Beantwoord

Geen vergoeding na niet opdagen monteur

  • 16 October 2019
  • 3 reacties
  • 349 keer bekeken

Zie hieronder chat met KPN. Echt schandalig dat ze de kosten voor het opnemen van  het opnemen van extra  vrije uren niet vergoeden, terwijl een afspraak door hun toedoen niet doorging. Daar sta je dan als trouwe klant van twintig  jaar. 

 

KPN chat historie:
Casper (2:14:18 PM):Welkom! Je chat met Casper. Goed dat je contact met ons opneemt! Ik lees je bericht even door, heb je een moment voor mij?
Jij (2:14:46 PM):Ik heb een vrije middag opgenomen zodat een monteur van Volker Wessels op zoek zou gaan naar mijn telefoonaansluiting. Op het moment van de afspraak bellen ze af omdat een andere klus uitloopt.
Jij (2:15:14 PM):Nu moet ik weer een halve dag vrij nemen. Ik wil deze kosten graag op jullie verhalen.

Jij (2:16:00 PM):Ook kan ik geen gebruik maken van mijn internet/telefonie en tv pakket. Straks zeker twee weken. Ook daar zie ik graag een tegemoetkoming in.
Casper (2:19:19 PM):Hallo Sander, dat gaat helaas niet. In onze voorwaarden staat namelijk dat wij voor kosten niet zullen en kunnen opdraaien voor opgenomen vrije dagen, onder hoofdstuk 7 van onze voorwaarden.
Wat betreft de kosten van het niet werken van de diensten: daar bestaat een tegemoetkoming in, maar wel als alles volledig is opgeleverd zoals het hoort. Daarvoor valt op het moment dat het werkend is opgeleverd is zoals het hoort, valt er hier een vergoeding aan te vragen: https://www.kpn.com/service/vergoeding.htm#/
Wat betreft Volker Wessels: daarmee had je dus ook al contact gehad, en er is nu een nieuwe afspraak gemaakt of dat neit?
Casper (2:19:21 PM):*niet?
Jij (2:21:10 PM):Ik moet nu twee keer vrij nemen ipv één. Dat ik die ene keer zelf vergoed vind ik normaal. Niet dat ik een tweede keer zelf moet vergoeden omdat een een derde partij, Volker Wessels, zijn afspraken niet nakomt.
Casper (2:24:26 PM):Dan kan je dit het beste bij VolkerWessels neerleggen, maar wij vergoeden hierin geen vrije dagen die zijn opgenomen zoals dus in de voorwaarden staat.
Jij (2:25:08 PM):Volker Wessels verwees mij hiervoor naar jullie. Kastje naar de muur dus.
Jij (2:25:43 PM):Ik zet er wel een berichtje over op het forum om te kijken of ik de enige ben. Is dan wellicht een leuke voor Radar of Kassa.
Casper (2:26:15 PM):Dat is jammer om te horen dat je dat gevoel hebt, maar het staat echt in de voorwaarden, en op het Forum zullen ze hierin hetzelfde aangeven.
Jij (2:27:08 PM):Prettige dag nog.
Casper (2:27:28 PM):Ondanks het ervaren ongemak wens ik je ook een fijne dag verder, Sander.
 

icon

Beste antwoord door Joran 19 October 2019, 10:05

Bekijk origineel

3 reacties

Reputatie 6
Badge +8

Ik snap je frustratie. Maar je poging om een vergoeding te krijgen voor die verspilde vrije uren is kansloos. Dat is niet alleen bij KPN zo.

Vanwege een nieuwe baan en verhuizing, heb ik geen vrije dagen meer. Ik moet ze dus echt kopen om aanwezig te zijn voor zo’n monteur. Dat maakt het voor nog kwalijker. Het kost me gewoon geld. 

Reputatie 7
Badge +28

Welkom @sander15! Ik kan er weinig anders van maken dan Casper al aangeeft. Het is wel erg kwalijk dat VolkerWessels zo laat de afspraak afzegt. Mijn excuses hiervoor.

Een kleine correctie op de link naar [url=https://www.kpn.com/service/vergoeding.htm#/]Vergoeding | KPN[/url], deze pagina werkt alleen als er een dienstgenerieke storing is waar meer klanten last van hebben. Als abonnementskosten in rekening worden gebracht terwijl je geen gebruik kunt maken van de diensten kan ik een vergoeding voor je indienen zodra het probleem is opgelost. Kun je daarvoor je adresgegevens en klantnummer in je [url=https://forum.kpn.com/settings/profile]profiel[/url] zetten en een reactie sturen als dat is gebeurd?

Reageer