Beantwoord

geen wifi verbinding met tablet door authenticatieprobleem

• 18 juni 2013
  • 4 reacties
  • 63101 keer bekeken

We hebben ITV van KPN en sinds kort heb ik een tablet (geen bekend merk).

Via wifi herkend ie mijn verbinding (Thomson44...). Als ik het wachtwoord invoer en druk op verbinden, gaat ie verifieren, zegt dat ie beveiligd is met WPA/WPA2, maar meldt dat er een authenticatieprobleem is.

Via een andere website heb ik gelezen, er waren meer mensen met dit probleem, dat ze hun beveiliging moesten veranderen in alleen WPA of WPA2. Deze keuze heb ik niet.

Wie heeft het verlossende antwoord hierop??

icon

Beste antwoord door Alfer 20 juni 2013, 09:09

Het is opgelost. Ik had de verkeerde code gebruikt. Het werkt.

Bekijk origineel

4 reacties

Reputatie 7
Badge +27
Dag Alfer,

Er zijn een aantal verschillende oplossingen mogelijk voor dit probleem. Ik vermoed dat de sleutel correct is ingevoerd, met hoofdletters? ;-)

Ik vermoed dat de optie voor WPA of WPA2 in het modem aangepast zal moeten worden. Of dit de oplossing gaat zijn weet ik niet bij voorbaat. Om in het modem te komen kun je vanaf een willekeurige PC naar de volgende website gaan:

- http://192.168.2.254

- De instellingen voor draadloos vind je links bij "Thuisnetwerk"

- Hier kun je rechts klikken op "WLAN: ThomsonXXXX"

- Klik daarna helemaal rechtsboven op 'Configureren'

- Onderaan staat de optie voor 'WPA+WPA2', 'WPA' of 'WPA2'. Pas deze aan en klik op 'Opslaan'

Kun je laten weten of dit inderdaad de oplossing blijkt? In sommige gevallen blijkt het kanaal aanpassen al genoeg te zijn, dat kun je op deze zelfde pagina ook aanpassen ('Kanaalselectie' handmatig, vervolgens is het daaronder aan te passen).

Ik hoor het graag.

Met vriendelijke groet,

Joran

Ik heb een kastje gekocht om van een LED tv een soort SMART tv te maken. Daar had ik in het begin hetzelfde probleem (authenticatieprobleem). Later, toen ik het weer wilde proberen, was ik wel verbonden en kon ik alles doen. Dit kastje draait ook onder Android. Ik weet niet wat ik gedaan heb, maar als ik de WPA/WPA2 verander in alleen WPA of WPA2, is het dan nog steeds mogelijk om dit kastje te gebruiken of zal ik hier de beveiliging ook moeten veranderen in WPA of WPA2, aangezien dit kastje het wel onder WPA/WPA2 doet?!

Reputatie 7
Badge +27
Het is mogelijk dat een van de apparaten opnieuw verbinding moet maken, maar waarschijnlijk blijft het gewoon werken. Ik weet niet of deze wijziging ├╝berhaupt effect heeft op dit probleem dat je ervaart, maar het lijkt me de moeite van het proberen waard.

Zolang je de mogelijkheid hebt om een computer of laptop (tijdelijk) bekabeld aan te sluiten op de Experiabox kun je alle instellingen aanpassen zoals je wil. Het is dan altijd mogelijk weer in te loggen en de wijzigingen ongedaan te maken.

Met vriendelijke groet,

Joran

Het is opgelost. Ik had de verkeerde code gebruikt. Het werkt.

Reageer