Vraag

Geen toegang tot YouTube video's

  • 17 January 2021
  • 10 reacties
  • 818 keer bekeken

Sinds enkele weken kan ik nauwelijks YouTube video’s meer bekijken. YouTube meldt: 

  • Access restricted. Please check the Google Workspace administrator or the network administrator restrictions.

Klantenservice KPN kan me niet helpen en verwijst me naar dit forum terwijl KPN toch mijn netwerkbeheerder is. Ben benieuwd.

 


Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

10 reacties

Reputatie 7
Badge +12

Goedemiddag @Ruud Stijnman en welkom hier op het forum!

 

Op welke manier probeer je video's van YouTube te bekijken; via de interactieve tv ontvanger van KPN? Ik denk hierin graag met je mee richting een oplossing maar heb dan iets meer context nodig. 

Ik kijk alleen YouTube video’s op mijn iMac, dus niet op tv. Foutmelding: Deze video is beperkt. Check de beperkingen van de Google Workspace-beheerder en/of de netwerkbeheerder. KPN is mijn netwerkbeheerder, neem ik aan, dus ik ben benieuwd … Ik heb beperkte modus in YouTube uitgeschakeld, dus dat kan het niet zijn.

 

Reputatie 7
Badge +12

Kun je deze link eens openen @Ruud Stijnman? Het kan bijna niet anders dan dat dit te maken heeft met bepaalde beperking niveaus die je in kunt stellen.. KPN is inderdaad je netwerkbeheerder maar wij hebben geen grip op dit soort zaken; we zorgen ervoor dat je toegang krijgt tot het internet en daarmee bijvoorbeeld gebruik kunt maken van YouTube. Op het moment dat je bepaalde video's niet kunt bekijken, staat dat verder los van je provider.

Reputatie 7
Badge +12

Hoi @Ruud Stijnman , heb je nog iets gehad aan het linkje uit mijn vorige bericht? Hopelijk heb je het probleem hiermee weten te verhelpen!

JanZ_bedankt voor de tips maar het is niet opgelost. Ik heb in YouTube de beperkte modus al uitgezet, en de link die je me stuurde gaat over het beheren van YouTube instellingen voor “mijn organisatie” waarvoor ik moet inloggen in de beheerdersconsole. Ik heb echt geen idee waar dit over gaat. Daarnaast beheer ik geen organisatie oid.
 

Zoals ik al aangaf: van de ene op de andere dag kan ik in YouTube nauwelijks video’s opzoeken terwijl ik de beperkte modus al heb opgeheven. Ik heb verder geen settings veranderd of zo, het is gewoon gebeurd, om een onverklaarbare reden. Heb je nog een andere tip?

Reputatie 7
Badge +30

Heel rot! Zoals mijn collega Jan al aangeeft: wij, KPN, doen hier niets mee. Wij blokkeren dit niet zelf o.i.d. Ik kan het dus ook niet aanpassen voor je. Log jij in met een Google account? Kan je, als je uitgelogd bent, wel video's zoeken?

Dit klopt niet Marcia van Kpn. Het moet wel aan de instellingen van KPN liggen. Als ik namelijk met de hotspot van mijn telefoon verbind en dezelfde youtube video open dan heb ik geen blokkade. Als ik dan weer met KPN wifi verbindt op mijn laptop dan krijg ik opnieuw te zien dat de restricted modus aan staat en niet aan te passen is. 

Grraag een wat uitgebreider onderzoek vanuit KPN naar de oorzaak hiervan.

Reputatie 7
Badge +30

Ha @Mmmmike1, welkom! Wat bedoel je met ‘dit'? ;-) Het klopt namelijk wel dat wij niets blokkeren. Ik kan me voorstellen dat je denkt dat het aan onze kant ligt, omdat het via de hotspot van je telefoon wel werkt. Heb jij de link die collega Jan hierboven stuurde al eens doorgenomen? En ook voor jou de vraag: Log jij in met een Google account? Kan je, als je uitgelogd bent, wel video's zoeken? Wellicht is er iemand binnen de community die een antwoord op de vraag heeft. Wij blokkeren het in ieder geval niet!

Link van collega Jan bekeken. Het aanpassen via YT profiel lukt niet en de instructie om het via het google beheerderaccount te doen gaat voor mij niet op (ben geen organisatie met managed profielen).

Ook als ik uitgelogd ben is de video niet afspeelbaar met de melding restricted mode.

Weet niemand het binnen KPN? Lijkt me erg kort door de bocht.

Reputatie 3
Badge

Heb je you tube al een keer opnieuw geinstalleerd op je mac