Beantwoord

Geen Wi-Fi en interactieve tv meer, melding wachtwoord onjuist (klopt niet)

  • 25 March 2019
  • 53 reacties
  • 2394 keer bekeken

Reputatie 1
Sinds gisteren avond kunnen wij geen interactieve tv meer kijken en sinds vanmorgen ook op de telefoons en tablet geen WIFI meer. Het geeft aan wachtwoord onjuist... maar dit klopt absoluut niet.

Router is een Experia box v9

Al wat procedures van KPN site geprobeerd maar er lijkt geen storing te zijn. Stekker eruit gehad, draadloze verbindingsets opnieuw gekoppeld, router gereset. Doet allemaal niets...

Iemand een idee??
icon

Beste antwoord door Erik van KPN 18 April 2019, 14:56

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

53 reacties

Reputatie 7
Badge +30
Hallo @Mirrick, welkom! Wat vreemd 😞. Je geeft aan dat je het modem gereset hebt. Heb je daarna opnieuw verbinding gemaakt met het wachtwoord dat op de achterkant van de Experiabox staat? Dat levert geen resultaat op?
Reputatie 1
Hallo Marcia, ik ben intussen al telefonisch in gesprek met KPN. Ik ben waarschijnlijk een uitzonderlijk geval waarbij na een update het wachtwoord in een heel oud wachtwoord is gereset. Omdat ik dat natuurlijk niet meer weet en we nog niet zo lang hier wonen is dat niet te achterhalen. KPN probeert nu alles terug te zetten naar fabrieksinstellingen en dan hopen dat ik het op de router vermelde wachtwoord kan gebruiken 🤞
Reputatie 1
@Marcia_ ik krijg helaas nog steeds een verificatiefout bij het verbinden met WIFI
Reputatie 1
Bij 1 van de mobiele telefoons geeft hij nog steeds aan dat het wachtwoord niet juist is
Reputatie 7
Badge +30
Begrijp ik goed dat het nu opgelost is, behalve voor één telefoon? Welk toestel (merk en type) is dat? Je hebt daarop al eens het 'netwerk vergeten'?
Reputatie 1
@Marcia_ Nee het is helemaal nog niet opgelost. Geen tv en geen WIFI helaas...
Reputatie 7
Badge +30
Wil je dan je forumprofiel aanvullen met je postcode + huisnummer en evt. klantnummer(s)? Wat is er besproken met de telefonische klantenservice en wat heeft mijn collega voor je gedaan?
Reputatie 1
@Marcia_ alles is aangevuld!

Ze hebben het signaal gecheckt, het modem gereset en ook teruggezet naar fabrieksinstellingen.

Mbv Mireille
Reputatie 7
Badge +30
Het lijkt aan deze kant prima! Wil je de servicetool voor het wijzigen van wifi naam en wachtwoord eens gebruiken? Als je deze in het verleden ook eens hebt gebruikt, kan het zijn dat nieuwe gegevens overgeschreven worden door oude, waardoor het misgaat. Ook ben ik benieuwd wat je voor melding krijgt op je tv. Hoe heb je deze aangesloten? Via een kabel naar de Experiabox of zit daar bijvoorbeeld een switch of DVS tussen?
Reputatie 1
We hebben nog nooit de naam een wachtwoord gewijzigd. Ik ben niet zo technisch aangelegd 😉

melding op de tv is fout 562; opvragen instellingen mislukt

Servicetool moet je met WIFI voor verbonden zijn....

Wi-Fi lijkt nu afentoe verbonden te zijn maar de praktijk leer dat laden een eeuwigheid duurt. Dus werkt eigenlijk niet.
Reputatie 1
We hebben en aantal wifiextenders aangesloten en 2 draadloze verbindingsets voor tv
Reputatie 1
Er staat ook regelmatig "Kan ip-adres niet verkrijgen"
Reputatie 1
@Marcia_
Reputatie 7
Badge +30
Ik was inmiddels naar huis! Maar ik zie dat je later nog contact met ons hebt gehad en dat straks de monteur komt. Mocht ik nog iets voor je kunnen doen, laat je het me dan weten?
Reputatie 1
@Marcia_ dat vermoeden had ik al 😉

De monteur komt vanmiddag dus we zullen zien. Bedankt!
Reputatie 1
@Marcia_

we hebben sinds gisteren een noodpakket maar digitenne geeft ons alleen 1,2,3 en wat andere zender. Geen RTL 4, 5, 7, Veronica, sbs6 etc... Dus hebben we nog steeds erg weinig aan.... Met een tiener en een kind van 7 in huis geen pretje :(((

Onze telefoon doet het ook al dagen niet dus onbereikbaar, WIFI en digitale t.v. doet vanaf zondag al niets meer. Heel vervelend en het duurt echt belachelijk lang. Het schijnt dat de toegangspoort niet goed is. Wij zitten onderhand al bijna een week zonder diensten. Onze mobiele abbo's zijn bijna door de data heen en de belminuten zit ik al aan. De medewerkers zijn allemaal erg vriendelijk en behulpzaam maarja daar is het probleem niet mee opgelost...

Gaat dit nog gecompenseerd worden op enige wijze...??
@Marcia_ dat vermoeden had ik al ;)

De monteur komt vanmiddag dus we zullen zien. Bedankt!


