Beantwoord

Geen Signaal op KPN aansluiting. Er moet nog van alles gebeuren aan het netwerk

  • 16 May 2022
  • 11 reacties
  • 160 keer bekeken

Wij zijn van Ziggo overgestapt naar KPN. De monteur (KPN) is hier 10 mei geweest om het glasvezel aan te sluiten. Dit kon niet worden afgemaakt omdat er geen signaal zou zijn. Hij heeft toen gebeld met KPN Netwerken en er zou binnen 3 dagen een monteur komen om de kast buiten te patchen, zodat er signaal zou zijn. Dit kon niet eerder omdat dit gebied in beheer is van Van Gelder Netwerken. Ik heb de volgende werkdag gebeld (met KPN Netwerken) om te controleren of deze afspraak reeds gemaakt was met Van Gelder netwerken. Dit was NIET gedaan, en dit konden zij ook niet voor mij. Ik zou zelf met de aannemer moeten gaan bellen voor het maken van een afspraak. KPN heeft een contract met deze netwerkbeheerder, en laat de consument met ze bellen. 


 Ik heb de KPN helpdesk maar gebeld of zij mij misschien hulp konden bieden. Helaas ook daar weer van het kastje naar de muur gestuurd. Ze wilden wel een monteur van KPN sturen, maar wat ik heb daar in godsnaam aan als die monteur nog geen eens die kast buiten kan openen omdat het in een ander beheer is.

Vervolgens weer met van Gelder gebeld en een afspraak gemaakt. De monteur zou vandaag langskomen om het in orde te maken. Is dus niet komen opdagen. En heb ik eerst weer gebeld met de KPN helpdesk, wederom wilden zij een monteur sturen. Weer uitgelegd dat ik niets aan een monteur heb. KPN Netwerken stuurde mij wederom naar de netwerkbeheerder...Die gebeld, en vertelde mij dat ik morgen een nieuwe afspraak moet maken met de monteur…..

.Gaat allemaal lekker he!?!?! Nu zit ik dus nog steeds zonder internet en tv van kpn. Ik word van het kastje naar de muur gestuurd. Ik heb het gevoel dat niemand weet wat hij/zij moet doen. Allemaal afdelingen die los van elkaar werken en nergens samenkomen. 

Iemand een idee, behalve de glasvezelkabel en kpn modem aan de kant van de weg zetten?

icon

Beste antwoord door Hanna_ 19 May 2022, 23:01

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

11 reacties

Hallo @JanKaas vervelend allemaal, maar gelukkig staat het basis-signaal van Ziggo nog gewoon aan en kun je in ieder geval tv kijken.

 

Gelukkig wel, neemt niet weg dat het een belachelijke manier van zaken doen is.

Update: Zojuist in de brievenbus - een “u was niet thuis briefje” , meneer de monteur was waarschijnlijk wat moe. En had geen zin in een klant zo tegen vijf uur aan. Zijn hier de gehele dag thuis geweest voor die afspraak. Wat een verrekte onzin. 

Reputatie 7
Badge +13

Hallo @JanKaas, welkom. 

Wat vervelend dat het allemaal niet zo loop zoals je verwacht. Heb je inmiddels al contact gemaakt met de klantenservice? Zo niet help ik je graag verder en kijk ik graag wat ik voor je kan doen. 

Hi hanna,

 

Ik heb weer contact gehad met van Gelder, ze zouden vandaag tussen 1200 uur en 1400 langskomen. Ware het niet dat ze 11.45 uur belde met de mededeling dat ze door omstandigheden niet langskwamen. Of ik hun weer even wilde bellen voor een afspraak. 

 

Dus ik heb net gebeld, en ze weten niet waarom de afspraak niet is doorgegaan. En willen nu voor 30 mei!!! Een afspraak maken, 20 dagen na overgangsdatum. Hoe dan in godsnaam, wat is er zo moeilijk om even een kast buiten te 'patchen'?

 

Dus ja, als je  kunt helpen heel erg graag 

 

PS. Ik heb je een DM gestuurd

 

Reputatie 7
Badge +24

Is het net een nieuw netwerk ofzo? Zijn ze nog bezig met de aanleg?

Niet dat ik weet aantal huizen verderop hadden ze nergens problemen mee

Reputatie 7
Badge +13

Hoi @JanKaas, ik kijk graag wat ik voor je kan doen! Zou jij voor mij jouw gegevens willen toevoegen aan jouw profiel? Dan kan ik voor je aan de slag. 

Gedaan 

 

Ze hebben gisteren gebeld, en zouden vandaag tussen 10.00 en 11.00 langskomen. Even afwachten denk ik.

Ware het niet dat ze net wederom gebeld hebben, met de vraag of ik een afspraak wilde inplannen. Dus gezegd dat ze gisteren ook gebeld hadden en dat jullie vandaag zouden langskomen. Oh zegt ze, daar lees ik niets van terug in de computer. Nou, belt u maar op als de monteur niet langs is gekomen.

 

Het is werkelijk ongelooflijk hoe afdelingen langs elkaar heen weten te werken. Echt een soap dat bedrijf. 

Zoals verwacht zijn ze niet langsgekomen.

Zoals hierboven aangegeven, monteur is niet gekomen. Gebeld met van Gelder Netwerken, zij vertelden mij dat er een “spoedklus”  tussendoor was gekomen, maar dat de monteur daarna langskwam. Het is inmiddels 15.00 uur. Heb er weinig hoop in dat de zgn monteur langskomt.

Gebeld met kpn netwerken, over hoe en wat ik nu moet doen. Ze hadden mij doorverbonden met , ja….van Gelder netwerken. Ik zou teruggebelt worden door ze, inmiddels al een uur verstreken en nog steeds niet teruggebeld. 

Wat een grafzooi.