Beantwoord

Geen toegang tot netwerk

  • 22 January 2020
  • 4 reacties
  • 1240 keer bekeken

Ik heb dezelfde klacht als meerdere personen al op internet hebben gemeld. Ik heb geen toegang meer tot mijn Wifi met mijn Huawei P20 lite. De toegang wordt ontzegd of is opgeslagen en gecodeerd. Mijn tel is nog geen half jaar oud. Het netwerk is door een monteur van KPN gecontroleerd en in orde gemaakt. De verbindingen zijn goed aangesloten. Maar we hebben een experia V10 en lees juist op internet dat deze router voor de problemen kan zorgen. Moeten we een nieuwe router?? Ik zie de klacht veel voorkomen op internet maar helaas heb ik nog geen oplossing gevonden. Uit en aanzetten van de WiFi en vliegtuig Modus is geen oplossing. Wat kan ik doen om dit probleem te verhelpen?? Graag antwoord want dit kost mij erg veel data

dit kost me enorm veel data 

admin: eigen topic aangemaakt. Oorspronkelijke topic

icon

Beste antwoord door huistijger 22 January 2020, 07:00

Bekijk origineel

4 reacties

Reputatie 7
Badge +21

Hoi @Dinto 
De V10 is een prima router.
Brandt er misschien ook een blauw lichtje op de V10 ?
Zo ja druk dan aan de zijkant op de ecoknop net zo lang tot het blauwe lichtje uitgaat (+/- 10 seconden)
De ecoknop is de knop het dichtst bij de USBplug
Daarna zal de Wifi weer werken.
 

 

Dank voor uw bericht. Er bande GEEN blauw lampje. Wel op de ECO knop gedrukt waarna er juist WEL een blauw lampje ging branden. Op dit moment wel wifi. Even kijken of dit omgekeerd (van uw advies) ook werkt. We gaan het in de gaten houden. Hopelijk is dit de oplossing

@Dinto 

ik heb zelf een p20 pro ik heb geen problemen met wifi

ik heb even voor je gezocht op internet heb je dit al geprobeerd :

 

Het probleem komt van de intelligent-wifi van de HUAWEI P20 Lite

 

Op sommige telefoons zoals de HUAWEI P20 Lite kan een optie bestaan die INTELLIGENT WIFI heet. Deze optie heeft tot doel om steeds verbinding te maken met het wifi-netwerk dat het beste opvangt. Ingeval deze optie geactiveerd is, kan het schommelen met de HUAWEI P20 Lite’s wifi, dan maakt de HUAWEI P20 Lite weer verbinding en dan valt het weer weg. Je hoeft alleen maar te bewegen, of twee netwerken zijn op gelijke afstand, en het fenomeen zal kunnen plaatsvinden. Zou je deze optie willen uitschakelen, moet je naar INSTELLINGEN MENU > VERBINDINGEN > WIFI > GEAVANCEERDE INSTELLINGEN > SMART NETWORK (SLIMME NETWERKWISSEL).

Reputatie 7
Badge +21

Hi @Dinto, welkom op het Forum en bedankt voor jouw bericht!

Het is natuurlijk niet fijn dat je opeens geen gebruik meer kan maken van jouw WiFi op je Huawei P20. Nu moet ik zeggen, ik heb hetzelfde toestel en nog nooit problemen gehad met WiFi.. Fijn dat het inmiddels wel weer werkt, wat heb je precies uitgevoerd? 

Ik ben benieuwd of bovenstaande tips je permanent helpen. Zo niet, dan zoek ik graag nog even verder voor je. Wil je het dan even laten weten? :slight_smile:

Reageer