Beantwoord

Geen tv nieuw modem KPN

  • 4 July 2019
  • 17 reacties
  • 686 keer bekeken

Reputatie 2
Badge
Hallo,

misschien is het iets simpels en kijk ik er overheen.
Ik heb vandaag een v10 geïnstalleerd ter vervanging van een v10a. Alles weer ingesteld en alles werkt ook weer zoals het zou moeten. Nu wilde ik echter tv gaan kijken en krijg de foutcode 301 op de decoder. Nu zie ik in het modem bij ethernet connectie status: ETH_Telfort. Is het nu zo dat ik een oud Telfort modem heb en het op te lossen is door een of andere reset of moet ik verder zoeken? Ik vraag het maar omdat ik bij een reset alle poorten, instellingen etc weer in moet gaan voeren terwijl het misschien niet helpt/nodig is......

icon

Beste antwoord door Soeradj 5 July 2019, 21:10

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

17 reacties

Reputatie 7
Badge +21
De eerste (voor de hand liggende) vraag is dan: waar komt dit modem vandaan?
Is je V10A omgeruild door KPN of heb je de V10 zelf "ergens" vandaan gehaald?
Reputatie 2
Badge
Ik heb de officiële wegen bewandeld, KPN dus en vandaag bezorgd door Ceva logistics. Dus niet zomaar “ergens” vandaan.
Reputatie 7
Deze V10 heeft de Telfort firmware en is zo niet te gebruiken op een KPN aansluiting.
Hij zal dus vervangen moeten worden door de KPN variant van de V10.
Reputatie 7
Lekkere misser van Ceva 😒
Reputatie 2
Badge
Pfff.. ok. Ik had gehoopt dat een moderator de juiste firmware kon pushen. Toch wel vreemd aangezien hij vandaag bezorgd is vanuit KPN, CEVA logistics en internet het wel gewoon doet... ligt dus waarschijnlijk aan de verschillen in vlan voor tv?
Reputatie 2
Badge
@JeroenB22 er zat wel gewoon een KPN doos om...
Reputatie 7
Ja dat ken ik, er worden daar wel eens fouten gemaakt, check mijn topic als je wil lachen 😅

Zonder gekheid, dit blijft zuur, je kunt er nu niets mee,... Denk dat bellen sneller is anders is er wel een moderator hier die hopelijk snel reageert om de V10 om te kunnen wisselen.
Ik neem aan dat kijken via de KPN ITV app / interactievetv.nl wel zal gaan.
Reputatie 2
Badge
@PeterG ja klopt. De KPN ITV app werkt gewoon.
Reputatie 7
Badge +30
Goed dat je dit meld, Roel. Dit gaat inderdaad niet werken. Dan is wel even de vraag, waarom heb je een V10 gekregen? Want, ik zie hier dat je nu de V10A eerst weer hebt aangesloten. En als dat verder goed werkt is er niet echt een reden om de V10 te gebruiken. In dat geval is het handiger om het bij de V10A te houden en de V10 terug te sturen. Als er wel wat met de V10A aan de hand is waar de V10 een oplossing voor kan zijn, dan ga ik hem natuurlijk voor je ruilen.

Los daarvan zal ik ook sowieso melding maken dat er een Experia Box met verkeerde firmware tussendoor is geglipt.
Hoi @RoelW . Om het overzicht te bewaren (aangezien wij al contact hebben in een ander topic) heb ik met @Erik_ afgesproken dat ik dit topic in beheer neem.
Ik ga onze logistieke afdeling vragen om een nieuwe v10 op te sturen. Zodra die binnen is, laat ik je weten waar je de telfort versie naartoe kunt sturen 🙂
Reputatie 4
Badge +3
V10 resetten door de resetpin en herstelknop ingedrukt te houden tot hij uit gaat. Dan wachten tot powerlampje blauw word en hij weet uit gaat om opnieuw te starten. Daarna als hij weer internet heeft zou je kpn firmware moeten hebben.
Reputatie 7
Badge +21
@Soeradj: heb je dat zelf uitgetest of is het alleen een aanname?
Hierboven heeft een KPN moderator al aangegeven dat deze Telfort Experia Box omgeruild moet worden.
Ik weet dat monteurs deze reset wel eens doen als het ze niet lukt om een experiabox initieel aangemeld te krijgen. Of het bij dit probleem gaan helpen durf ik niet te garanderen. Het is in ieder geval geen officieel advies vanuit onze helpdesk maar ik zie ook geen bezwaar om het te proberen. (er is een klein risico dat het modem helemaal niet meer 'opkomt' maar aangezien @RoelW nu tijdelijk zijn v10a gebruikt hoeft dat geen probleem te zijn.
Reputatie 4
Badge +3
Deze reset haalt de software uit de modem, dan haalt hij nieuwe software op (blauwe lampje). Dat is wat deze reset o.a. doet.
Reputatie 2
Badge
Excuses voor de late update,

@Soeradj dit lijkt inderdaad geholpen te hebben. Ik heb jouw idee van een reset vrijdag avond uitgevoerd en alles lijkt te werken, ik heb nu naast internet ook weer normaal tv. Ook heb ik weer ipv6 dit had de Telfort firmware niet.

👍
Goed om te lezen dat dit gewerkt heeft. Zo leer ik ook weer iets bij! 🙂 Mocht je nog andere vragen hebben, stel ze gerust!