Beantwoord

Geen verbinding met website via KPN verbinding, wel met mobiel

  • 6 August 2020
  • 6 reacties
  • 101 keer bekeken

Waarom krijg ik wel verbinding met een website via de mobielĀ 4G en (ineens) niet meer via mijn netwerk.

Router opnieuw opgestart, proxy uit, firewall uit, virusscanner gedeinstalleerd, windows repair geinstalleerd, niets helpt.

Routerprobleem? ZTE Experiabox v10

icon

Beste antwoord door Erik van KPN 18 August 2020, 10:12

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

6 reacties

Reputatie 7
Badge +28

Ā 

Hallo @HetteĀ ,

Zou je jeĀ ForumprofielĀ willen aanvullen met naam, postcode + huisnummer en klantnummer?Ā 

Reputatie 7
Badge +30

Hoi @Hette, welkom op het forum! In de meeste gevallen waarbij je een specifieke website niet meer kunt bereiken via je KPN verbinding, maar nog wel via een mobiele verbinding, of bij iemand anders op de wifi. heb je een IP blokkade te pakken. Dit wil zeggen dat de beheerder en/of hostingpartij van de websiteĀ jouw IP-adres geblokkeerd heeft. Via mobiel internet (of bij iemand anders op de verbinding) heb je een ander IP-adres, waardoor je er dan wel op kunt. Wij kunnen hier niets aan doen. Hiervoor zul je contact moeten opnemen met de beheerder/hostingpartij van de website zelf.

Dag Erik,

Dank voor je reactie, echter ik heb bij de beheerder van die server al nagevraagd en die heeft me laten zien dat er geen blokkades zijn.

Er is iets met mijn router, aangezien ook de inkomende mail (van diezelfde server) een foutmelding geeft.

Daarnaast werkt mijn scanner (Brother J140W) niet meer. De scanner "zietā€ mijn laptop niet, De laptop ziet wel de scanner, en dit is altijd goed geweest. Nu moet ik dus de scanner bedienen vanaf de laptop en voorheen kon ik gewoon vanaf de scanner werken.

Het enige wat ik nog niet geprobeerd heb is een reset (met de paperclip) aangezien ik dan de instellingen van de monteur kwijt ben (5G) en al de wifi devices langs moet.

Als ik zo'n reset uitvoer, krijg ik dan ook een ander IP adres?Ā 

Reputatie 7
Badge +30

Wij blokkeren geen uitgaand internetverkeer. Dus als jij niet op een website kan, dan is er toch ietsĀ anders aan de hand. Wat voor server is het? Je hebt het ook over inkomende mail daar vandaan. Wat voor foutmelding krijg je daarbij?

Ā 

Wat betreft de scanner, dit klinkt alsof de scanner en de laptop niet op dezelfde wifi frequentie zitten (2,4 Ghz versus 5Ghz). Als de scanner alleen 2,4 Ghz kan, en de laptop kan beide maar is verbonden met de 5Ghz, dan kan het zijn dat de laptop de scanner wel ziet, maar andersom niet. Controleer de handleiding van de scanner wat deze ondersteunt qua wifi, herinstalleer hem eventueel. Mocht hij problemen blijven geven kun je wellicht contact opnemen met Brother voor ondersteuning.

Ā 

Het resetten van je Experia Box kun je doen, maar ik verwacht niet dat dit een oplossing gaat zijn. Tenzij, eventueel, je heel uitgebreid instellingen hebt lopen aanpassen inĀ de Experia Box waarbij je wellicht (onbewust) iets verkeerd hebt ingesteld. Maar ook daarin heeft de Box eigenlijk niet echt iets dat zo'n invloed heeft.

Ā 

Wat betreft IP-adres, die kan niet gewijzigd worden. Een reset heeft hier ook geen invloed op.Ā 

Er zijn door mij geen aanpassingen in de instellingen van de experiabox uitgevoerd, aangezien de monteur het wachtwoord niet heeft achtergelaten. Er is mondeling aangegeven aan mijn vrouw dat er twee netwerken zijn: standaard en 5G. Overigens die laatste zie ik niet meer sinds erĀ gewerkt wordt met twee experia wifi kastjes ter verbetering van de wifi.

Voor email krijg ik de volgende foutmelding (verzenden en ontvangen):

Ook dit heeft altijd goed gefunctioneerd.

Wat bepaalt dan het IP adres?

Reputatie 7
Badge +30

Dank voor het screenshot, Hette. Je maakt dus inderdaad verbinding met de mailserver van die website. En de foutmelding die je krijgt geeft aan dat er op die server een interne fout optreedt. Dan kom ik toch weer uit op dat jij door hen geblokkeerd bent. Dat is in de meeste gevallen iets dat geautomatiseerdĀ gebeurtĀ en ook weer ongedaan gemaakt kan worden. Maar het moet wel door hen gedaan worden. Dit is uitgaand verkeer (het gaat van jouw verbinding het internet op) en daarin blokkeren wij niet. En aangezien je aangeeft dat je zelf geen aanpassingen in de Experia Box hebt gedaan zit dit niet aan de kant van KPN of jij zelf. Neem dus opnieuw contact op met de beheerder van de server en geef aan dat jouw verbinding geblokkeerd wordt. Geef ook je IP-adres daarbij door. Die kun je achterhalen via, bijvoorbeeld, What's My IP.

Ā 

Er zijn door mij geen aanpassingen in de instellingen van de experiabox uitgevoerd, aangezien de monteur het wachtwoord niet heeft achtergelaten. Er is mondeling aangegeven aan mijn vrouw dat er twee netwerken zijn: standaard en 5G. Overigens die laatste zie ik niet meer sinds erĀ gewerkt wordt met twee experia wifi kastjes ter verbetering van de wifi.

Ā 

Ā 

Wat betreft de wifi, dit klopt. In de V10 kun je normaliter de wifi splitsen in 2,4 en 5Ghz. Maar als je gebruik gaat maken van Experia Wifi om de wifi te verbeteren wordt dit weer samengevoegd. Dit omdat deze apparaten onderling steeds bepalen wat op dat moment de beste frequentie isĀ en dan jouw apparaten daar mee verbinden. Om dat goed te kunnen doen moeten beide frequenties dezelfde netwerknaam en wachtwoord hebben. Dus Experia Wifi stelt dit dan ook zo in.

Ā 

Ā 

Wat bepaalt dan het IP adres?

Je IP-adres krijg je op het moment dat je abonnement bij ons geactiveerd wordt. Dit IP-adres wijzigt vervolgens eigenlijk niet meer. Theoretisch kan het, in de praktijk gebeurt het niet.Ā