Beantwoord

Geen Toegang tot sommige websites (van het werk)

  • 23 September 2022
  • 40 reacties
  • 410 keer bekeken


Toon eerste bericht
Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

40 reacties

Reputatie 7

@wjb als ik hetzelfde ip adres gebruik zonder https:// dan krijg ik een host onbereikbaar melding. Die https maakt dus ergens wat uit, is mijn conclusie als leek.

Dat kan inderdaad prima als de server alleen https (tcp poort 443) ondersteunt en geen http (tcp poort 80). Best practice is om http door te verwijzen naar https i.p.v. te blokkeren maar dat doet deze site blijkbaar niet. De reden van die melding is echter dat je een IP adres bij het via https benaderen van die site maar voor het IP adres is geen SSL certificaat, die is er alleen voor het domein achter dat IP adres.

Het IP adres is van NEP Media Solutions B.V. maar wat is de naam van de site die benaderd wordt.

Reputatie 7

Uh, welk IP adres is dat dan? Ik heb niks van NetProtect, nooit eerder van gehoord.

 

Reputatie 7

Ik kom niet bij dat adres, met VPN kom ik er wel, met certificaat foutmelding. Maar zonder VPN krijg ik timeout.

Er lijkt echt iets mis met de routering naar dat IP adres. Het frappante is dat dat blijkbaar niet alleen bij KPN zo is maar ook bijvoorbeeld bij Ziggo (zakelijk).

De kans ik ook aanwezig dat de oorzaak toch bij jouw werkgever ligt immers in de bovenstaande trace is de laatste hop die nog antwoord geeft van NEP Group en ik denk dat jij voor NEP Media Solutions werkt.

De oorzaak ligt, zo lijkt het, ook buiten de invloedssfeer van KPN immers ook bij andere providers treedt dit op.

Wat is eigenlijk de url van de website die je wilt benaderen?

Reputatie 7
Badge +18

Logisch dat de traceroute door blijft lopen, die server reageert niet op pings terwijl TS eerder beweerde dat hij bij gebruik van VPN wel via traceroute die server kon bereiken.

 

Als ik een traceroute via TCP op poortnummer 443 doe stopt deze wel omdat de server dan wel reageert.

Bovenste is via Solcon, onderste 2 zijn via KPN glasvezel, 1ste gewoon, 2de via TCP 443.

Ook via KPN gewoon bereikbaar op poort 443, alleen zie je dan de tussenliggende route niet, je zou daartussen toch ook wel een paar routers die reageren verwachten.

 

Via de KPN glasvezel kom ik i.d.d. ook via https wel de site op met genoemde certificaat fout en krijg dan die 2 login buttons.

Reputatie 7

 

Reputatie 7
Badge +7

dat zei ik vanochtend al, gebruik die rechtsreekse url (begint met eprompt)  van de login pagina en het werkt gewoon, aan de serverkant deugt het niet helemaal met de doorverwijzing vanaf dat 195 adres.

Reputatie 7

Gebruik

@VincentButtstedt :  Er wordt flink meegedacht en via die url's lijkt het bij iedereen te werken. Is dat ook zo bij jou? 

Uh, welk IP adres is dat dan? Ik heb niks van NetProtect, nooit eerder van gehoord.

 

Dit is van mijn VPN, via deze route heb ik geen enkel probleem.  Dus SaferVPN maakt gebruik van NetProtect blijkbaar. Zonder VPN kom ik nooit bij dit IP adres.

@VincentButtstedt :  Er wordt flink meegedacht en via die url's lijkt het bij iedereen te werken. Is dat ook zo bij jou? 

Nee, thuis kom ik in geen één van die URL's, komt geen foutmelding, niks, alleen na een tijdje een timeout en server not found. 

Ik kom niet bij dat adres, met VPN kom ik er wel, met certificaat foutmelding. Maar zonder VPN krijg ik timeout.

Er lijkt echt iets mis met de routering naar dat IP adres. Het frappante is dat dat blijkbaar niet alleen bij KPN zo is maar ook bijvoorbeeld bij Ziggo (zakelijk).

De kans ik ook aanwezig dat de oorzaak toch bij jouw werkgever ligt immers in de bovenstaande trace is de laatste hop die nog antwoord geeft van NEP Group en ik denk dat jij voor NEP Media Solutions werkt.

De oorzaak ligt, zo lijkt het, ook buiten de invloedssfeer van KPN immers ook bij andere providers treedt dit op.

Wat is eigenlijk de url van de website die je wilt benaderen?

Ja klopt, bij NEP. Dat het bij andere providers voort komt is dus nu in deze forum post bewezen/gezien, dus ik ga met dit ons network operation center benaderen, kijken wat ze zeggen. 

Ik kom niet bij dat adres, met VPN kom ik er wel, met certificaat foutmelding. Maar zonder VPN krijg ik timeout.

Er lijkt echt iets mis met de routering naar dat IP adres. Het frappante is dat dat blijkbaar niet alleen bij KPN zo is maar ook bijvoorbeeld bij Ziggo (zakelijk).

De kans ik ook aanwezig dat de oorzaak toch bij jouw werkgever ligt immers in de bovenstaande trace is de laatste hop die nog antwoord geeft van NEP Group en ik denk dat jij voor NEP Media Solutions werkt.

De oorzaak ligt, zo lijkt het, ook buiten de invloedssfeer van KPN immers ook bij andere providers treedt dit op.

Wat is eigenlijk de url van de website die je wilt benaderen?

Ja klopt, bij NEP. Dat het bij andere providers voort komt is dus nu in deze forum post bewezen/gezien, dus ik ga met dit ons network operation center benaderen, kijken wat ze zeggen. 

Ja. Ik hoop dat dit topic bijdraagt aan een oplossing.  We lezen graag hoe het afloopt!

Ja. Ik hoop dat dit topic bijdraagt aan een oplossing.  We lezen graag hoe het afloopt!

Voorlopig kreeg ik als antwoord dat ik https:// ervoor moest zetten, en daarom ping en traceroute niet werken… 

Blijft allemaal erg bizar, mijn VPN die op meerdere blacklists staat ivm te veel traffic of dergelijk, zelfs Netflix o.a. blokkeert deze VPN, maar kom ik wel bij m'n rooster.

Kreeg ook gisteren te horen een colega van me die heeft T-mobile, en vanuit Noordwijk komt ie ook niet in ons rooster.

Hi Allemaal, 

 

Het is opgelost! Door een bizarre reden, was mijn IP adres op een blacklist geplaatst in een van de Servers bij m'n werk, de exacte reden heb ik nog niet kunnen achterhalen, maar dit is nu opgelost.

Dank aan allen.

Fijn dat je ons nog even een update geeft. Soms zit het in een klein hoekje!  Fijne dag!.