Beantwoord

Geen toegang tot admin pagina Experia Box 10a

  • 16 juli 2018
  • 22 reacties
  • 4643 keer bekeken

Sinds een week dagen ben ik overgegaan naar KPN internet. De monteur heeft netjes de nieuwe Experia Box V10A (Arcadyan) geïnstalleerd, heb nu meerdere apparaten op WiFi aangesloten ik heb geen toegang tot de admin pagina zodat ik de SSID en Wifi wachtwoord kan veranderen.

Het admin password dat op het modem gedrukt staat, werk niet (meerdere resets gedaan).
Het admin password blanco laten werkt ook niet.

Ik zou binnen 3 dagen teruggebeld worden, is niet gebeurd.

Gaarne assistentie!
icon

Beste antwoord door Dennis101 7 september 2018, 19:49

Ter info: De software voor de V10A die sinds gisteren beschikbaar is heeft bij mij het probleem met de admin pagina opgelost. Experiabox resetten met de resetknop achterop. Deze (met bv. een paperclip) ingedrukt houden tot de LED op de voorkant uit gaat en dan de resetknop loslaten. De V10A startte bij mij daarna 2x op en bij de laatste keer opstarten begon de LED die eerst roze brandde groen te branden. Met de nieuwe software is dit ook de bedoeling als alles OK is. Hierna was bij mij wel op de admin pagina in te loggen met het admin WW wat achter op de V10A gedrukt staat. Bij inloggen moet daarna een nieuw wachtwoord ingevoerd worden en alle pagina's van de V10A zijn bereikbaar.
Schijnbaar waren de admin pagina's bij een aantal V10A's abusievelijk geblokkeerd en heeft de nieuwe software dit opgelost.
Bekijk origineel

22 reacties

Reputatie 7
Badge +30
Hoi,

De enigste manier om hier weer achter te komen is de box resetten en het admin password wat achterop staat te gebruiken. Eventuele instellingen die je in de box hebt gemaakt zijn dan wel weg.

De v10a heeft geen blanco password. Standaard is 't die achterop de box en bij de 1e keer inloggen moet je die wijzigen.

Robin
Dag Robin,

Dankjewel voor het antwoord, maar het lijkt er echt op dat het wachtwoord dat op het stickertje staat gewoonweg niet klopt. Zoals hierboven vermeld: meerdere resets gedaan, steeds nauwzet het Admin wachtwoord zoals het op de Arcadian doos vermeld staat ingetikt. Wat kan ik nog meer doen?

mvg,

Jurgen

Hoi,

De enigste manier om hier weer achter te komen is de box resetten en het admin password wat achterop staat te gebruiken. Eventuele instellingen die je in de box hebt gemaakt zijn dan wel weg.

De v10a heeft geen blanco password. Standaard is 't die achterop de box en bij de 1e keer inloggen moet je die wijzigen.

Robin
Reputatie 7
Badge +30
Theoretisch gezien zou t kunnen maar, misschien overbodig, je leest alle tekens wel goed? e.g. hoofdletter i en "gewone" L?

Eigenlijk zou ik willen zeggen plaats even een foto en de tekst die je invoert, maar vanuit beveiligingsperspectief is dat niet helemaal super, alhoewel je t wachtwoord toch alleen maar na een reset kan gebruiken.


Ik weet niet precies wat het doel is, maar als t alleen om t wijzigen van de SSID en WPA Key gaat dan zou je eerst afkunnen met de KPN Servicetool: https://www.kpn.com/service/internet/wifi-en-modems/wijzigen/servicetool-wifi-naam-wachtwoord-wijzigen.htm , en lijkt het mij verstandig om de box simpelweg om te ruilen. Maar daar zal binnenkort een webcare specialist over beslissen.

Robin
Dag Robin,

Het wachwoord (zoals ik em lees) is 10 karakters lang en bevat geen karakters die "dubbel" opgevat zouden kunnen worden. Heeft de nieuwe Arcadian een standaard wachtwoordlengte van tien?

