Beantwoord

Geen verbinding via WiFi versterker

  • 22 September 2019
  • 9 reacties
  • 2256 keer bekeken

Goedemorgen,

ik heb een WiFi versterker van KPN gekocht. Die heb ik bedraad aangesloten en op de 1e etage gezet.

Het lukt echter geen enkel apparaat om via de versterker een werkende internetverbinding op te zetten. Op mijn laptop zie ik als status: ’IP adres verkrijgen’. Zodra ik de stekker van de WiFi versterker eruit trek heb ik gelijk een werkende verbinding via het modem op de begane grond.

Is er een oplossing voor dit probleem?

Groet, Vincent
icon

Beste antwoord door Marcia van KPN 26 September 2019, 14:46

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

9 reacties

Hallo @Vincent_ , welk type heb je gekocht, er zijn er meerdere tegenwoordig, de zwarte of de zogenaamde mesh-versterkers?
Hoi @Jan-D

Deze versterker heb ik: https://m.apparatuurvoorthuis.kpn.com/nl/132208/wifi-versterker-dualband/

Ik zie dat ze inmiddels niet meer leverbaar zijn. Deze heb ik ook al een tijdje in huis.
Reputatie 7
Badge +24
Je hebt de kabel in de gele poort gestoken? Als je op diezelfde kabel een pc aansluit en je doet een speedtest, werkt het dan goed?
@Nick83 Bekabeld heb ik via de WiFi versterker wel internet.
Reputatie 7
Badge +30
Hallo @Vincent_, welkom! Wat vreemd dat het niet werkt via de wifi versterker! Hij lijkt het wel te doen, want je geeft aan dat je bekabeld wel kunt internetten. Op het moment dat je een wifi verbinding wilt maken, welke lampjes branden er op de wifi versterker en in welke kleur branden deze? Misschien is het een idee om 'm opnieuw te koppelen door stap 3 van de handleiding nog eens te doorlopen. Ik ben benieuwd naar je bevindingen!
@Marcia_ Er branden twee blauwe lampjes op de WiFi versterker. Opnieuw koppelen heb ik al gedaan, maar dan blijft de situatie hetzelfde.
Reputatie 7
Badge +30
Dat is wel wat we moeten hebben, twee blauwe lampjes. Gek dat het nog niet werkt! Wil je de wifi versterker dan eens resetten? Daarna nog weer een keertje via de stappen hierboven koppelen. Het zou dan toch echt moeten gaan werken. 🤔Laat je me je bevindingen weten?
@Marcia_ Ook dat biedt geen oplossing. Ik heb draadloos nog steeds geen verbinding. 😕
Reputatie 7
Badge +30
Heel rot.. Je kunt 'm nog eens handmatig resetten op het apparaat zelf. Als dat ook geen soelaas biedt, ben ik bang dat je een nieuwe moet kopen 😞.