Geen online gaming en internetsnelheid laag (glas)

• 23 oktober 2013
  • 1 reactie
  • 5054 keer bekeken

Sinds 2 maanden zijn wij klant bij KPN, maar de beloofde internetsnelheid wordt draadloos niet gehaald (13 Mbps in plaats van 100 Mbps) en we kunnen met Nintendo Network niet online gamen.

Via de Nintendo 3DS werkt de eShop, de vriendenlijst en de internetbrowser wel, maar we kunnen bij bijvoorbeeld Mario Kart 7 niet online gamen. Op dit forum en andere fora al gezocht naar oplossingen: UPnP aanzetten: werkt niet, DMZ: heeft als gevolg dat er helemaal geen verbinding meer wordt gemaakt met Nintendo Network en poorten openzetten heeft geen nut.

Daarover zojuist met de klantenservice gebeld waar wordt gezegd dat "wij deze 'randapparatuur' (het betreft toch echt de Experia Box v8 van Arcadyn) niet ondersteunen en dat je maar op het forum moet kijken, daar kunnen ze je verder helpen", terwijl op de KPN-website het 'online gamen van de toekomst wordt beloofd', maar gezien de reacties op dit forum kan KPN (niet alleen bij Nintendo Network, maar ook bij Xbox Live en PSN) dit niet waarmaken.

Daarnaast word je aan de klantenservice afgewimpeld met "dat de wet voorschrijft dat 85% van de internetsnelheid bedraad moet worden gehaald".

Ik wil toch echt online kunnen gamen met KPN, zoals beloofd op de website.

Iemand oplossingen?

1 reactie

Reputatie 7
Welkom op het forum Steven,

Ten aanzien van de internetsnelheid, heb je dit gemeten met een draadloos of bekabeld aangesloten apparaat? Je zult dit moeten doen met een bekabeld apparaat, bij draadloos is de WiFi zelf al vrij snel de beperkende factor.

Laat me raden, je hebt een Experia Box V8, klopt dat?

Lees dan mijn bericht maar eens van 21 oktober 23:09 op "het grote gaming topic".

Nu heeft een nintendo 3DS volgens mij geen bekabelde aansluiting en bieden de daar beschreven acties voor jou dus geen oplossing, immers "probleemloos gamen" lijkt op een Experia Box V8 alleen mogelijk te zijn als de spelcomputer bekabeld aangesloten wordt en als DMZ Host ingesteld wordt.

KPN weet (volgens mij) van de problemen met de V8 (en anders hadden ze het kunnen weten als ze de berichten op dit forum lezen), maar lijkt er vrij weinig aan te doen.

Er zit dan maar één ding op en dat is een ZTE H220N of beter een Experia Box V9 eisen.

Je zult hier (helaas) een grote vasthoudendheid moeten tonen richting KPN en wellicht zelfs meerdere klachten moeten indienen (of zoals ik contact opnemen met de directie van KPN) voordat KPN bereid is te bewegen.

Wellicht is dit topic ook iets voor jou.

Reageer