Geen tot slechte verbinding in de avond

Reputatie 2
Badge
In de avond na 18:30 +- wordt de internetverbinging heel langzaam, gaat de latency omhoog en word de verbinding instabiel.

Ik heb een experiabox v8. Als ik daar een apparaat direct op aansluit heefte deze voor een aantal minuten een goede verbinding, en daarna valt deze weg.

Op de experiabox heb ik een tplink wr1043nd, deze staat in de dmz van de v8. Dit heb ik zo gedaan omdat door de v8 sommige diensten niet werken, en ik meteen extra mogelijkheden heb als openvpn server en het bijhouden van grafieken voor de bandbreedteverdeling en QoS.

Deze opbouw heeft een aantal maanden zonder veel problemen gewerkt, maar de laatste weken heb ik dit probleem.

De problemen treden alleen met internet op, interactieve televisie en telefonie werken naar behoren.

Ik heb ook vergelijkbare topic's gevonden, waar ook in de avond problemen waren. Een duidelijke oplossing staat daar helaas nog niet bij.

Kunnen jullie mij helpen bij het oplossen van de problemen? Resetten van de v8 heeft niets opgelost. Het is een gewone vdsl aansluiting, en heb 32 mbit als actual rate voor download en 3,5 voor upload.

9 reacties

Reputatie 3
Badge
Heb je het modem ook al teruggezet naar de fabrieksinstellingen? Dus een harde reset: http://forum.kpn.com/t5/Internet/Reset-uw-KPN-Experia-Box-Modem/td-p/97446

Reputatie 2
Badge
Resetten had het probleem niet opgelost, maar ik heb de afgelopen paar dagen nergens meer last van.

Als je last hebt van laggs open dan cmd.exe en geef daar in:
tracert (ip-adres van kpn zonder haakjes) > c: racert.txt

voorbeeld: tracert 195.13.353.9 > c: racert.txt

als je ie dan klaar is na ongeveer 5min open je het txt bestand en kijk je hoeveel ms hij aangeeft bij het ip adres van kpn als dat boven het maximum van 500ms ligt (normaal ligt bij 35ms) dan heeft de server van kpn problemen ping/latentie. Ik heb die problemen ook heel vaak met kpn wacht nog op antwoord van hun terug
ook wij hebben glasvezel 100M (via 'Arcadyan VGV7519, Firmware Version:02.00.130v2').....en ook wij hadden vorige week een trage internet verbinding in de avond ~15-25M (overigens geen melding van gemaakt)....nu ging het inderdaad een paar avonden goed, de gewone 95+M, maar sinds vanavond weer niet boven de 25M te krijgen....wat is KPN de laatste weken aan het doen? bandbreedte knijpen? .... zou graag willen ontvangen waar ik voor betaal....ohja en a.u.b. niet aankomen met 'harde reset, kabels nakijken, enz., enz.', want dit alles is al gedaan en heb genoeg ervaring om te weten dat het niet aan mijn installatie in huis ligt....

Reputatie 3
Badge +1
Beste Renzov,

Bij een glasvezel verbinding hoort geen trage verbinding. Ik kijk graag wat ik voor je kan betekenen! Ervaar je nog steeds een trage verbinding in de avond? Heb je de snelheid getest op een draadloze of een bekabelde aansluiting? 

Met vriendelijke groet,

Jorrit

Reputatie 1
Ik zou geen restet op je lijn laten uitvoeren. In mijn geval is de snelheid minder geworden.

Nog een aantal optie uit de hoge hoed, mischien heb jij ook wel last van iemand die op je wifi mee surft.  Of heb je ook last van een kabelbreuk die voor de oorzaak zorgt 's avond.

Hoi Jorrit,

Zoals ik aangeef is dit met name savonds.....ik zal het vanavond (en de aankomende avonden) checken.

Overigens test ik via kabel.

Gr, Renzo

Beste Jorrit,

En vanavond kom ik weer niet boven de 12Mbit/s (bekabeld) qua download.....en dat is behoorlijk teleurstellend voor een 100/100 glasvezel abbo....

Ik heb je een prive bericht gestuurt met enkele gegevens.

Zou je eens kunnen kijken of je rare dingen ziet aan jullie zijde?

Alvast bedankt.

MvG, Renzo

Reputatie 3
Badge +1
Beste Renzo,

Je hebt een privé bericht van me!

Met vriendelijke groet,

Jorrit

Reageer