Die tools waren een weekje geleden door een technische storing niet beschikbaar, maar ik zou dat later vandaag kunnen proberen.
Reputatie 7
Badge +30
Yes. 10 tekens met zowel tekens (zoals o.a hekje of ampersand), cijfers, letters en/of hoofdletters.

Ik ken de precieze wachtwoord generatie niet, maar mijne heeft eigenlijk allemaal logische tekens behalve een i die ook een l of I kan zijn.
Je hebt geen streepjes ofzo die misschien onderscheid maken tussen koppelteken, afbreekstreepje of liggend streepje?

Robin
Nope, er zit maar 1 speciaal karakter in en die is onmogelijk te verwarren met een ander teken ;/

Maar goed, het is vervelend maar geen showstopper. Ik verwacht nog steeds teruggebeld te worden door webcare, want het ticket staat nu bijna een week open.

Bedankt voor de assistentie!
Reputatie 7
Badge +18
Hoi Jürgen. Welkom op het forum! Dit heeft gelijk mijn interesse. Uiteraard hebben alle topics dat maar de v10A is nieuw en dan ben ik extra benieuwd naar hoe zo'n apparaat in de praktijk gaat presteren.;-)
Kun je eens beschrijven hoe je een reset uitvoert? Ik heb het idee dat je alles doet zoals het moet maar ik moet het nu eenmaal zeker weten. Je hebt het zowel via wifi als met een kabel geprobeerd? Mijn voorkeur zou uitgaan naar een kabeltje en ik hoop dat je die mogelijkheid hebt. Zou je tevens je profiel willen aanvullen met je adres gegevens en liefst klantnummer? (die is alleen voor jou en mij inzichtelijk ).
Badge
Hé Erwin, is er al meer bekend over dit fenomeen? Ik heb precies hetzelfde als Valkenaer: 10 tekens, harde reset gedaan, geen tekens die verkeerd kunnen worden gelezen, 4 keer het admin password gecheckt (je gaat toch twijfelen aan jezelf). Maar nada. Ook https://www.kpn.com/service/internet/wifi-en-modems/wijzigen/servicetool-wifi-naam-wachtwoord-wijzigen.htm werkt (nog) niet.

Toch wil ik m'n bezoek graag een wat gebruiksvriendelijker wifi aanbieden dan het nu is. Als er meer bekend is hoor ik het graag natuurlijk!
Reputatie 7
Badge +18
Hoi Sjoetta. Zou je je profiel kunnen aanvullen met privégegevens? En mij een seintje geven?
Ik ga proberen een nieuwe te sturen want ik vermoed dat de jouwe met verkeerde info is geleverd.
Deze verschijnselen herken ik. Ook bij mij lukt het niet om met het admin wachtwoord wat achterop staat in te loggen. Via de KPN chat de raad gekregen om te resetten via het "gaatje" achterin en pas los te laten als alle leds uit zijn. Reset uitgevoerd, de V10a startte netjes op, maar inloggen met het admin wachtwoord gaat nog steeds niet.

Ook bij mij zijn de gebruikte karakters in wachtwoord niet verkeerd te interpreteren. Weer via de chat contact gehad met een andere medewerker, maar die vertelde dat het vorige advies onjuist was en de V10A pas na een update die medio september wordt uitgerold te benaderen is.

Hier op het forum zie ik toch ook mensen, waarbij het admin wachtwoord wel gewoon werkt, maar ook waarbij het net als bij mij niet lukt. Welk advies vanaf de KPN chat is waar en hoe nu verder?

Volgens de tweede medewerker heb ik pech gehad en moet ik nu wachten tot medio september.
Niet erg prettig als je een webserver hebt draaien voor bewakingscamera's.
De Experiabox V10a is overigens vandaag geplaatst.
Badge

Volgens de tweede medewerker heb ik pech gehad en moet ik nu wachten tot medio september.
Niet erg prettig als je een webserver hebt draaien voor bewakingscamera's.
De Experiabox V10a is overigens vandaag geplaatst.


maar dan is het voor jou toch ook vooral uit praktische overwegingen? Hé, zeker geen expert op het gebied van servers voor/van bewakingscamera's, maar verbonden lijkt me verbonden (toch?)

