Beantwoord

Geen verbonden wifi clients zichtbaar V10

  • 17 January 2020
  • 4 reacties
  • 236 keer bekeken

Op mijn experiabox V10 zie ik opeens geen verbonden wifi  clients meer, niet op de home page  noch onder Status>geavanceerd> Wifi client status.

 

Ik probeer een airco in mijn netwerk te  krijgen, maar kan  niet eens zien of de wifi module daarvan wel opgepakt wordt door de  Box.

 

Wie weet raad?

icon

Beste antwoord door azwartkruis 20 January 2020, 14:08

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

4 reacties

Reputatie 7
Badge +30

Ha @azwartkruis, ik stel toch even de voor de hand liggende vraag: je hebt op dit moment wel een actieve verbinding met bepaalde wifi apparaten? Als je op een mobiele telefoon of laptop zoekt naar dit netwerk, dan vind je hem wel? Zou ik eens met je mee mogen kijken in je netwerk? Wil je hiervoor je postcode + huisnummer en je klantnummer in het forumprofiel plaatsen? Ik ben ook benieuwd of je nog andere apparatuur, zoals een externe router of Experia Wifi aangesloten hebt. 

De zaak kan op opgelost

 

KPN was weer eens zo vriendelijk om een update  te verstrekken zonder de klant op de hoogte te stellen en na 24 uur waren de wifi apparaten weer netjes in hun  eigen lijst te zien

 

Voordien ( toen ik begon te  roepen)  bleken ze  automagisch  in de LAN  lijst opgenomen te zijn echter zonder  alias  en enkel met MACadres/IP die ik niet uit mn hoofd ken omdat  de V10  als DHCP server draait.

 

Reputatie 7
Badge +21

@azwartkruis  Dan herhaal ik de vraag van @Marcia_ . Heb je misschien een WiFi access point (zoals Experia WiFi) via een kabel met de v10 verbonden? Als jouw wifi apparaten verbonden zijn met dat access point, dan kom je via de kabel binnen bij je v10. Dan is de LAN lijst de aangewezen plaats om ze te zien.

Waarom de vraag herhalen als ik aangeef dat de zaak in het reine is?

 

Maar om even onze Mod  tegemoet te komen

Ja, ik had n mobiel device, Ja ik zag mn netwerk, Ja ik kon erop, Ja ik heb een ander AP  in mn netwerk Nee  je hoeft niet mee te kijken.

De airco koppeling  duurde   "even " langer als ik met mijn Synology 's  gewend  ben dus dat was de tweede  oorzaak.

De derde was dat  in de handleiding  van de App niet stond dat je eerst de airco moest koppelen ( zonder dat die een bevestiging  van de geslaagde koppeling geeft) en vervolgens op een hele andere plek ook nog eens je airco als nieuw apparaat moet koppelen.

De androidapps  lopen zo snel dat  de mensen die de handleidingen moeten schrijven  gewoon 2 versies achter lopen, maar dat in bij een hoop dingen zo.