Beantwoord

Geen verbinding met Chromecast

  • 10 December 2019
  • 18 reacties
  • 1535 keer bekeken

Reputatie 1

Ik kan ook geen verbinding maken met Chromecast en eeerst bij mijn vorige provider geen problemen mee gehad ??????

icon

Beste antwoord door Sanne van KPN 14 December 2019, 21:52

Bekijk origineel

18 reacties

Reputatie 7

Heb je jouw Chromecast al opnieuw gekoppeld met wifi?

Gebruik de Google Home app om jouw chromecast te configureren.

Reputatie 5
Badge +4

Hoi @Peter Vega 

Ik gebruik een Chromecast probleemloos met mijn Experiabox V10a. Kun je inloggen op het modem en kijken of de Chromecast zichtbaar is?

Groet, Folkert

Reputatie 1

Chromecast is zichtbaar maar als ik verbinding wil maken schakeld de wifi telkens uit ????? en ik heb al vele keren opnieuw gekoppeld met wifi en niks helpt ????

 

Reputatie 7

Op welk apparaat wordt de wifi dan uitgeschakeld?

Heb je ook screenshots die het probleem visualiseren?

Reputatie 1

Nee heb ik niet ??

 

Reputatie 7
Badge +17

Hoi Peter en welkom op het forum! Wat gek dat de wifi verbinding met de Chromecast niet wil. Hebben de andere apparaten ook problemen met de wifi of speelt dit alleen met de Chromecast? Zou je foto's kunnen maken van wat er stap voor stap precies gebeurt wanneer je verbinding maakt met de Chromecast? Dan heb ik een beter beeld bij wat er precies gebeurt en weet ik of de wifi op de Chromecast dan wegvalt of op je telefoon. :slight_smile:

Reputatie 7
Badge +17

Ik heb helaas geen reactie meer van je gehad. Laat me gerust weten of ik alsnog iets voor je kan doen.  

Reputatie 1

Het is alleen met Chromecast want voorheen bij Ziggo werkte jhet prima?????

Reputatie 7
Badge +17

Zou je de volgende stappen willen proberen:

  1. Open de Google Home-app en druk op ‘Toevoegen’.
  2. Selecteer de optie ‘Apparaat instellen’ en kies voor een nieuw apparaat in huis instellen.
  3. Kies het gewenste huis en ga verder.
  4. Zoek tussen de gevonden apparaten naar de Chromecast en selecteer deze.
  5. De Chromecast maakt nu verbinding. Als dit lukt verschijnt er een code in beeld die je kunt controleren op je smartphone.
  6. Dan zoekt de Chromecast naar beschikbare wifi-netwerken. Selecteer het gewenste netwerk en klik ‘volgende’.
  7. Staat jouw netwerk er niet tussen, selecteer dan ‘ander wifi-netwerk’.
  8. Voer nu het wachtwoord in en druk volgende. Voor het gebruik van een ‘ander wifi-netwerk’, voer je handmatig je wachtwoord in.
  9. De Chromecast maakt nu verbinding.
  10. Selecteer afsluitend de locatie voor je Chromecast en deze is klaar voor gebruik.

Lukken deze stappen? Zo nee, bij welke stap gaat het precies mis en wat gebeurt er dan precies? Als je hier foto's van mee kunt sturen maak je mij ontzettend blij.

Reputatie 1

Ik heb het geprobeerd, maar het lukt niet meer terwijl ik bij de vorige provider totaal geen moeite heb gehad en mijn broer heeft nu ook KPN en ook nergens problemen mee ??????

Reputatie 4
Badge +5

Meer info https://support.google.com/chromecast/answer/6254654?hl=nl

Reputatie 7
Badge +17

Lukken deze stappen? Zo nee, bij welke stap gaat het precies mis en wat gebeurt er dan precies? Als je hier foto's van mee kunt sturen maak je mij ontzettend blij.

Zou je hier dan op kunnen antwoorden Peter? Voor mij is nu nog niet inzichtelijk waar het precies mis gaat.

Reputatie 1

Nou het begint al meteen als ik wil inloggen op Chromecast want dan schakelt de wifi uit en als ik \dan de wifi inschakel gaat de Chromecast uit ??????

Reputatie 7
Badge +17

Is het dan een idee om je broer in te schakelen bij jou thuis? Je geeft aan dat hij geen problemen heeft, ik neem aan dat hij dan ook een Chromecast gebruikt? Zo ja, dan raad ik je aan om hem te vragen of hij jou hiermee kan helpen. Voor mij is het op afstand lastig zien waar het precies misgaat, vandaar dat ik om foto's vroeg.

Je kunt ook deze Chromecast pagina gebruiken om problemen op te lossen, als alleen de Chromecast problemen geeft met de wifi. Mocht je op één van deze manieren de oplossing vinden, wil je die hier dan delen? Ik hoor het graag! 

Nou dit heb ik al allemaal geprobeert en wat mijn broer betreft die gebruikt nog steeds zijn oude router en ik heb alleen jullie modem en volgens mij zit daar het probleem want op de modem van jullie kon hij ook geen verbinding maken met de chromecast  en nu met de router er achter wel !!!!

 

Reputatie 7
Badge +17

Ik gebruik zelf ook een Chromecast die rechtstreeks met de WiFi via de Experiabox (V10) verbonden is en bij mij werkt het zonder problemen. Ik heb er dus alle vertrouwen in dat we het bij jou ook werkend krijgen! 🙂 Zou je je wifi naam aan willen passen? Als je een Experiabox V10 of V10A hebt zijn er twee wifi frequenties: 2.4 Ghz en 5 Ghz. Zou je deze netwerken verschillende namen willen geven en de Chromecast met één van deze netwerken willen verbinden? 

Ik had een nieuwe crhomecast besteld en geïnstalleerd en die werkt proima nog bedankt voor de tips !!!!

Reputatie 7
Badge +17

Super! :smile:  Fijn dat de oplossing gevonden is en bedankt voor de terugkoppeling. :slight_smile:

Reageer