Beantwoord

Geen WiFi met iOS

  • 5 December 2019
  • 7 reacties
  • 1232 keer bekeken

Hoi,

Kan het zijn dat dit probleem weer de kop opgestoken heeft?

Wij zijn hier in huis met 4 personen, alle 4 een iPhone en alle 4 wifi problemen. iPhone herken het netwerk wel maar we krijgen geen verbinding. Bij het pogen verbinding te maken krijgen we de melding ‘onjuist wachtwoord voor netwerk’ en ‘verkeerd wachtwoord'. Als er al wel even verbinding bereikt is, valt die ook vrijwel meteen weer weg. Oplossingen hoor ik graag. We gaan nu alle 4 snel door onze bundel heen en dat kan thuis toch niet de bedoeling zijn.

Admin: eigen topic aangemaakt voor vraag

icon

Beste antwoord door huistijger 6 December 2019, 12:54

Bekijk origineel

7 reacties

Reputatie 7

Hey @WilcoS., welkom op het KPN forum. Ik herken dit signaal niet (meer). Maar aangezien je wel 4 iPhones hebt waarbij het probleem bij je thuis speelt, kan dat geen toeval meer zijn. Hoe gaat het bij jou, @huistijger? Ondervind jij problemen met iOS en het modem?  

Reputatie 7
Badge +28

Ik ben wel geen @huistijger ,maar wij  hebben hier thuis geen problemen met de IPhones. 
 

2x IPhone SE met de nieuwste software 13.2.3

1x IPhone 4 +
 

modem V9 


 

Reputatie 7
Badge +21

Hier ook geen probleem met IOS 13.2.3 op iPhone Xr

Is dit geen Wifi probleem van de Experiabox?
Heeft ​​​​​​@WilcoS. wel het nieuwste IOS 13.2.3 er op staan?

Heb je al eens -Instellingen - Algemeen - Stel opnieuw in - Herstel netwerkinstellingen gedaan?

Reputatie 7

Hahah, ik hoor ook graag jouw ervaring @Noordzee ;) Thanks. 

Vermoedelijk een lokaal probleem. Hebben jullie de nieuwste software, Wilco? 

Ik heb iOS 13.2.3 op mijn iPhone. Mijn zoon ook. Mijn vrouw en andere zoon hebben een oudere iPhone met lagere iOS versie (nieuwere kan daarop niet geïnstalleerd worden). 

Herstel netwerkinstelling al eens geprobeerd, ook met de variant locatie voorziening uit. 

Mijn oudste zoon heeft het probleem, denk ik, opgelost. Wij hebben 2 kpn wifi versterkers in huis. Die heeft hij uitgezet en weer aangedaan met als resultaat dat wij weer wifi toegang hebben op onze iphones. De iPad moet ik nog proberen maar zal het denk ik ook wel doen.

Vreemd is wel dat als ik de KPN Selfcare Tool open er opeens een andere netwerknaam (SSID) staat.

Mogelijk nog vreemder is dat onze ‘oude’ netwerknaam wel als netwerknaam herkent wordt op onze iPhones. Ik weet dus ook niet of de nieuwe netwerknaam die ik terug vind op de Selfcare Tool wel de onze is. Graag hierop input. Dank alvast. We hebben dus Wifi maar of dat de onze is????

Reputatie 7

Zoals gedacht een probleem bij je thuis op locatie. En zo te lezen ook weer opgelost door een reset van de KPN WiFi Versterkers. Top!
Ik acht de kans klein dat je op een ander netwerk bent aangesloten dan die van jullie. De meeste netwerken, van buren of bedrijven, zijn beveiligd met een wachtwoord.

Daar de reset heb je waarschijnlijk weer de oorspronkelijke SSID (netwerknaam) gekregen vanuit de fabrikant. Je kunt opnieuw de netwerknamen wijzigen van je Versterkers.

Log in op de Experia WiFi, elke Experia WiFi heeft namelijk zijn eigen gegevens. Onderstaande stappen voer voor elke WiFi Versterker uit.

Experia WiFi:
- Log in op de Experia WiFi, dit doe je door naar het ip-adres te navigeren in je webbrowser (Ga naar http://192.168.2.150)
- Voer naam en wachtwoord in (kan je vinden onderop de Experia WiFi). 
- Klik op instellingen
- Klik op WiFi, netwerknaam (SSID) en wachtwoord wijzigen

Ik hoor graag of dit gelukt is! 😉

Ik denk dat dit een issue is wat bij meer mensen voorkomt als je wisselt van aanbieder en dan je netwerk weer de oude naam geeft. Het lijkt alsof de wifi versterker dan het “oude signaal” blijft doorgeven waardoor je wel op de wifi komt, maar geen internet op het signaal hebt. Hier ook hetzelfde probleem met een Iphone SE en nadat de wifi versterker er uit gehaald is, werkt het weer. Dus die gaan we maar even opnieuw instellen.

Reageer