Ik zou een PB sturen naar Erwin_ (en op voorhand je profiel op het forum aanvullen met klantnr e.d.). De oplossing 'medio september' is mij wat vaag, dus ik neem/krijg een nieuwe
Het lastige voor mij is dat de bewakingscamera's nu niet meer van buitenaf te benaderen zijn. Om dat voor elkaar te krijgen moet er een poort open gezet worden in de Experiabox V10A en daarvoor is toegang nodig tot de admin pagina(s). Binnen het eigen netwerk werkt het wel gewoon.
Ter info: De software voor de V10A die sinds gisteren beschikbaar is heeft bij mij het probleem met de admin pagina opgelost. Experiabox resetten met de resetknop achterop. Deze (met bv. een paperclip) ingedrukt houden tot de LED op de voorkant uit gaat en dan de resetknop loslaten. De V10A startte bij mij daarna 2x op en bij de laatste keer opstarten begon de LED die eerst roze brandde groen te branden. Met de nieuwe software is dit ook de bedoeling als alles OK is. Hierna was bij mij wel op de admin pagina in te loggen met het admin WW wat achter op de V10A gedrukt staat. Bij inloggen moet daarna een nieuw wachtwoord ingevoerd worden en alle pagina's van de V10A zijn bereikbaar.
Schijnbaar waren de admin pagina's bij een aantal V10A's abusievelijk geblokkeerd en heeft de nieuwe software dit opgelost.
Hallo, ik heb hetzelfde probleem en heb al meerdere malen kontakt gehad met KPN. Ik vind het wel raar dat geen van de medewerkers die ik tot nu toe gesproken heb, weet wat hier wel benoemd wordt. Ik heb gisteren een nieuwe experiabox gekregen en heb vandaag met de KPN aan de lijn geprobeerd om in te loggen. ( tot hij blokkeerde )
Ga nogmaals een harde reset uitvoeren en het nog een keer proberen.
Reputatie 7
Badge +18
Hoi Huubbuuh. Ik begrijp uit je verhaal dat het niet lukt om in te loggen in de v10a? Ook niet in een vervangend exemplaar? Je probeert in te loggen met de code die er achterop staat, neem ik aan?
Hoi Erwin,
Zeker, ze hadden me precies uitgelegd wat ik moest doen. Ik was met een KPN medewerker aan de lijn, maar kwam er toen niet in. Ze wist niet waarom het niet lukte, maar dat antwoord las ik dus hier. Nogmaals een harde reset gedaan en nu is het gelukt.
Huubbuuh,

Ik ben even nieuwsgierig. Brandde de LED aan de voorzijde van de V10A voor jouw laatste harde reset ook al groen, of is dat pas na de laatste harde reset?
Als de LED namelijk pas na de laatste reset groen brand, was nieuwe software de keer daarvoor mogelijk nog niet geladen.
Hallo Dennis101,
De experiabox was de dag ervoor geplaatst en de led brande al groen. De monteur had hem ook gereset, volgens hem was hij up-to-date .
Reputatie 7
Badge +18
Dank voor de update, Huubbuuh. Ik ben blij dat het alsnog gelukt is!
Hoi ik heb vandaag de experiabox V10 instaleert
Alles doet het tv en internet maar het inloggen op de v10a wil nie lukken
ik weet dat admin staat in gebrand en dat blanco moet laten de lampje brand groen en na 3 keer fabriekinstellingen heb ook via de servicetool gedaan terug gezet kan ik nog steedts nog nie inloggen op de web interface wat is de oplossing om wel in de modem te komen?
Bij de V10a zou je in moeten loggen met Admin en het wachtwoord wat achterop het typeplaatje is vermeld. Leeg laten van het wachtwoord, zoals bij eerdere types bij de eerste keer inloggen wel moest, gaat hier dus niet werken.
Als het inloggen gelukt is wordt er gevraagd om een nieuw wachtwoord (2x) in te voeren.
Okey Dennis Bedankt moet de udnp aan staan of uit?

Reageer