De monteur heeft het dus niet op kunnen lossen gezien je laatste bericht?
Reputatie 7
Badge +30
Goed dat je je hier weer meldt! Ik ben ook benieuwd wat de monteur gedaan heeft. Ik zie dat het ticket nog openstaat, maar het is me niet helemaal duidelijk wat daar de reden van is. Gaat de monteur opnieuw contact met je opnemen?

Ik heb heractivatie van je Digitenne aangevraagd, heel erg vervelend dat dat niet goed gebeurd is 😞. Ik verwacht dat deze maandag weer werkt, daar heb je echter dit weekend natuurlijk niets aan.. Klopt het dat je zelf ook Digitenne hebt? Kan je die wellicht gebruiken? Klopt het ook dat je geen mobiele abonnement bij ons hebt? Ik kan je in dat geval namelijk geen extra mobiele data geven helaas.

Over compensatie kunnen we het hebben op het moment dat de storing volledig opgelost is trouwens. Ik begrijp uit het verhaal al wel dat het probleem aan onze kant ligt, dus daar staat zeker een compensatie tegenover. Als alles achter de rug is, kijken we daar samen naar.
Reputatie 1
Nee.... deze heeft het noodpakket aangevraagd.

Wel kreeg ik gisteren (29 maart) een brief met de veezenddata 27 maart dat er 28!!! maart tussen 00:01 en 23:59 uur!!! een monteur kan langskomen om dat er een verbinding op het kopernetwerk?? van KPN is aangevraagd....

Aangezien ik de brief een dag na de zogenaamde afspraakdatum krijg is dit niet te doen..

Waar is deze brief voor bedoeld?

Mvr Mireille
Reputatie 1
Hallo Marcia,

We hebben inderdaad Digitenne boven de deel (speelkamer) alleen de ontvangst van Digitenne is ondanks dat we in de stad wonen meer dan slecht te noemen.

De monteur gaf aan dat het een dag of meerdere kan duren voordat alle lampjes op de modem weer gaan branden. Wij hebben inderdaad geen mobiel abonnement bij KPN.

Mbv Mireille
Reputatie 7
Badge +30
Wel kreeg ik gisteren (29 maart) een brief met de veezenddata 27 maart dat er 28!!! maart tussen 00:01 en 23:59 uur!!! een monteur kan langskomen om dat er een verbinding op het kopernetwerk?? van KPN is aangevraagd....

Aangezien ik de brief een dag na de zogenaamde afspraakdatum krijg is dit niet te doen..

Waar is deze brief voor bedoeld?

Dat is mij ook niet helemaal duidelijk.. Wel zie ik dat de betreffende afdeling maandag weer opnieuw gaat controleren hoe het er nu voor staat. Dat zullen we helaas af moeten wachten. Ik kan daar op dit moment niets aan bespoedigen 😞.
Reputatie 1
Het zij zo, fijn weekend!
Reputatie 7
Badge +30
Jij ook!
Reputatie 1
Het is nu maandagavond , ruim een week later en het probleem is nog steeds niet opgelost.... Het begint nu toch echt wel meer dan vervelend te worden hoor!

We missen telefoontjes die wellicht belangrijk zijn, kunnen niet onze favoriete t.v.programma's bekijken. Hebben een noodpakket met zo ong. 1,2,3 en de regionale zenders. Kids kunnen geen YouTube kijken of streamen want dat verbruikt teveel mb's....

We willen nu graag een oplossing en wel op korte termijn.
Reputatie 7
Badge +30
Ha Mirrick, heel vervelend dat je gisteren niets gehoord hebt.. Ik heb net even gekeken en zie dat mijn collega's het openstaande ticket tot vanmiddag 12 uur hebben geparkeerd. Dan ga ik dus opnieuw voor je kijken of ik een update heb. Voor wat betreft Digitenne: ik heb heractivatie van de tuner aangevraagd. Ontvang je op dit moment nog steeds alleen maar de publieke en regionale zenders? Zou je in dat geval onderstaande eens willen proberen?

Als het administratief in orde is, dan zit het hem in je ontvangst. In dat geval, speel met de plaats van je antenne om dat te optimaliseren. Daarnaast kun je het zender zoeken nog een keer doen, maar dan met een kleine aanpassing.
  • Druk op Menu en ga naar Zender zoeken
  • Ga naar Handmatig zoeken (Zie je deze optie niet, druk dan op de blauwe knop)
  • Ga dan naar RF Kanaal (een van de pijlen eromheen) en pas deze aan naar het kanaal voor voor bouquet 5, waar ook CNN in zit.
  • Ga dan naar Start zoeken en druk op OK van je afstandsbediening
Deze manier kan helpen omdat wij het activatiesignaal (en ook softwareupdates) meesturen op het kanaal van CNN. Bij standaard zender zoeken gebeurt dit op de frequentie van bouquet 1, waar de NPO in zit. Het signaal van de NPO wordt sterker uitgezonden, waardoor de ontvanger dan eerder denkt dat de ontvangst in orde is.

Noordzee wrote:
Wat betreft handmatig zoeken op bouqet 5 (o.a. CNN) : Kanaal 44 wordt gebruikt in Friesland, Flevoland en Noord-Holland noord. Andere gebruikte kanaalnummers zijn :

25 : Friesland, Drenthe en Groningen
27 : Limburg, Zuid-Holland, Noord-Holland-Zuid en Utrecht
28 : Gelderland
31 : Texel
32 : Zeeland en regio Roosendaal
44 : Flevoland, Noord-Holland-Noord en Overijssel
56 : Noord-Brabant, regio Nijmegen en regio Venlo