Beantwoord

Geen Wifi meer na glasvezel 100mb upgrade + KPN Box 12

  • 16 May 2021
  • 3 reacties
  • 91 keer bekeken

Badge

Ivm thuiswerken was het nodig om het internet in huis te verbeteren. Sinds iets meer dan een maand heb ik dus een nieuw modem + nieuw abonnement (1000mb) + glasvezel. Dit heeft ongeveer 3 weken goed gewerkt. Het wifi signaal was niet sterk genoeg meer, omdat mijn modem nu aan de andere kant van mijn huis zit ivm de glasvezelaansluiting die bij de voordeur naar binnen is gekomen. Hier moest zowiezo nog een goede oplossing voor bedacht worden, maar ik kon iig thuiswerken via een bekabelde verbinding. Na 3 weken om 23:00 uur viel het volledige internet helemaal uit in huis. Geen storing op mijn adres (check), glasvezelaansluiting een paar minuten van het stroom gehaald (geen succes), modem een paar minuten van het stroom gehaald (geen succes), gekeken of het wifisignaal nog terug te vinden was (geen succes), reset uitgevoerd op het modem..hierdoor werd gelukkig wel het bekabeld internet hersteld maar niet de wifi. Gelukkig kan ik nu nog wel thuiswerken, ondanks dat ik ook nog mijn telefoon hiervoor moet gebruiken. Nu staat uit nood mijn computer de hele dag aan zodat ik een mobiele hotspot kan gebruiken voor internet op mijn telefoon. Het wifi netwerk is niet meer terug te vinden ook niet onder bijv. mijn oude wifi naam, daarnaast brand het lampje van het wifisignaal alleen nog kort wanneer het modem opstart. Daarna blijft het licht uit terwijl de andere wel branden. Een vriend van mij heeft ook nog geprobeerd om in het modem te komen via mijn computer, maar ook dit lukte niet omdat deze niet 'bestaat' werd aangegeven? Graag dus jullie hulp :)

 

Groetjes Charlotte

icon

Beste antwoord door Denise van KPN 18 May 2021, 08:03

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

3 reacties

Reputatie 7
Badge +17

Hallo @Charlotte Z., goed dat je contact met ons opneemt. Ik kan me voorstellen dat deze situatie verre van ideaal is, maar gelukkig zit je niet helemaal zonder diensten. Toch kijk ik graag of ik je kan helpen bij het herstellen van jouw wifi. Je hebt zelf al één en ander geprobeerd, heel fijn. De reset van het modem, heb je dat gedaan aan de hand van de instructies op onze website? Ik heb ook even gekeken naar de wifi instellingen, maar die zien er goed uit. Wifi staat, voor zover ik kan zien, gewoon aan. Voor de zekerheid kan je de wifi-knop aan de zijkant van het modem gebruiken om wifi uit en in te schakelen. Werkt dit niet, dan wil ik graag kijken of ik vanaf hier een reset kan uitvoeren. Laat je mij weten wanneer dit uitkomt?

Voor sneller contact kan je ook telefonisch contact met ons opnemen. We zijn bereikbaar op het gratis telefoonnummer 0800 0402. Eventueel kan je ook met ons chatten. Kies op onze servicepagina een onderwerp en klik vervolgens op 'ik heb een andere vraag en wil graag contact hebben'. Je zult daarna een optie zien om een chat te starten.

Badge

Monteur is geweest en heeft als oplossing het  modem vervangen. Nu werkt de wifi gelukkig ook weer 🙂 Monteur weet niet waardoor het probleem is ontstaan, en geeft aan dat wanneer hetzelfde probleem zich voordoet er verder onderzoek moet worden gedaan. Het signaal van net aan 2 streepjes vind ik eigenlijk nogsteeds niet sterk genoeg binnen een afstand van 8-10 meter, maar ik wacht eerst af of de wifi verbinding goed werkende blijft voordat ik weer contact opneem.

Reputatie 7
Badge +11

Monteur is geweest en heeft als oplossing het  modem vervangen. Nu werkt de wifi gelukkig ook weer 🙂 Monteur weet niet waardoor het probleem is ontstaan, en geeft aan dat wanneer hetzelfde probleem zich voordoet er verder onderzoek moet worden gedaan. Het signaal van net aan 2 streepjes vind ik eigenlijk nogsteeds niet sterk genoeg binnen een afstand van 8-10 meter, maar ik wacht eerst af of de wifi verbinding goed werkende blijft voordat ik weer contact opneem.

Als de wifi-verbinding voor jou onvoldoende is dan zou je de Wifi Manager kunnen doorlopen. Deze laat je op verschillende plekken metingen verrichten en aan de hand daarvan gaat ie het modem opnieuw instellen, stuurt ie een monteur voor wifiverbetering of krijg je bijvoorbeeld 2 Experia Wifi's aangeboden.Â