Beantwoord

Geen planning VDSL Eindhoven Strijp

• 8 november 2017
  • 4 reacties
  • 264 keer bekeken

Hallo,
In 2016 is er besloten dat er geen glasvezel meer aangelegd gaat worden in Eindhoven maar dat er VDSL gaat komen. In de besluiten van de Gemeente Eindhoven is er aangegeven Strijp voor het einde van dit jaar aangesloten zou moeten zijn. En dat hier afspraken over zijn met KPN.
Helaas kan ik hierover bij KPN niets vinden. Ook niet op netco-fpi-info.fourstack.nl.
Aangezien Ziggo nu steeds meer problemen geeft is het nu echt wel slim om hier nu aan te gaan werken.

Mijn vraag is dus wanneer gaar er VDSL en/of Glasvezel komen?
Aangezien ik nu beperkt ben tot Ziggo aangezien ik niet boven de 100 MB/s kan komen bij ADSL.
En hoe mensen die hier al een lange tijd wachten evt. gecompenseerd kunnen worden?!

Ik word gek van het kastje muur verhaal in mijn verleden.

Groeten Mathieu 5616JG
icon

Beste antwoord door Paul_ 9 november 2017, 15:03

Hey @KipKaas, welkom! Goed dat je het hier vraagt. Ook al goed geholpen door Henk zie ik. 🙂

De komende upgrades staan inderdaad op Fourstack. Daar staat dus alleen een streepje naast Bonded Koper/DSL bij jouw adres? Want dan is pairbonding niet mogelijk. Maar ook ik zie op ontzettend veel huisnummer dat pairbonding mogelijk is. Bij jou dan weer net niet?

In de besluiten van de Gemeente Eindhoven is er aangegeven Strijp voor het einde van dit jaar aangesloten zou moeten zijn. En dat hier afspraken over zijn met KPN.
Volgens mij is dat al gebeurd (zonder dat je het door had). Dat het eerst ADSL was, en nu VDSL. Je geeft aan dat 50 Mb/s mogelijk is bij jou, en dat is eigenlijk per definitie al VDSL.

En hoe mensen die hier al een lange tijd wachten evt. gecompenseerd kunnen worden?!
Hoe zie je dit precies voor je? Extra korting omdat je niet boven de 50 Mb/s komt?

Het goede nieuws is dus dat VDSL al beschikbaar is! Het slechte nieuws is dat dat blijkbaar niet voldoende is voor jou en dat het niet binnenkort niet hoger gaat worden.
Bekijk origineel

4 reacties

Reputatie 7
Dag @KipKaas, welkom op het forum.

Begrijp ik goed dat er op jouw adres nu al 100 Mb/s mogelijk is via (bonded) DSL? In dat geval zal KPN daar vooralsnog niets meer aan veranderen aangezien ze op dit moment nog geen abo's via DSL aanbieden met hogere snelheden.
Helaas gaat de snelheid die ik bij mij thuis kan halen maar tot 50 mb/s.
Dit is voor mij niet voldoende.
Reputatie 7
Ik heb een paar adressen uit jouw postcodegebied geprobeerd maar allemaal halen ze (soms meer dan) 100 Mb/s., maar wel via bonding. Zonder bonding haal je inderdaad niet meer dan zo'n 50-55 Mb/s. Loopt er vanuit jouw ISRA-punt een Y-kabel naar jouw Experia Box? Zo ja, dan heb je in principe bonding, zo nee, dan heb je 't niet (wat ik aanneem gezien jouw snelheid).
Als jij een abo hebt waarbij de max snelheid boven 55 Mb/s ligt (b.v. Internet en TV of het oudere Alles-in-1 Standaard) dan kun je zonder bonding die max snelheid niet halen, maar met bonding wel. Dan heb je in principe "recht" op bonding. In dat geval kun je voor bonding contact opnemen met de KS (0800 - 0402, 24*7, gratis) en bovenstaand verhaal aanhalen. Je kunt ook ff w88 totdat een moderator op dit topic reageert en je verder helpt.
Zodra je bonding hebt (en technisch dus ruim 100 Mb/s) kun je desgewenst de 100/10 Mb/s optie bestellen of het Internet en TV 4k abo.

Tenslotte, via Wi-Fi haal je vaak niet de max snelheid; dat komt omdat Wi-Fi afhankelijk is van diverse externe factoren, die niet onder de verantwoordelijkheid van een provider zoals KPN of Ziggo vallen.
Reputatie 7
Badge +24
Hey @KipKaas, welkom! Goed dat je het hier vraagt. Ook al goed geholpen door Henk zie ik. 🙂

De komende upgrades staan inderdaad op Fourstack. Daar staat dus alleen een streepje naast Bonded Koper/DSL bij jouw adres? Want dan is pairbonding niet mogelijk. Maar ook ik zie op ontzettend veel huisnummer dat pairbonding mogelijk is. Bij jou dan weer net niet?

In de besluiten van de Gemeente Eindhoven is er aangegeven Strijp voor het einde van dit jaar aangesloten zou moeten zijn. En dat hier afspraken over zijn met KPN.
Volgens mij is dat al gebeurd (zonder dat je het door had). Dat het eerst ADSL was, en nu VDSL. Je geeft aan dat 50 Mb/s mogelijk is bij jou, en dat is eigenlijk per definitie al VDSL.

Hoe zie je dit precies voor je? Extra korting omdat je niet boven de 50 Mb/s komt?

Het goede nieuws is dus dat VDSL al beschikbaar is! Het slechte nieuws is dat dat blijkbaar niet voldoende is voor jou en dat het niet binnenkort niet hoger gaat worden.

Reageer