Beantwoord

geen Wi-Fi verbinding met experiabox v8 router

• 26 januari 2014
  • 10 reacties
  • 29694 keer bekeken

We hebben vandaag de experiabox v8 (VGV7519) gekregen, omdat onze oude thomson router verouderd en te traag was. Vanochtend konden al onze apparaten die op de WiFi staan verbinding krijgen met de router, maar in de loop van de dag is de WiFi weggevallen bij 2 smartphones en bij de tablet. Als je probeert om weer verbinding te krijgen met de router blijft die heel lang zoeken naar het IP-adres en geeft die na een tijdje aan dat er geen verbinding gemaakt kan worden. De (spel)computers kunnen wel gewoon verbinding maken en houden met de v8 router. Ik wil graag weten hoe het komt dat het IP-adres niet opgehaald kan worden en wat hier aan gedaan kan worden.

icon

Beste antwoord door wjb 26 januari 2014, 10:38

Hoi JurianHendrikse, welkom op het forum.

Het is toch niet zo dat op één van die spelcomputer CoD Ghosts gespeeld wordt?

Als dat wel het geval is, reboot de router en vermijdt dat spel totdat KPN de aangekondigde firmware upgrade van de V8 heeft uitgerold.(In de hoop dat deze dit probleem gaat verhelpen.)

Als je niet zo lang wilt wachten, dan biedt alternatief 2 in het topic Configureer uw Xbox, Playstation, Wii U of 3DS een oplossing.

Bekijk origineel

10 reacties

Reputatie 7
Hoi JurianHendrikse, welkom op het forum.

Het is toch niet zo dat op één van die spelcomputer CoD Ghosts gespeeld wordt?

Als dat wel het geval is, reboot de router en vermijdt dat spel totdat KPN de aangekondigde firmware upgrade van de V8 heeft uitgerold.(In de hoop dat deze dit probleem gaat verhelpen.)

Als je niet zo lang wilt wachten, dan biedt alternatief 2 in het topic Configureer uw Xbox, Playstation, Wii U of 3DS een oplossing.

Ik heb inderdaad CoD Ghosts. Dus als ik dat spel niet meer gebruik is het probleem opgelost?
Reputatie 7
Het is inderdaad zo dat het spel CoD Ghosts dit fenomeen veroorzaakt.

Op dit forum kan je veel lezen over de problemen met CoD Ghosts en de V8. (Zoek maar eens op Ghosts.)

KPN heeft aangekondigd op korte termijn met een update van de firmware van de V8 te komen. (Er is zelfs "beloofd" dat dat deze maand (januari 2014) zou zijn, maar daar heb ik een "hard hoofd in".)

En dan is het nog maar de vraag of het probleem ook werkelijk verholpen zal zijn.

In het door mij aangehaalde topic staat in alternatief 2 beschreven, hoe je dit probleem kunt "omzeilen", maar dan moet je wel bereid zijn om een eigen tweede router aan te schaffen.

Anders zitten er maar drie dingen op:

1) Een Experia Box V9 bemachtigen van KPN, maar de kans dat dat lukt is heel klein. :(

2) Wachten op de firmware update van KPN en hopen dat deze het probleem verhelpt. :@

3) CoD Ghosts niet meer spelen. :@

Ik blijf het verbazinwekkend vinden dat de eerste vraag op het probleem: "Speel je toevallig het spel Ghosts?" is. Je zou verwachten dat het probleem sneller verholpen zou zijn door KPN. 

Ik heb in ieder geval gekozen voor de aanschaf van een tweede router dus dan is dit probleem in ieder geval ook verholpen.  

Reputatie 7
Tja, ik zou ook verwachten dat dit probleem snel verholpen zou zijn door KPN.

Gelukkig maak ik geen onderdeel uit van KPN, maar ben ik net als jij "gewoon" een lid van dit forum. ;)

Sorry mensen, een V9 is net als de V8 troosteloos, ik snap ook niet dat een bedrijf als KPN hier mee weg komt. Het is toch te triest voor woorden dat men niet functionerende apparatuur mag verhuren..... Verboden moet dat worden met hoge boetes. Net als de NS bijvoorbeeld.

Overigens is een spel als veroorzaker een leuke en grappige bliksem-afleider. Sinds 3 dagen een V9 in gebruik. Twee dagen ervoor had men een V8 geleverd, hier heb ik protest tegen aangetekend. Netjes een herzending ontvangen.

Vanmorgen start ik mijn iMac op, sonos aanzetten voor wat muziek. Hey, geen sonos meer zichtbaar. Ik alweer mopperend de oorzaak zoeken. Ik denk, ik druk de volume toets op de playbar naar harder, en ja hoor, die doet het gewoon........dus, streamen gaat prima, echter wel op de zender en instellingen van gisteravond. Sonos gebeld, oh, ja, ahum, euuuuh de V9........ trek de stekker eens even uit het stopcontact. 20 seconden zonder prik en ja hoor, zowel op mijn iMac, iPhone als iPad ineens weer een sonosapp die werkt......... T'is toch van de P- gerukt! Als je een auto koopt moet hij toch rijden en niet na elke 100km even het contactsleuteltje uit en aan doen? Kom op zeg. In wat voor een wereld leven wij inmiddels?

