Beantwoord

geen verbinding met Seagate NAS via mobiele app

• 14 februari 2016
  • 21 reacties
  • 665 keer bekeken

Een oud topic maar daar geen oplossing dus ik stel dezelfde vraag hier in een nieuwe post.

De oude originele post:

http://forum.kpn.com/t5/Internet/geen-verbinding-met-Seagate-NAS-via-mobiele-app/m-p/396836

raoulmichon schreef op 6 mei '15 om 17:24u
Hallo,

Mijn probleem is als volgt: Ik kan met mijn mobiel en tablet geen verbinding maken met de seagate central (nas) via de bijhorende app (seagate media app), Mobiel heeft uiteraard wel verbinding met het draadloze netwerk in huis.

bedraad lukt het wel via de desktop en smart tv (met de zelfde app), draadloos ook met de laptop (via deze computer/netwerk..)

heb de volgende dingen al geprobeert: Seagate updaten/ terugzetten naar fabrieks instellingen, Experiabox gereset, app van mobiel verwijdert en opnieuw erop (en cache geleegd)

en toen waren de ideeen op, iemand enig idee?

mvg

Admin: titel aangepast ivm de vindbaarheid

En mijn post:

Seagate NAS 4TB en ik kan er vanaf mijn app op de telefoon en tablet ook niet in.

Voor de overstap (ik had Ziggo) werkte het perfect.

De bovenstaande dingen al geprobeerd en niets heeft geholpen.

De melding die ik in de app krijg: *******- mediaserver is niet beschikbaar

https://

Op de pc met Linux werkt het wel zover ik het kan zien. Daar was het een IP adres aanpassen in de zoekbalk (logisch nu ik van Ziggo naar KPN gegaan ben) alleen de app doet helemaal niets.

De oplossingen die in de originele post staan heb ik al geprobeerd en dat werkt dus niet.

Ik hoop dat er inmiddels een oplossing voor is.

icon

Beste antwoord door Marcia_ 18 februari 2016, 16:25

Hoi Ad, ik heb gereageerd op je mail en ga er van uit dat je zo eerst genoeg weet. Houd je ons op de hoogte? Bedankt alvast!

Bekijk origineel

21 reacties

Reputatie 7
Badge +30
Maar welk IP gebruik je in de app? Werkt het wel via 4g?

Over welke app hebben we het?

Robin
RobinFlikkema schreef op 15 feb '16 om 10:57u
Maar welk IP gebruik je in de app? Werkt het wel via 4g?

Over welke app hebben we het?

Robin 
Het gaat over de Seagate media app:

http://www.seagate.com/nl/nl/services-software/apps/seagate-media-app/

Via 4G kan ik er wel in komen.

IP adres kan je in de app niet instellen, de app zoekt via WiFi mijn netwerk af naar de mediaserver.

Het rare is dat het bij Ziggo gewoon meteen werkte maar sinds de overstap niet meer.

Reputatie 7
Badge +30
Dan durf ik met redelijk veel zekerheid te zeggen dat dit aan het NAT Loopback probleem ligt. Al spreek je dat tegen door te zeggen "zoekt mijn wifi netwerk af naar de Media server)

Nu wil ik eigenlijk de WebCare medewerkers even lief aankijken en hopen dat ze je V9 omruilen

Robin
Bekend probleem dan?

Voor de rest alleen maar tevreden, de modem werkt beter dan die van Ziggo (op dit probleempje na dan) die ik regelmatig een reset moest geven omdat mijn WiFi niet stabiel bleef als die een tijdje geen reset kreeg.

Btw ook super de reactiesnelheid op het forum... :D

Reputatie 7
Badge +30
Ja, dit is (voor mij) een bekend probleem. De Experiabox V9 heeft niet door dat wanneer jij verbindt met je extern IP vanuit je netwerk, dat je terug je netwerk in wilt ipv naar de buitenwereld.

Mocht WebCare je Experiabox omruilen voor een V10 dan zalje hopelijk nog tevredener zijn ;)

Mijn reactiesnelheid is erg hoog ja 🙂 Maar die van WebCare is over het algemeen iets lager, helaas.

Robin
Aha, netjes dank je.

In ieder geval dat het een bekend probleem is, dan is er meestal ook een oplossing voor.

Even afwachten wat Webcare ervan vind dan.

Goed werk heeft tijd nodig dus ik wacht wel even af.

In ieder geval bedankt voor de service.

Ad

Reputatie 7
Badge +28
Welkom Ad!

Goed dat je al zoveel informatie hebt gegeven. Ik ga natuurlijk kijken wat ik voor je kan doen. Wil je reageren op mijn privébericht? Dan ga ik voor je aan de slag. 

Heey Marcia,

Dank voor de snelle reactie.
Ik probeer te reageren op je privé bericht alleen lukt het verzenden volgens mij niet.
Ik krijg geen melding en kom terug op de pagina alsof ik niets verzonden heb.
Of je hebt inmiddels een aantal berichtjes binnen sorry voor het spammen...

Kan ik het anders ook mailen?

Mvg
Ad
Reputatie 7
Badge +28
Wat vreemd dat het niet lukt! Ik heb geen berichtjes gezien, dus er lijkt inderdaad iets fout te gaan. Wil je het in een andere browser proberen? Mocht dat niet lukken, krijg je van mij via privébericht ook mijn e-mailadres. Dan kan je het daar heen mailen. 

