Beantwoord

Geen NTU en ik kan geen monteur inplannen

  • 4 January 2022
  • 19 reacties
  • 268 keer bekeken

Hier is mijn verhaal tot nu toe:

Op 3 december was mijn huis aangesloten op het glasvezelnetwerk. Dezelfde dag dat ik mijn abonnement bestelde, en mijn modem werd de volgende dag geleverd, en de startdatum van mijn abonnement was ingesteld op 10 december. Toen ik de doos opende, merkte ik dat ik geen enkele manier had om het apparaat op het aansluitpunt aan te sluiten. Ook mijn abonnementsdatum is inmiddels verschoven naar 17 januari.

Toen ik contact opnam met KPN:
- Ik heb vernomen dat mijn installatie een NTU miste
- Een agent vertelde me dat KPNNetwerk de unit had moeten installeren en ik contact moest opnemen met KPNNetwerk voor installatie.
    Ik nam contact op met KPNNetwerk, ze vertelden dat ze geen werkorder hadden ontvangen om NTU te installeren, dus KPN zou het moeten installeren.
- Volgende interactie: De agent vertelde me dat KPNNetwerk de verbinding niet aan KPN heeft overgedragen, dus ik moet een paar weken wachten om opnieuw contact op te nemen.
- Na 2 weken wachten was de volgende reactie: Aangezien mijn activeringsdatum is verplaatst naar 17 januari, moet ik wachten tot de eerste week van januari om een ​​afspraak te maken met KPN om NTU te installeren.
- (Gisteren) De agent vertelde me dat ze geen afspraak kunnen plannen tot 17 januari. Op die dag, als ik de unit nog steeds mis, zullen ze een monteur plannen voor NTU-installatie.

Gezien de lange vertragingen door Corona en slechte communicatie door KPN denk ik niet dat het snel wordt opgelost na Januari 17 en zal ik nog langer moeten wachten.

Kan ik iets doen voor deze geval?

icon

Beste antwoord door Erwin van KPN 6 January 2022, 15:00

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

19 reacties

Hallo @amersin , via www.kpnnetwerk.nl kun je via je postcode de status van je glasvezelverbinding zien.

Als er staat dat de lijn is opgeleverd en je een provider kunt kiezen, is KPN, de provider aan zet. En die kan alles werkend opleveren, inclusief montage van de glasvezelkast.

Succes.

 

Reputatie 7
Badge +24

Gewoon geduld hebben. Nadat KPN Netwerk de kabel binnen aangesloten heeft duurt het bijna altijd nog een tijdje voordat er daadwerkelijk internet geleverd kan worden. 

Bent u nieuwe klant? Net verhuisd? Of heeft u nu verbinding via de telefoonlijn? 

Dezelfde dag dat ik mijn abonnement bestelde

Hallo @Nick83 , @amersin is volgens mij een nieuwe klant zo te lezen.

 

@JanD Op http://www.kpnnetwerk.nl/ staat mijn huis is al aangesloten en ik kan een provider kiezen. Na het zien hiervan heb ik mijn KPN abonnement besteld.

@Nick83 Ik ben inderdaad een nieuwe klant en Ik ben gefrustreerd dat ik elke keer als ik contact opneemt met KPN (via Twitter, Chat or Bellen) een ander antwoord krijg (zonder oplossing)

Reputatie 3
Badge +3

@amersin aangezien je lijn actief is en je de doos van KPN met modem al binnen hebt, dient er niet door KPNNetwerk een monteur te komen, maar door KPN als provider zelf die langs dient te komen.

 

Een NTU kastje kun je namelijk niet zelf plaatsen, dit word gedaan door de monteur zelf. KPNNetwerk staat hier los van wat jij nodig hebt. Jij hebt de monteur nodig van KPN als provider (Ik weet, nogal verwarrend maar ben daar geweest waar jij nu bent)

Je moet nogmaals contact opnemen met je provider, uitleggen dat de lijn al door de voorgevel is gehaald, de lijn ook actief is en dat wat er nu nog alleen ontbreekt is het NTU kastje. Je hebt zelfs al de modem binnen, maar zonder NTU kastje verbonden aan de FTU kastje kun je nog niks.

Aangezien je nieuwe klant bent, behoort KPN als provider de monteur te sturen en voor jou zowel het NTU kastje te plaatsen en registreren en de modem eraan koppelen (en desnoods ook je iPTV kastje aan je tv)

Tevens als er staat dat je abonnement per 17 januari ingaat, kun je wel ervan uitgaan dat je tegen die tijd een sms/e-mail krijgt met de afspraakplanning van de monteur die op die dag bij jou langskomt. Ik had mijn abonnement per 28 dec en de afspraak met de monteur kwam ook precies die dag. (kreeg ook sms/e-mail 3 dagen voor de 28e)

@D.N. Dat is ook mijn onbegrip.

Ik ga als een pingpong tussen KPN en KPNNetwerk. KPN zegt te wachten op KPNNetwerk, en KPNNetwerk zegt klaar te zijn en het is nu bij KPN.

Ik wacht gewoon de 17e af en zie wel.

Reputatie 3
Badge +3

@D.N. Dat is ook mijn onbegrip.

Ik ga als een pingpong tussen KPN en KPNNetwerk. KPN zegt te wachten op KPNNetwerk, en KPNNetwerk zegt klaar te zijn en het is nu bij KPN.

