Beantwoord

Geen wireless N vebinding laptop met Experiabox V9

• 12 augustus 2016
  • 1 reactie
  • 232 keer bekeken

Hallo,

Mijn laptop (Asus K70iD met Windows 10) verbindt niet met "N snelheid" met Experiabox V9.
De netwerkaart van de laptop ondersteund dit uiteraard wel (Intel Centrino Advanced-N 6235)
De verbinding snelheid staat op 54Mbps, speedtest haalt 21 Mbps.

Ik heb een andere laptop geprobeerd (Lenovo met Windows 7) maar ook deze heeft hetzelfde probleem.
Het type netwerkkaart van deze laptop is Intel Dual Band Wireless-N 7260

Wanneer ik mijn laptop via een Fritz repeater draadloos verbind met de Experiabox, is de verbinding snelheid 144 Mbps, speedtest haalt 44 Mbps.
Ook wanneer ik een router aan de Experiabox koppel en de laptop met de Netgear WNDR3700 verbind werkt het wel goed.
Verbindingsnelheid is dan 300 Mbps, speedtest haalt 80 Mbps.

Het rare is dat mijn telefoon en tablet wel een hogere verbinding snelheid laat zien (72 Mbps) wanneer deze rechtstreeks verbonden zijn met de Experiabox.

Instellingen Experiabox:
* Mode: Mixed B/G/N
(Alleen N inschakelen zorgt ervoor dat de beide laptops niet meer met de Experiabox kunnen verbinden, telefoon en tablet werkt dan nog goed. Beveiliging is WPA2-PSK AES)
* Channel Width: 40Mhz)
* Channel: 8 (diverse kanalen geprobeerd, ook AUTO)
* External Channel: Lower
* Transmitting Power: 100%

Heeft iemand een idee waardoor dit veroorzaakt kan worden?
Ik wil graag alleen met de Experiabox werken zodat ik van alle "kastjes" af ben.

Ps. sorry voor het lange verhaal maar ik wilde graag zoveel mogelijk info geven

Met vriendelijke groet,
Geert
icon

Beste antwoord door Geert001 13 augustus 2016, 11:42

Het probleem is opgelost na een reset van de Experiabox met de resetknop op het apparaat!

Blijkbaar is dit een andere reset dan die via de webinterface want dat had ik al eerder geprobeerd.

Verbinding snelheid is nu 133 Mbps en speedtest haalt 78 Mbps, prima dus.

Met vriendelijke groet,
Geert
Bekijk origineel

1 reactie

Het probleem is opgelost na een reset van de Experiabox met de resetknop op het apparaat!

Blijkbaar is dit een andere reset dan die via de webinterface want dat had ik al eerder geprobeerd.

Verbinding snelheid is nu 133 Mbps en speedtest haalt 78 Mbps, prima dus.

Met vriendelijke groet,
Geert

Reageer