Marcia_ schreef op 16 feb '16 om 16:26u
Wat vreemd dat het niet lukt! Ik heb geen berichtjes gezien, dus er lijkt inderdaad iets fout te gaan. Wil je het in een andere browser proberen? Mocht dat niet lukken, krijg je van mij via privébericht ook mijn e-mailadres. Dan kan je het daar heen mailen. 

Inmiddels ook op de pc geprobeerd en ook daar kan ik geen antwoord verzenden naar jouw dus via de mail de gevraagde gegevens gestuurd.

Reputatie 7
Badge +28
Hoi Ad, ik heb gereageerd op je mail en ga er van uit dat je zo eerst genoeg weet. Houd je ons op de hoogte? Bedankt alvast!

Marcia_ schreef op 18 feb '16 om 16:25u

Mijn dank is groot.

Omdat ik het niet zelf op kan halen wordt het waarschijnlijk pas dinsdag 😢 maar ik houd juillie op de hoogte.

Jullie alvast bedankt ;)

Marcia_ schreef op 18 feb '16 om 16:25u

Zoals beloofd......

Het probleem is opgelost, mijn dank is groot.

Erg tevreden met de geboden service.... Ik kan weer aan de slag hier met instellen etc ;)

Reputatie 7
Badge +28
Heel fijn, Ad! Bedankt voor je reactie. Vergeet je niet te kijken naar de contractovername? 

Marcia_ schreef op 25 feb '16 om 09:31u
Heel fijn, Ad! Bedankt voor je reactie. Vergeet je niet te kijken naar de contractovername? 

Heey Marcia, komt goed. Ik houdt het even zoals het nu is en kijk tegen het einde van de periode even hoe we het gaan doen.

Dank voor de service :)

Marcia_ schreef op 25 feb '16 om 09:31u

Hoi Marcia,

ik heb exact hetzelfde probleem. Ik heb ook net een seagate mycloud nas aangeschaft en kan ook met mijn mobiel en de seagate media app geen verbinding maken met de seagate nas. Hoe is het opgelost voor deze klant?

grdoet,

denny

Reputatie 7
Badge +30
De vraag is echter. Lukt het nooit? Of alleen met WiFi of 3/4g niet? En welke Experiabox gebruik je?
RobinFlikkema schreef op 23 mei '16 om 21:01u
De vraag is echter. Lukt het nooit? Of alleen met WiFi of 3/4g niet? En welke Experiabox gebruik je? 
Hoi Robin,

het werkt helemaal niet. De pc's vinden de nas via de verkenner, de tv vindt de media mappen ook automatisch dmv DLNA. op de mobiel heb ik wel een samba client gezet en dan kan ik de nas wel benaderen (via eigen netwerk). De seagate media app ondersteunt streamen vanaf de nas en daarom wil ik deze app wel gebruiken. Alleen ziet de app de nas niet op het netwerk. In de app kun je eigenlijk ook niets instellen: m.a.w. het werkt of het werkt niet.

extern moet deze app ook werken, maar zover ben ik nog niet. eerst maar eens op het eigen netwerk werkend krijgen.

het apparaat van KPN is:Schermopname (1).png

kun je mij advies geven?

gr

denny

dvdl81 schreef op 24 mei '16 om 19:09u
RobinFlikkema schreef op 23 mei '16 om 21:01uDe vraag is echter. Lukt het nooit? Of alleen met WiFi of 3/4g niet? En welke Experiabox gebruik je? Hoi Robin,

het werkt helemaal niet. De pc's vinden de nas via de verkenner, de tv vindt de media mappen ook automatisch dmv DLNA. op de mobiel heb ik wel een samba client gezet en dan kan ik de nas wel benaderen (via eigen netwerk). De seagate media app ondersteunt streamen vanaf de nas en daarom wil ik deze app wel gebruiken. Alleen ziet de app de nas niet op het netwerk. In de app kun je eigenlijk ook niets instellen: m.a.w. het werkt of het werkt niet.

extern moet deze app ook werken, maar zover ben ik nog niet. eerst maar eens op het eigen netwerk werkend krijgen.

het apparaat van KPN is:Schermopname (1).png

kun je mij advies geven?

gr

denny

Heey Denny,

Ik heb een nieuwe modem gekregen (nieuwste) en mijn problemen waren daarmee opgelost.

Het is een bekend probleem (staat volgens mij ook in dit topic).

Misschien het beste om een nieuw topic aan te maken en daarin een link naar dit topic als voorbeeld te vernoemen.

Succes ;)

Reputatie 7
Badge +30
Maar als het ook intern niet werkt, lijkt me dat er iets anders aan de hand is. Of hebben we het hier al over intern, via Extern IP en dus met Port Forwarden?

Ik had het geluk dat ik alles voordat ik overstapte naar KPN allemaal werkende had en met de overstap en dus de nieuwe modem had ik dus ook diverse problemen waarvan voor mij het grootste probleem was dat ik de app niet meer kon gebruiken.

Na wat over en weer vragen en antwoorden bleek dus dat een nieuwe modem voor mij de oplossing was.

Ik had al een aantal dingen geprobeerd die ik op internet en forums gevonden had zonder resultaat.

Reageer