Ik wacht gewoon de 17e af en zie wel.

Ik zou gewoon afwachten tot de 17e. Geheid rond de 14 a 15e krijg je sms/e-mail betreffende de afspraak met KPN monteur. KPN Netwerk heeft zijn deel gedaan, dit is KPN als provider zelf die zijn eigen monteur moet sturen en het NTU kastje moet activeren en plaatsen.

Helaas zitten er bij KPN Klantenservice niet de meest slimste personen en sommige zitten daar puur als bijbaantje met de kennis van een dooie doperwt. 

Mocht je na de 17e nog geen bericht hebben gekregen, dan gewoon KPN klantenservice bellen en de monteur bestellen en ik zou voet bij stuk houden hiermee. 

@amersin : Welkom op het forum.

Nice to speak to you ;-) We hebben het volgende besproken.

Ik hoop dat ik wat duidelijkheid kan scheppen:  Vroeger installeerden KPN monteurs (provider) de NT's.  De rest van het fysieke netwerk kwam voor de rekening van Reggefiber/KPNNetwerk etc. Sinds een tijdje komt het ook voor dat KPNNetwerk de NT aansluit.  Dat had bij jou ook gemoeten. Dit is misgegaan en vervolgens kom je (helaas) weer achteraan in het rijtje. De bal ligt dus nog bij KPNNetwerk.  Nu wil ik je niet van kastje naar de muur sturen en ik zal mijn collega's vragen om hier nu extra aandacht aan te geven.

Dan kan het twee uitkomsten hebben: KPNNetwerk installeert alsnog de NT óf de opdracht komt bij ons te liggen. In het tweede geval zal ik zorgen dat we een installatiemonteur inplannen. Ik verwacht begin volgende week meer te weten en zal je op de hoogte houden. 

 

 

Hoi @Erwin_ 

Is hier vooruitgang mee?

@amersin Ik heb ze zojuist weer een reminder gestuurd. Helaas dus nog geen antwoord van mijn achterban gehad.

" Sinds een tijdje komt het ook voor dat KPNNetwerk de NT aansluit.  Dat had bij jou ook gemoeten."

Beetje tegenstrijdig dit; Of KPN Netwerk NL plaatst de NTU, of KPN provider doet dat. Wat is nu de afspraak hierover, ervan uitgaande dat er uberhaupt afspraken over (gemaakt) zijn ?

 

 

 

Hoi @Erwin_ 

Vandaag is Januari 17 (vertraagd aansluitdatum), geen reactie van KPN of KPNNetwerk. Wat kan ik doen?

Ik zit ze te bestoken met mail maar heb nog geen antwoord. Ik heb het verzoek ingediend om jouw lijn nu gewoon vrij te geven zodat ikzelf de monteur voor je kan aansturen.

Helaas zijn we van de andere partij afhankelijk. Ik hoop vandaag of morgen eindelijk goed nieuws te hebben. 

@Erwin_ Enig nieuws? 

Zo niet, stuur me dan de NTU. Ik zal het zelf installeren.

Omdat 17 januari verstreken is kon ik vanochtend een ticket aanmaken. Doorlooptijd daarvan max 3 dagen.

Verder blijf ik via mijn andere ingang proberen.  

Morgen @Erwin_ 

Heb je een ticket aangemaakt aan KPNNetwerk? Als dat het geval is; Ik ben in de tussentijd aan het chatten met KPNNetwerk en dit is wat ze me hebben verteld: (De chat was in het Engels)

Goodmorning, you are chatting with #NameRemoved#. I see that your adress already has the right status. It has a 'status 2' that means that the optical fiber is installed and ready to be used by the serviceproviders. We can't give a "green flag" to the providers. We can only change the administatrion on your adress and that is what our contractor did on the beginning of december. The providers know that. The mechanic installed your optical fiber installation, called the FTU, on the 3th of december. So they need to help you to install the NT because the order was to late in our administration. They can send an in-home mechanic, who is going to install the NT and connect it on your 'modem'. They need to activate their services, which you are paying for monthly, on our network cable. We can't install their services because we are not a provider. We are a network operator.

The administration is complete on your adress and that is the only thing we can do. There are no orders open anymore so the provider can activate the optical fiber connection now. The "green flag" is already been given by processing the administration and changing it in the systems so the providers can see it.

 

Het is duidelijk dat er een synchronisatieprobleem is tussen twee partijen, en ik heb last van de resultaten.

Het is duidelijk dat er een synchronisatieprobleem is tussen twee partijen, en ik heb last van de resultaten.

Dat kan ik niet ontkennen. Feit is dat de order aan onze kant nog niet de status heeft waardoor ik een monteur kan inplannen. Waar dat mis gaat, is voor mij ook gokken.

Het ticket gaat daar hopelijk snel verandering in brengen zodat ik 'gewoon’ een installatie monteur voor jou kan regelen. 

Omdat 17 januari verstreken is kon ik vanochtend een ticket aanmaken. Doorlooptijd daarvan max 3 dagen.

Hoi @Erwin_ 

Nu is het 3 dagen later. Enig nieuws?

Ik durf het bijna niet te zeggen maar neen.  Ik blijf ze bestoken. Het ticket staat actief maar ik zie niet of iemand ook daadwerkelijk actie onderneemt. Hier doe ik ook navraag over. :-(