Advies sonos, nu gaan jullie vast lachen. Koop een routertje van € 35,00, plug die in de V9, ga dan via de computer in de V9, stel deze dan in als modem en koppel al de draadloze apparatuur aan de goedkope zelf aangeschafte router. Hoe bedoel je de wereld op zijn kop?

Oh ja, en dan nog wat, internet moet je 2x met de muis bevestigen, anders laad de pagina niet eens..... Heb ik een uitstekende apparatuur gekocht, sta ik bij wijze van spreken nog met een slinger in de hand om de pagina sneller te kunnen zien (glasvezel......tsssss).

Ga jullie doodschamen firma KPN!!!!

Reputatie 7
Hoi roybaaltervan, welkom op het forum.

Dat KPN zich moet doodschamen is een absolute waarheid.

Ieder commercieel bedrijf met iets meer (goede) concurrentie en een dergelijke slechte performance (slechte kantenservice, slechte apparatuur, slechte (ADSL/VDSL) verbindingen, heel slechte adminstratie, zeer slechte interne automatisering, websites zoals mijnKPNglasvezel die niet werken, etc.) zou al lang failliet zijn.

Desondanks heb ik sinds 8 oktober 2013 een V9 en tot op heden (laat ik het afkloppen) nog geen enkel probleem gehad met deze router.

Ik kan me van geen enkele voorganger herinneren dat deze het langer dan twee weken uitgehouden hebben zonder één of andere storing.

Ik ervaar de V9 dus als een zeer grote stap in de juiste richting, maar KPN is er nog lang niet.

Ik ben wel benieuwd welke firmware versie op jouw V9 staat (V1.01.00T09.4 of V1.01.00T09.4v2).

Het lijkt (ook uit andere meldingen) dat de v2 versie weer heel wat bugs in zich heeft die ook op de Experia Box V8 voorkomen.

Het is dus zaak om KPN hiervan op de hoogte te stellen.

Meldt je problemen dan ook in het topic Oproep aan KPN: Stop V9 firmware V1.01.00T09.4v2.

Reputatie 2
Alleen even uit mijn eigen ervaring met een v9 met v2 firmware.

Als je het modem voor het eerst aanzet staat de dhcp server ip's te geven van 192.168.2.1 tot 192.168.2.252

Dat zal wel normaal zijn bij routers(weet ik niet)  maar als je een apparaat aansluit met een vast ip adres (dat zijn er hier nogal een aantal) en je denkt even niet aan je vaste ip's zoals bij mij ,kan het zijn dat een telefoon of elk ander apparaat op wifi hetzelfde ip krijgt als een vast ip.

bv als je dochter thuis komt met haar gsm.

Dan is mijn ervaring dus dat meerdere telefoons het dan ook niet doen via wifi.

Dus tip: verklein de ip range van de dhcp server meteen naar een range waar je vaste ip's niet staan.

Het is maar een gedachte.

Reputatie 7
Aha, dus ook een v2.

Dat de DHCP server de reeks 192.168.2.1 - 192.168.2.252 geeft is helemaal correct.

192.168.2.253 is gereserveerd voor de interne USB schijf / ftp server.

192.168.2.254 is het IP adres van de router zelf.

192.168.2.255 is het broadcast adres voor het subnet 192.168.2.x.

Dat je IP adressen vast definieert op aangesloten apparaten is zo ongeveer het stomste wat je kan doen.

Er zijn helaas vele gebruikers die dit doen, maar het is heel onverstandig.

De officiele richtlijnen voor UPnP vereisen namelijk dat de IP adressen van apparaten worden uitgegeven door de DHCP server. UPnP hoeft dus (officieel) niet ondersteund te worden voor apparaten met een (eigen) vast IP adres. Geen UPnP betekent ook geen Bonjour, geen Airplay, geen Airprint en veelal geen online gaming.

Ook zijn er vele routers die port-forwarding alleen ondersteunen voor apparaten die hun IP adres van de DHCP server hebben gekregen. (Dit is dan weer tegen de officiele richtlijnen, maar helaas wel de praktijk.)

Advies (aan iedereen): Zet de DHCP range altijd zo groot mogelijk en laat je IP adressen altijd door de DHCP server uitgeven en als je wilt dat dit IP adres niet wijzigt, zet hem dan vast in de DHCP server van de router d.mv. een DHCP binding.

Dit voorkomt een hoop ellende.

Ik heb ook een Xperia Box V8. De verbinding valt regelmatig uit. Soms helemaal geen verbinding, en niet constante verbinding. Bij KPN zien ze dat ook. Als oplossing krijg ik, een kabel aanschaffen en voortaan alleen met draad internet gebruiken of zelf een neiuwe router aanschaffen. Heb het inmiddels al 2 maanden en heb er nu inmiddels wel gehad.

Reageer