Vraag

Geen vrije keuze voor provider in gemeente met CIF glasvezel

• 11 november 2016
  • 44 reacties
  • 11104 keer bekeken

Toon eerste bericht

44 reacties

Reputatie 7
Dat hoop ik voor je. Die aders moeten er dan al liggen. Ik heb ooit pair bonding gehad op m'n vorige adres, dat kon toen volgens Fourstack. De nieuwe bewoners hebben voor Telfort gekozen en nu is ook de mogelijkheid voor pair bonding in Fourstack verdwenen (maar beide aderparen/lijnen liggen er nog wel). Op m'n huidige adres (nieuwbouwwoning) heb ik maar één aderpaar (28 Mb/s). Mocht ik pair bonding willen dan moet ik bovenstaande procedure volgen.
Maar als de aders er bij jouw al wel liggen, dan kun je direct pair boding aanvragen (dat moet bij je eigen provider), dan hoeft er niets meer te worden aangelegd. Laat je ff weten of dat gelukt is?
Reputatie 7
Badge +8
Nee henk, niet een 2e lijn met maandelijkse kosten maar 2 extra aders in de eerste aansluiting
dan zijn er geen extra kosten maar slechts eenmalige kosten
en ja hoor ook bij xs4all die ik zojuist aan de lijn had.

Op dit moment zijn er twee aders van jouw woning afgelast ind e hoofdkabel. Jij wil graag nog twee aders afgelast hebben zodat jij 4 adres binnen krijgt. De enige manier die ik ken om dat geregeld te krijgen is het aanvragen van een nieuwe analoge lijn. Daar horen inderdaad ook maandelijkse kosten bij. Inderdaad zeg je na alle werkzaamheden en de oplevering, dat abonnement weer op (met betaling van de resterende abonnementskosten). Als die opzegging is afgerdond staat er definitief in de KPN systemen dat er 4 adres naar jouw woning lopen en dan is pairbonding ook mogelijk.

Met andere woorden: 2 extra adres in de eerste aansluiting is hetzelfde als een 2e analoge lijn aanvragen. Het moet dus wel heel duidelijk zijn dat je een tweede ananaloge lijn wil en geen VOIP nummer of zoets (want dat wordt gewoon over de bestaande 2 adres geleverd).

Volgens mij gaat dit wel degelijk via mijnaansluiting.nl en daar dien je te kiezen voor Media & Communicatie.

@Webcare: Kunnen jullie hier nog advies in geven?
Reputatie 7
Ik zal durf niet in twijfel te trekken wat een KPN medewerker zegt, maar ik heb al een paar keer langs zien komen dat je gewoon zo'n analoog abo moet afsluiten en dat er dan contact met je opgenomen wordt om de consequenties van één en ander te bespreken, zoals de eventule aanlegkosten (naast aansluit- en abonnementskosten), maar ook ik w8 graag de reactie van een moderator af.
Reputatie 7
Badge +21
Hoi @Richard Fz1, goed dat je je vraag hier stelt! Goed om te zien dat meerdere mensen je al goed op weg geholpen hebben hier in het topic :)

Wordt op https://netco-fpi-info.fourstack.nl/ voor jouw, of voor adressen van mensen bij je in de straat aangegeven dat er bonding leverbaar is? Als dat het geval is, is de centrale waar jij op zit geschikt is voor deze techniek. Als er in jouw woning maar één aderpaar binnenkomt is er uiteraard geen bonding mogelijk. Op dit moment zijn we overigens ook bezig om hogere snelheden via één aderpaar mogelijk te maken . Zoals @Henk2304 aangaf is KPN de enige partij die pairbonding levert!
Reputatie 7
Badge +31
Zoals @Henk2304 aangaf is KPN de enige partij die pairbonding levert!
XS4ALL biedt aan klanten met een zakelijk contract de mogelijkheid tot pairbonding. Dat heet bij hun overigens "DSL Stapelen". (zie hier)

Telfort doet zeker niet aan bonding. Da's tenslotte de budgettak.
Reputatie 7
Badge +21
Hi @Richard Fz1, ik heb nog geen reactie van je ontvangen. Laat je het me weten als ik op dit moment nog iets voor je kan betekenen?
Sorry zag dit niet in het weekend, Heb nu via prive gereageerd.

Erg jammer dat toch ook hier weer onduidelijkheid over bestaat.

Ik heb een aanvraag gedaan via mijnaansluitingen en de reactie was kort en bondig :-(

Geachte Heer,,

Dit moet geregeld worden via uw provider.

Hopend u hiermee voldoende geïnformeerd te hebben.
Reputatie 7
Badge +8
Sorry zag dit niet in het weekend, Heb nu via prive gereageerd.

Erg jammer dat toch ook hier weer onduidelijkheid over bestaat.

Ik heb een aanvraag gedaan via mijnaansluitingen en de reactie was kort en bondig :-(

Geachte Heer,,

Dit moet geregeld worden via uw provider.

Hopend u hiermee voldoende geïnformeerd te hebben.

