Beantwoord

geen wifi op versterker zolder

  • 17 November 2020
  • 55 reacties
  • 428 keer bekeken

Wie helpt? Ik krijg geen WiFi via kpn WiFi versterker op zolder. 
 

  1. Vanuit de merterkastvis een utp kabel cat 6 naar zolder doorgetrokken
  2. wifiversterker hierop aangesloten maar blauwe lampje gaat niet aan 
  3. inmiddels wifiversterkers omgewisseld en versterker blijkt niet kapot 
  4. laptop aansluiten op kabel die in de muur van zolder zit; we hebben internet op laptop
  5. aansluiting heeft eerder wel gewerkt. 
    We hebben een koppelstuk van kpn voor zolder ontvangen. Ook via koppelstuk doet WiFi t niet. 
  6. Ik denk dat kpn in de tussentijd iets heeft gedaan waardoor het nu niet meer werkt.
  7. wie helpt, heb nu al 4x met kpn gebeld, iedere keer een uur aan de lijn
icon

Beste antwoord door Joep1965 1 December 2020, 11:28

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

55 reacties

Badge +19

Dat is vreemd. Heb je de wifi versterker al gereset? welke versterker heb je?

Joep dank voor je reactie. Ja alles geprobeerd. 
Ook resetten van WiFi versterker, ook van de experia box 

Reputatie 7
Badge +24

Wat voor "koppelstuk" heeft u ontvangen? :thinking:

Het gaat om de zwarte Experia WiFi? Of de witte vierkante versterker?

Zwarte WiFi versterker. Koppelstuk = switch. Soort splitter is het. 

De lampjes Vd kabel naar zolder branden niet op de modem. Met de splitser er bij brand 1 mini lampje van de utp kabel, daar waar de kabel is aangesloten op de modem. 

Reputatie 7
Badge +24

Ok. U heeft deze ontvangen?

https://m.apparatuurvoorthuis.kpn.com/nl/511342/switch-netgear-gs105e/?pageCount=1&pos=129

En als u die boven aansluit, gaan onder op de Experiabox de lampjes branden bij de poort? Zo?

Branden dan beide lampjes? Zoals bij het linkse stekkertje? Of maar 1 lampje zoals bij het 2de en 3de stekkertje?

Ja het gaat om die splitter.  
1 lampje aan en uit. 
maar zonder de splitter geen lampjes 

Reputatie 7
Badge +20

Goedemorgen @JulietD, welkom op het forum!
Begrijp ik het goed dat als je de wifiversterker direct op je experiabox aansluit er geen lampjes branden bij de netwerkpoort op je experiabox waar die kabel in gaat?

Reputatie 7
Badge +20

@JulietD, heb je de oorzaak nog kunnen vinden?

@Thomas nee, maar ineens deed de versterker het de volgende dag toen ik voor de zoveelste keer een nieuwe kabel van de kpn kreeg. 
maar goed op zolder heb ik internet via WiFi maar in de rest van het huis niet. Ik moest namelijk de andere versterker beneden in de woonkamer leggen. Nou als ik nu een paar meter benden bij de versterker zit, dan heb ik geen internet. Kpn geeft aan dat de modem wordt uitgezet als ik versterkers gebruik in huis. Ik moet maar voor 199.- super WiFi kopen, terwijl nieuwe klanten die gratis krijgen. Ook al ben je meer dan 10 jr klant!! Ik overweeg om over te stappen, maar nog geen tijd gehad om het uit te zoeken. 
 

als je tips hebt?!

Badge +19

Even alles op een rijtje zetten. U heeft een modem. Aan dat modem hangt een switch. Vanaf die switch gaat een kabel naar zolder en daar hangt een Wi-Fi versterker aan. En er gaat een kabel van de switch naar de woonkamer.  Daaraan hangt de andere Wi-Fi versterker? Klopt dat zo?

  • Modem zit in de meterkast. 
    vanuit de modem, gaat 1 kabel naar de woonkamer opdezelfde etage als de meterkast, er gaat er 1 kabel Vd modem naar zolder, 1 kabel Vd modem naar 1e etage, 1 kabel Vd modem naar zolder.
  • op zolder is de versterker aangesloten op de kabel die naar boven is getrokken. Goed WiFi netwerk. 
  • 1e etage geen versterker
  • op begaande grond/woonkamer is een versterker aangesloten op de kabel uit de muur. Slecht WiFi. 
     
  • overigens heeft kpn bevestigd dat de WiFi Vd modem wordt uitgezet omdat de modem anders stoort met de versterkers van kpn. 
     
Badge +19

Kortom de Wi-Fi versterker beneden doet niks!!

klopt wifi versterker beneden doet niks

:sleepy:

Badge +19

Branden er lampjes op de versterker? Weet je zeker dat de kabel goed is? Test eventueel door er een laptop aan te hangen.

Blauwe lampje van WiFi staat aan op versterker.

alles lijkt nu te doen. Het rare is ook nog dat we glasvezel hebben. We hebben nooit problemen gehad. Totdat ineens de tv ging haperen en kpn op afstand ging rommelen en de modem gereset hebben en de rest is al eerder benoemd. 
 

geen idee wat nog te doen. Tips zijn echt welkom. 

Badge +19

Standaard is de Experia Wifi te benaderen via 192.168.2.150. Je logt in met admin als gebruikersnaam. Het wachtwoord vind je onderop de Experia Wifi (web password) waarvan het blauwe ledje knippert. 

Wat moet ik doen op de inlogpagina?

Badge +19

De versterkers beheren. Je kunt daar zien of ze goed werken. Je kunt zien wat er allemaal aanhangt. Je kunt er een gastaccount aanmaken. etc etc

@Joep1965 ik zit in het menu, maar ik zie ook hier dat wifi op uit staat. Die kan ik aanpassen in ‘aan’ en opslaan. Daarna gaat die automatisch op uit. 

Waar kan ik de versterkers zien?

Badge +19

Welk type experiabox heb je?

experia box v10

Badge +19

Da's mooi.  Heb ik ook met 3 Wi-Fi versterkers.  We gaan aan de slag. Wil je de 2 Wi-Fi versterkers losmaken. En degene die beneden staat met een andere desnoods het korte bijgeleverde kabel aan de experiabox hangen. Op de resetknop drukken tot ie opnieuw opstart. Kijken of ie het überhaupt doet.

ja dat doet het wel. wifi doet het wel maar na paar meter niet meer. signaal valt weg

 

Badge +19

Maat gaat het tweede groene lampje branden. Dat is het teken dat je op die versterker zit.