Beantwoord

Geen verbinding via kabel mogelijk in huiskamer.

  • 24 May 2019
  • 13 reacties
  • 532 keer bekeken

Hallo,
Ik ben pas verhuist naar mijn eerste apartement en ik nam KPN omdat ik daar altijd goede ervaringen mee had voor al 10 jaar.
In de gang zit een ISRA 2 zoals op de foto maar dan heb ik alleen de linker poort.



Het probleem is dat ik in de woonkamer alleen werkende coax heb.
En de wifi verbinding verbreekt te vaak om goed te kunnen gamen.
Een kabel over de vloer laten lopen van de meterkast naar de huiskamer is niet echt een oplossing.

Wat kan er nu het beste gedaan worden? Ik vind KPN top maar als ik dit had geweten had ik voor een andere provider gekozen ivm coax.
I las dat jullie soms MOCA kastjes geven aan jullie klanten, dat zou voor mij de perfecte optie zijn want dat is denk ik de enige optie om alles bekabeld te verbinden.

Hopelijk kunnen jullie mij helpen.
Nog een fijne dag!
Met vriendelijke groet.
icon

Beste antwoord door Anonymous 25 May 2019, 13:27

Bekijk origineel

13 reacties

Is er iemand die kan helpen?
Hallo @Kelso ,
KPN geeft niets weg, je kunt wel van alles kopen in de webshop van KPN.
MOCA-kastjes zijn voor de coaxkabel en daar heb jij dus niets aan.
Wat je wel kunt doen is een set powerlines (met of zonder WiFi) kopen voor in het stopcontact.
Dan heb je je stroomnetwerk dat als LAN-kabel fungeert.
Succes.
Reputatie 7
Badge +20
Hallo @Kelso Voor de beste verbinding is toch echt wel raadzaam om bekabeld aan te sluiten, maar ik begrijp dat dit bij jou geen optie is. De suggestie die Jan doet zou uiteraard ook prima kunnen werken!
Reputatie 7
Badge +24
Waar komt die coax vandaan? Zit die in de muur? Contactdoos? Kan je die coax niet vervangen door een netwerkkabel?
Veel mensen klagen over problemen met powerline adapters dus dan zou dat zonde van het geld zijn.

De coax gaat van de meterkast naar een contactdoos in de muur, coax mag ik niet vervangen lijkt me? (huurwoning)
Reputatie 7
Badge +24
Coax loopt naar meterkast? Kan niet mooier lijkt me. Ik persoonlijk zou dat gewoon lekker doen. Als je gaat verhuizen stop je die kabel weer terug. Niemand die het ziet.
Reputatie 7
Badge +21
Inderdaad, wanneer je verhuist de situatie in de originele staat achterlaten.
Reputatie 6
Badge +7
Veel mensen klagen erover? Hoeveel klagen niet dan?

Probeer het eens en dan kun je ZELF een goed oordeel vellen.
Reputatie 7
Badge +24
Ik ben dr wel eens mee aant knoeien geweest bij iemand in de familie. Wilde voor geen meter werken. Vind het maar flut. En goedkoop is het ook niet. Voor 1 zo'n setje heb je heel wat meters utp kabel.
Het lijkt erop dat ik dan een lelijk gat in de muur heb als in de coax wanddoos eraf haal, niet bepaald ideaal.
Reputatie 7
Badge +24
Ja, klopt. Als je het echt netjes en orgineel wilt hebben, moet je hem vervangen door een netwerk-wandcontactdoos. Zoiets:

https://www.allekabels.nl/netwerk/wandcontactdoos.html
Reputatie 7
Badge +24
Hier weleens waar een koophuis, maar hier zat ook coax in de muur. In de woonkamer staat de tv aan de ene kant van het raam, wandcontactdoos zit aan andere kant van het raam in de muur. Ik heb het binnenwerk van die coax wandcontactdoos verwijderd. Het buitenste kunstof afdekplaatje zit een gat in waar normaal de coax stekker in gestoken word. Dit afdekplaatje zit gewoon op zn plek en hier komt nu de netwerk kabel uit. Is zo dus niet origineel, maar ziet er behoorlijk netjes uit. En staat een plant voor in een hele grote pot 😄 Kabel gaat vervolgens onder raam achter de radiator door naar de tv. En ja, je ziet links en rechts van de radiator een stukje kabel. Jammer dan.
Veel mensen klagen over problemen met powerline adapters dus dan zou dat zonde van het geld zijn.

De coax gaat van de meterkast naar een contactdoos in de muur, coax mag ik niet vervangen lijkt me? (huurwoning)



Als je het kunt oplossen met powerline adapters zou ik dat zeker proberen. Gebruik ze al jaren en nog nooit problemen gehad. Gewoon proberen en werkt het niet goed dan kun je ze retour zenden.

Reageer