Richard,

Ik weet niet of je ook op Tweakers actief bent maar probeer eens op Tweakers een bericht te sturen aan gebruiker B2 uit Apeldoorn. Hij heeft precies datgene gedaan wat jij graag wil, namelijk een tweede (analoge) lijn aangevraagd om zodoende 4 aders in huis te krijgen en die later te kunnen inzetten voor pairbonding. Hij had ook geen 4 aders beschikbaar in eerste instantie namelijk.
Inmiddels geniet hij van een pairbonding abonnement.

Link naar gebruiker: https://tweakers.net/gallery/4824/
Reputatie 7
Badge +21
Hoi @Richard Fz1, bedankt voor je bericht! Een tweede aderpaar realiseren zoals @Ward_ aangaf is inderdaad een optie, maar om vervolgens van pairbonding gebruik te kunnen maken zul je wel je DSL abonnement via KPN moeten laten lopen in plaats van via XS4ALL.
Reputatie 7
Badge +30
(...) maar om vervolgens van pairbonding gebruik te kunnen maken zul je wel je DSL abonnement via KPN moeten laten lopen in plaats van via XS4ALL.
Waarom dan?
Reputatie 7
(...) maar om vervolgens van pairbonding gebruik te kunnen maken zul je wel je DSL abonnement via KPN moeten laten lopen in plaats van via XS4ALL.Waarom dan?XS4ALL biedt geen pairbonding en het "DSL stapelen" wordt alleen in de zakelijke markt aangeboden.
Het blijft natuurlijk wel vreemd dat XS4ALL geen pairbonding in de particuliere markt levert / mag leveren?
Reputatie 7
Badge +31
(...) maar om vervolgens van pairbonding gebruik te kunnen maken zul je wel je DSL abonnement via KPN moeten laten lopen in plaats van via XS4ALL.
Waarom dan?
XS4ALL biedt alleen bij een zakelijk contract de mogelijkheid tot bonding. KPN ook bij particuliere contracten. Een zakelijk contract is over het algemeen een stuk prijziger.
Reputatie 7
Badge +30
Waarom dan?
XS4ALL biedt alleen bij een zakelijk contract de mogelijkheid tot bonding. KPN ook bij particuliere contracten. Een zakelijk contract is over het algemeen een stuk prijziger.

Hoe verklaar ik dit dan? (Een adres in Den haag, sterker nog, naast de wijkcentrale in den haag waar per aderpaar 50Mbit te halen is

Daarnaast zie je dat de upload op 16 wordt geschat wat kan met de 5-10Mbit upload vanuit de wijkcentrale per lijn.

Alhoewel ik nergens een (betrouwbare) bron kan vinden over Pairbonding bij XS4All lijkt het wel degelijk er op dat XS4All Pairbonding aanbiedt
Reputatie 7
Apart, als ik dat adres ingeef dan is er helemaal geen pairbonding mogelijk en is de maximale snelheid 50Mbps. :?

Reputatie 7
Badge +31
Apart, als ik dat adres ingeef dan is er helemaal geen pairbonding mogelijk en is de maximale snelheid 50Mbps. :?Dat klopt.... als je niet kijkt onder "alternatieve adressen". Met bv. de toevoeging TFC geeft ie wél bonding aan.
Reputatie 7
Badge +30
Deze is zonder toevoegingen ook met Bonding: 2545TG 111
De methode van "Het kan maximaal en stabiel Internet" klopt niet erg.
Ik zie ook geheel andere snelheden dan daadwerkelijk mogelijk zijn dus.
Bij mij staat hier max 80Mbit down en 10 up...... tja niet dus tenzij er een hoop geld uitgegeven wordt.
Reputatie 7
Badge +8
XS4all doet wel iets heel vreemds ja. Op het adres van Richard is volgens KPN Netco max 40 Mbit leverbaar en geen bonding. XS4all verdubbelt het zelf maar vast lijkt het wel.

Op basis van de Netco check zou bij hem moeten staan: Maximaal haalbare snelheid: Tot 50 Mbit download.
Helaas is er dus inderdaad weinig te kiezen, heb met iedereen gebeld die ik kon verzinnen in deze.
De gemeente weigert elk antwoord en de rest kan er niet veel mee.
Heb zelfs ook ziggo gebeld waarom er dan geen actie ondernomen wordt, je kan gewoon geen kant op.

Ik heb de indruk dat CIF een soort kabel maffia is die lekker zn eigen gang gaat en alle regels aan zn laars lapt en gemeentes vals voorlicht.
Het oorspronkelijke Ziggo vind zijn oorsprong in het samengaan van diverse regionale kabel aanbieders daar is Caiway nooit onderdeel van geweest. CIF neemt in dit geval een risico door wel in de aanleg van glasvezel te investeren zonder de zekerheid iets terug te verdienen. Was Reggefiber(kpn) ze voorgeweest bij het uitrollen dan had CIF het nakijken. Hetzelfde geld nu voor Ziggo die zullen geen FttH mogen aanleggen tenzij daar geen graafwerk voor nodig is. Dus in gebieden waar KPN/Reggefiber hier nog niet mee bezig is zou Ziggo hun slag kunnen slaan. Maar ik vermoed dat ze dit niet zullen doen.

Reageer