Beantwoord

Geen verbinding met wifi

  • 3 November 2019
  • 20 reacties
  • 243 keer bekeken

Badge

Sinds 2 maanden hebben wij het probleem dat regelmatig de dhcp service stop en wij dus geen verbinding met Wifi krijgen. Wij kunnen alleen het probleem oplossen door de 220v netvoeding te verwijderen en na 30 sec. deze weer te verbinden.

Nu heb ik geconstateerd dat als men in de buurt van de 12v voedingstekker komt gaat het modem ook eens van alleen uit gaat en opnieuw opstart. Zou het kunnen dat intern een los contact zit die voor zorgt dat de dhcp service stop?

*Admin: eigen topic voor je vraag aangemaakt

icon

Beste antwoord door Marcia van KPN 19 November 2019, 11:53

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

20 reacties

Badge +19

Welk type modem is het?

Badge

ExperiaBox V9  daarom heb ik in deze topic geschreven.

Badge +19

Het is altijd beter om voor jezelf een eigen topic aan te maken. Deze is al een jaar oud.  Wellicht moet er een nieuwe voeding komen. Een medewerker van kpn reageert doorgaans binnen 48 uur. Vul je profiel helemaal in met klantnummer etc dan kunnen ze meteen voor je aan de slag. 

Badge

Bedankt voor de informatie, ga mijn profiel keteem bijwerken. 

PS: Onze ExperiaBox rebootet al als je deze aan de buitenkant in de buurt van de 12v stekker aanraakt, daarbij hoef je dus de voeding niet eens aan te raken. Ik denk daarom dat het niet an de voeding ligt. Trouwens de LAN verbinding doet het dan ook slecht en ik heb recent al een switch moeten vervangen waar een port stuk van was. Geen idee of dat met de ExperiaBox te maken had. Alles heeft jarenlang zonder problemen gewerkt, er zin alleen meer en meer apparaten bij gekomen.

Badge

Niemand een idee?

Badge

Is niet beantwoord, heb geen reacties gehad :disappointed_relieved:

Reputatie 7
Badge +30

Ha @Muelli, goed dat je dit op het forum aankaart! Kan het zijn dat je misschien zelf per ongeluk op ‘beste antwoord’ hebt geklikt? Alleen jij of wij moderators kunnen dat en ik zie dat we nog niet aan jouw topic toegekomen zijn. We beantwoorden deze op volgorde van binnenkomst en ik ga er vanuit dat je vandaag of morgen een inhoudelijke reactie mag verwachten. 

Badge

Niet dat ik weet, ik heb alleen een duim gestuurd aan Joep1965 om me te bedanken voor de tip om mijn profiel bij te werken.

Badge

Jammer, ik denk dat ik beter KPN kan bellen want hulp kan ik hier schijnbaar niet verwachten en ik geloof dat het modem toch een defect heeft.

:frowning2:

Reputatie 7
Badge +24

Nog even geduld...

Reputatie 7
Badge +30

Daar ben ik weer! Ik heb je lijn doorgemeten en zie hier alleen maar één verbrekende verbinding op de 3e, verder niets. Hoe vaak ervaar je dat de verbinding verbreekt? En merk je dan ook uitval van de Experiabox als je geen wifi hebt? Is het in orde dat ik de Experiabox eens een reset geef? Eventueel zelf opgeslagen instellingen moeten daarna opnieuw ingevuld worden, maar zo kan ik wellicht een nieuw modem aanvragen. 

Reputatie 7
Badge +30

Ik zie dat je niet meer gereageerd hebt, heb je inmiddels op een andere manier contact met ons gehad? Als ik nog iets voor je kan doen, weet je me te vinden. 

Badge

@Marcia_  normaal gesproken krijg ik altijd een bericht als iemand iets plaatst maar van jouw laatste 2 berichten heb ik geen melding ontvang en daarom reageer ik nu pas.

Circa 2 keer per week doet de wi-fi het niet meer maar ook de lan verbindingen valt dan uit. In het weekend 2/3 november waren wij niet thuis en toen viel ook weer alles uit en ik kon er niet eens mijn server (LAN verbinding) van buiten bereiken. Toen wij naar huis kwamen krijgen bij gym ip-adres toegewezen.  De enige oplossing die wij op dit moment hebben is de voedingsstekker trekken en daarna weer in te stoppen. Ik heb nu meer te gevoel dat de DHCP server het niet meer goed doet.

Reputatie 7
Badge +30

Ik heb intern het verzoek ingediend om een nieuwe voeding jouw kant op te sturen. Mocht dat niet mogelijk zijn, dan is het tweede verzoek een nieuwe Experia Box. Wil je het me even laten weten wanneer je dit binnen hebt? Ik hoor graag of het daarmee opgelost is.

Badge

Ik heb intern het verzoek ingediend om een nieuwe voeding jouw kant op te sturen. Mocht dat niet mogelijk zijn, dan is het tweede verzoek een nieuwe Experia Box. Wil je het me even laten weten wanneer je dit binnen hebt? Ik hoor graag of het daarmee opgelost is.

 

Ja ik heb het bericht ontvangen, denk alleen niet dat het met de voeding gedaan is omdat het los contact in de box zit, ik laat het hier weten.

Reputatie 7
Badge +30

Ik zie dat we een heel nieuw modem naar het servicepunt gestuurd hebben. Je huidige modem kan je inruilen daar. Ik stuur je een privébericht met alle informatie voor de zekerheid.

Reputatie 7
Badge +30

Via een privébericht laat @Muelli weten dat het met een nieuwe Experiabox opgelost lijkt! Mocht je toch nog ergens tegenaan lopen, laat je het me dan weten? We helpen je er graag verder mee.

Badge

Zoals beloofd een terugkoppeling.

Het lijkt erop dat onze problemen zijn opgelost. Het modem hoefde tot nu toe, niet meer herstart te worden. Prima en bedankt.

Wat wel echt slecht is, dat het nieuwe modem Experiabox v10a geen ondersteuning voor KPN WiFi Fon HotSpots heeft, dat was wel een functie welke wij regelmatig gebruikt hebben, vooral onze kids onderweg via KPN HotSpots. Ik ben hierover best teleurgesteld :slight_frown:

Reputatie 7
Badge +21

Hallo @Muelli 

KPN is bezig met de uitrol van een Firmware update v10A, hierin zit nu ook ondersteuning voor KPN Fon. De uitrol gaat gefaseerd, maar door zelf een harde reset te doen, krijg je die firmware direct.

Reputatie 7
Badge +30

Beste @Muelli fijn om dit te lezen! En wat Ruud zegt, klopt: nog even geduld en je kunt vanzelf ook gebruik maken van FON met de V10A :-).