Beantwoord

geen tv/internet en telefoon

  • 14 August 2019
  • 10 reacties
  • 265 keer bekeken

Wij hebben op dit moment geen internet/TV en vaste telefoon
Alle checks gedan via de KPN site, maar helaas.
Nu zie ik op onze experia box dat het lampje achter "upgrade" blauw gekleurd is , kan het zijn dat we hierdoor "tijdelijk" niks hebben

icon

Beste antwoord door Dick Brandwijk 14 August 2019, 15:34

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

10 reacties

Hoi @Dick Brandwijk . Goed dat je hier aan de bel trekt.
Dat met die lampjes is niet helemaal de bedoeling, Ik denk dat je lijn er uit ligt. Is er een stroomstoring geweest? Of zijn er kabels verplaatst of los geweest?
Ik kan dat pas met zekerheid zeggen als ik een meting heb gedaan. Kun je je profiel aanvullen en mij een seintje geven?
(het snelste contact is trouwens telefonisch. Mocht er spoed bij zijn raad ik je aan om (gratis) 08000402 te bellen.
zojuist mijn profiel aangevuld, ik heb het telefoonnummer gebeld ,kreeg toen ea link , deze gebruikt maar zonder resultaat .
conclusie van deze link was dat we een afspraak online konden maken met monteur , dat heb ik gedaan voor morgen tussen 12 en 14 uur.
Had gehoopt dat dit sneller kon. ik heb ook op de NT kast gekeken daar brand het Ethernet lampje oranje.

Ik vergat nog te melden, er is geen stroomstoring geweest , ook zijn er geen kabels los geweest of verplaatst, wel heb ik na deze storing de kabels gecheckt of ze misschien om ea reden los geraakt zijn, maar daar heb ik niks in kunnen ontdekken. Alles zit visueel gezien goed aangesloten.
Reputatie 6
Badge +8
Persoonlijk zou ik nog proberen beide kastjes even spanningsloos maken. Dan de NT kast weer aanzetten en 5 minuten later de ExperiaBox. Tenzij je dat allemaal al gedaan hebt, natuurlijk.
Die monteur zal ik helaas niet kunnen bespoedigen. Wat we nog kunnen proberen is om dat modem te resetten.
Heb je de experiabox al even 2 minuten van het stroom gehad? En als dat niet gewerkt heeft, zou je dan (terwijl het modem aanstaat) met een puntig voorwerp in het resetgaat, het knopje wat daar zit, 10 seconden willen indrukken.) Als dat geen verbetering geeft, zit er helaas niks anders op dan de monteur af te wachten.
Oké, bedankt voor jullie hulp,
spanningsloos maken van NT kastje en Experiabox heb ik (tot tweemaal toe) geprobeerd,
restknopje ga ik dan nog proberen, ben nu niet thuis , zal dat einde van de middag proberen, anders zit er helaas niet anders op dan wachten op de monteur.
Vanavond maar een boek lezen , of monopoly met het gezin 😉
Haha. Ik ben blij dat je het luchtig opvat, Dick. Mocht het jou zelf niet lukken, kan die monteur morgen het vast repareren.
Ik heb niks meer gehoord en ga er van uit dat je voldoende informatie hebt. Zo niet, laat het weten! 🙂
Ja hoor ,alles werkt weer
er was iets misgegaan met onze aansluiting , wat exact weet ik niet, verkeerd geteld of iets zei de monteur
hij heeft wel gelijk experiabox vervangen ,deze was verouderd zei hij
Fijn om te lezen! 🙂 Voor toekomstige vragen weet je mij te vinden.