Beantwoord

Geen WiFi verbinding op Windows 7 laptop

  • 10 February 2019
  • 6 reacties
  • 944 keer bekeken

Goede middag!

Ik heb hetzelfde probleem als hier in deze topic: op één van mijn twee laptops heb ik geen internet van de wifi, maar wel van de hotspot van mijn mobiel.

Als ik de wifi aanklik krijg ik niet eens het schermpje waar ik het wachtwoord moet intypen. Ik krijg eerst de melding informatie ophalen van …. en vervolgens "Er kan geen verbinding worden gemaakt met dit netwerk". Deze probleem laptop heeft windows 7 en de goedwerkende laptop heeft windows 10...

CMD - ipconfig/flushdns en daarna herstarten werkt bij mij niet en de bovenstaande link werkt ook niet....


*afgesplitst en eigen topic voor je vraag aangemaakt
icon

Beste antwoord door KPN wifi gebruiker 16 February 2019, 11:56

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

6 reacties

Reputatie 7
Badge +30
Welkom, wifi gebruiker! Als je wel kunt verbinden met de hotspot lijkt er met de wifi netwerkadapter in ieder geval niets aan de hand. Hoe ver zit je met de laptop van je Experia Box af? Het kan zijn dat de afstand te groot is en er daarom geen verbinding gemaakt kan worden. Heb je onlangs iets veranderd aan je wifinetwerk(en)? Bijvoorbeeld de naam ervan of het wachtwoord aangepast?

Als je met de rechtermuisknop op de wifiverbinding klikt, wil je dan eens het netwerk vergeten en kijken wat er dan gebeurt als je daarna opnieuw probeert verbinding te maken.

Had je ook de Windows Probleemoplosser geprobeerd? Die krijg je door rechts te klikken op het wifi-icoon en dan te kiezen voor Problemen oplossen.
Reputatie 7
Badge +30
Je bent nog niet weer teruggekomen, wifi gebruiker. Ik ga ervan uit dat dit betekent dat je het probleem hebt weten op te lossen 🙂 Mocht dat nou niet zo zijn, reageer alsnog op de vragen die ik stelde.
Test
Beste Erik,

Sorry voor mijn late reactie. Windows probleem verkenner gaf helaas niet de oplossing en ook helaas niet de andere suggesties die je gaf, maar wel hartelijk dank!

Normaal gesproken maakt mijn laptop automatisch verbinding, maar nu moest ik het netwerk handmatig toevoegen: VRV.... etc inclusief wachtwoord... vanaf toen had ik weer internet
Goede middag!

Woensdag 25 september om 14.07 uur is ons geheel netwerk eruit gegaan doordat er in Zaandam door brand in een stroomkabel de kabels van KPN zijn beschadigd.

Sinds die tijd heb ik op één van mijn twee laptops heb ik geen internet van de wifi.
De computer ziet het netwerk wel en geeft aan dat het signaal uitstekend is.

Als ik het netwerk aanklik krijg ik de melding "er wordt verbinding gemaakt", vervolgens de melding "Er kan geen verbinding worden gemaakt met dit netwerk". Deze probleem laptop heeft windows 7 en de goedwerkende laptop heeft windows 10...

Heb systeemherstel toegepast maar dit geeft ook geen oplossing.

Hoe kan ik dit oplossen?
Toch nog even de Experia box een herstart gegeven, dat was blijkbaar de oplossing.
De computer heeft weer verbinding 😊.

Probleem opgelost.