwe aansluiting duurt inderdaad ca. 4 weken. Dat is niet anders. Als je deze dus 4 weken vóór je verhuizing had aangevraagd.... Maar goed, daar is het nu te laat voor.

P.S. kan je niet buren vriendelijk aankijken en tijdelijk via hun wifi op de lijn? Dat is altijd beter dan de beperkte bundel van het 4G-modem v.h. noodpakket. (daar moet je geen video mee gaan streamen)
(doorgestreept; noodpakket blijkt in deze situatie niet mogelijk)

Een moderator zal hier nog langs komen. Kun je alvast zoveel mogelijk gegevens in je forumprofiel invullen opdat deze je kan helpen? Zonder gegevens is het ook voor de KPN-er raden en daar ben je niet mee geholpen.
Zoals ik hier boven aan gaf wilde ik er vanaf zien nadat ik hoorde dat het langer dan een maand zou duren, omdat het bij andere providers wel sneller kon. De werknemer antwoordde hier op dat ik de volgende dag al online zou zijn d.m.v. het noodpakket. Dit is dus ook de reden dat ik het abonnement heb afgesloten.

Ik zal mijn gegevens straks invullen, bedankt voor je reactie.
Reputatie 7
Badge +21
Hoi @Kevin053. Welkom op het KPN Forum. Wat vervelend dat je verkeerd geïnformeerd bent. Het Direct Online Pakket is een service voor klanten die naar verwachting meer dan 48 uur zonder diensten zullen zitten door een fout van KPN. Daarnaast moet de verwachte oplos- of leverdatum naar verwachting binnen 3 maanden liggen. Daarnaast mag bij een verhuizing altijd vanuit service een Direct online Pakket verstuurd worden. Helaas kan er bij een nieuwe aanvraag geen Direct Online Pakket aangevraagd worden. Ik zou graag een Noodpakket willen toesturen, maar helaas heb ik die mogelijkheid niet. Wellicht heb je iets aan de tips van PeterG. Ik begrijp wanneer je misschien alsnog het abonnement wilt opzeggen. In dat geval kan je het beste telefonisch contact opnemen met onze klantenservice (0800 0402).
Helaas is een noodpakket in jouw situatie dus niet mogelijk. Het ligt niet bij KPN. Je hebt 't zelf laat aangevraagd. Als KPN niet kan leveren op de aangegeven datum (die dus ca. 4 weken na de aanvraag ligt), dan kan er evt. wel een noodpakket geleverd worden.

Annuleren kan binnen 14 dagen na de aanvraagdatum.

(noodpakket=1 x digitenne + 4G-modem)

Ik vraag me af welke provider sneller kan leveren bij nieuwe aanvraag. Ik vermoed hooguit de coax-kabelaar.
Leuke tips en woorden allemaal. Neemt niet weg dat niemand bij KPN mij kan uitleggen waarom het gedoogd wordt dat een werknemer op de verkoop afdeling leugens aan nieuwe klanten mag vertellen zonder dat men hier raar van opkijkt, dat deze klanten naar binnen mag lokken door dingen aan te bieden die hij niet mag aanbieden en dat niemand hier dan ook maar iets van vindt. Aan het begin van het gesprek wordt gezegd dat het gesprek wordt opgenomen, misschien moet je daar iets mee doen.

Bedankt voor de moeite, niet voor de hulp. Ik heb de handel geannuleerd.
Reputatie 7
Badge +21
Ik snap dat je hier boos over bent en zelfs dat je daarom deze bestelling het geannuleerd. Er is iets iets beloofd wat simpelweg niet kan. Wat ik nog wel wil zeggen: een collega kan zich vergissen of verkeerde informatie geven. Dat is zeker niet de bedoeling, maar helaas gebeurd dat. Ik weet echter wel zeker dat mijn collega jou niet bewust heeft voorgelogen.
Neemt niet weg dat je in eerste instantie de aanvraag véél te laat hebt gedaan. Op de dag v.d. verhuizing... Dan kan geen enkele provider 'direct' of snel leveren.
Neemt niet weg dat de telefonist je onjuiste info m.b.t. noodpakket heeft verstrekt. Dat is onacceptabel. En ik neem aan, hem kennende, dat Vikash wel een berichtje naar betr. telefonist heeft gestuurd.

Heel jammer dat het zo gelopen is allemaal. KPN is een fantastisch bedrijf. Ook om klant bij te zijn. Het énige bedrijf dat nog volledig in Nederlandse handen is.
Peter ik snap dat je alles weet en graag overal op reageert maar er staat nergens dat ik op de dag van de verhuizing iets heb aangevraagd. Ik heb er helemaal geen problemen mee om een weekje, zelfs 2 te wachten. Zoals een aantal andere providers aanbieden. Ik vond 5 weken te lang.

Nogmaals bedankt Vikash.
Reputatie 7
Badge +21
En ik neem aan, hem kennende, dat Vikash wel een berichtje naar betr. telefonist heeft gestuurd.
Dat klopt. ik heb dit gisteren gelijk gedaan.
Peter ik snap dat je alles weet en graag overal op reageert maar er staat nergens dat ik op de dag van de verhuizing iets heb aangevraagd.
Sorry hoor. Dat staat er dus wel. Zelfs enkele dagen later.

Afgelopen vrijdag heb ik met jullie gebeld om een abonnement voor internet + tv af te sluiten, ik sprak met Stefan ***. Deze vertelde mij dat ik op 1 november zou worden aangesloten. Toen ik aangaf dat ik dit te lang vond duren omdat ik net verhuisd ben...

Nou moet je bij een nieuwe provider wéér alles in gang zetten...
Maar goed. Ik hoop van harte dat je eerder dan 1 november internet (en tv) hebt. Bij welke provider dan ook.

Als ik terecht wordt aangesproken dan is dat zo. Maar nu...

Reageer