Beantwoord

Gefeliciteerd, u heeft glasvezel, maar niet bij mij

  • 23 July 2019
  • 17 reacties
  • 549 keer bekeken

Nou mooi niet dus!!!!
Inderdaad er ligt een glasvezelkabel in de kruipruimte maar deze haalt het aansluitpunt niet! Een paar jaar geleden ook geprobeerd om glasvezel via KPN te krijgen, maar dat is toen op een fiasco uitgelopen en dat dreigt nu weer te gebeuren helaas!
Destijds kwam de kpn monteur om de zaak binnen in orde te maken maar die kon onverrichter zaken omkeren omdat er geen “kastje” was gemonteerd.
Om dit niet nogmaals mee te maken en omdat ik graag glasvezel wil ben ik 2 weken geleden naar een kpn winkel gegaan met de vraag of ik glasvezel kon krijgen, en ja dat kon! Ook na uitleg van het bovenstaande verhaal! “We zetten op de bon dat er een extra monteur nodig is ivm nieuwe aansluiting” was de uitleg!
Tot op heden niks gehoord over een afspraak met een monteur voor de kabelaansluiting! En over ruim 2 weken komt de monteur voor de binnenaansluiting al! Dus vrees ik het ergste.
Contact opgenomen met kpnnetwerkNL en die wisten nergens van! Hun uitleg “glasvezel is in 2008 al afgemonteerd, indien nodig moet provider een storingsticket aanmaken, niet ideaal maar dat doen ze pas als ze zijn langsgeweest we kunnen daar niks aan veranderen”!!!!!!!
Vandaag maar weer naar kpn winkel geweest daar was het advies: neem contact op met je huidige provider om je abo nog te verlengen tot de glasvezel werkt! (heb immers gebruik gemaakt van de opzegservice van kpn)

Weer typisch een verhaal van het kastje naar de muur!!

Dit alles komt niet professioneel over moet ik zeggen en ik overweeg dan ook maar weer om bij mijn huidige provider te blijven!
Het is niet dat ik geen geduld heb maar ik wilde gewoon problemen voorkomen!

Jammer KPN kan dit niet worden opgelost!!

Admin: titel van je bericht aangevuld ter verduidelijking
icon

Beste antwoord door Ward_ 24 July 2019, 14:21

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

17 reacties

Reputatie 7
Badge +24
Is KPN wel de eigenaar van het netwerk? Wie heeft glasvezel toendertijd aangelegd?
Dag Nick,

Destijds is het aangelegd door ons brabant net.
Maar mijn buren hebben wel glasvezel van kpn en zijn overgestapt naar kpn dus dit zou moeten kunnen lijkt me!
Reputatie 7
Badge +24
Dag Nick,

Destijds is het aangelegd door ons brabant net.
Maar mijn buren hebben wel glasvezel van kpn en zijn overgestapt naar kpn dus dit zou moeten kunnen lijkt me!

Ik weet het niet... maar misschien is het dan ook Ons Brabant Net die de kabel in de meterkast moet brengen en daar nog een kastje moet monteren. Het netwerk is niet van KPN. KPN is te gast op dat netwerk en gaat daar dus niet aan sleutelen. Maar ik kan het verkeerd hebben...
Ons Brabant Net is opgegaan in KPN, daar heb ik op dit forum ook vele berichten over gezien.

Hoe kan die glasvezel nu te kort zijn ???
Meestal laten ze die eerder veel of flink te lang, of was het eerder op een andere plek voorzien ?
Het zou helemaal geen nadeel zijn om het kastje ergens op een plaats te monteren waar het kan en dan met een ethernet kabel naar het modem te brengen.
Reputatie 7
Badge +24
Ok 👍
Beste Kees,

Het is inderdaad vreemd dat de glasvezel te kort is maar hij kwam eerst ook op dezelfde plek binnen alswaar hij nu moet komen, maar dat is nu eenmaal zo, mij gaat het erom dat ik duidelijk heb aangegeven dat er "voorwerk"verricht moet worden voordat de binnenaansluiting gemaakt kan worden nu komt immers de kpn monteur volgens afspraak binnen alles aansluiten maar hij kan onverrichter zake weer vertrekken en dit wil ik nu net voorkomen!
Omdat de aansluiting in de kamer zit wil ik hem graag op dezelfde plek hebben.
Reputatie 7
Badge +10
Ons Brabantnet was een provider. het netwerk zelf is al jaren van Reggefiber (nu KPN NetwerkNL).

Dit adres staat dus blijkbaar verkeerd in de database van KPN Netwerk NL. Daar had een andere status moeten staan zodat dit bij de bestelling automatisch verwerkt zou worden en er eerst een monteur van KPN NetwerkNL zou worden gestuurd. Vervelend dat dit fout stond maar het kan gebeuren. Met 2,4 miljoen aangesloten adressen gaat er echt wel eens iets mis.
Er zijn twee mogelijkheden:
1) De order in het geheel afbreken, zelf contact zoeken met KPN NetwerkNL en met een foto aangeven waar de kabel werkelijk ligt. Dat kan dan in de database aangepast worden. Daarna kan KPN opnieuw de order inleggen en zal er wel eerst een monteur van KPN NetwerkNL komen. Maar dat zijn dan twee aparte bezoeken dus dat kan langer duren dan gewild. En de mensen van KPN NetwerkNL willen niet altijd de status aanpassen op basis van alleen een foto.

2) Wat hierboven al staat: De KPN monteur gewoon laten komen, die constateert een storing (lees: geen aansluiting maar alleen een kabel in de kruipruimte). Hij meldt die storing naar KPN NetwerkNL en die sturen binnen enkele dagen een monteur om het op te lossen. Daarna zou de KPN monteur opnieuw kunnen komen.
(TIP: laat de KPN monteur bij zijn eerste bezoek alvast de kabels leggen, en de apparatuur plaatsen. Het glasvezelkastje kan hij dan in de meterkast laten liggen en de monteur van KPN NetwerkNL wil dan echt wel even dat kastje op je aansluiting klikken. En anders kan je dat zelf ook wel. Als je kabel dan alsnog verlengd en aangesloten is kan je zelf de laatste stappen afmaken en zal alles gaan werken zonder een tweede bezoek van die KPN monteur).

Optie 2 is met afstand de snellere optie....
Met 2,4 miljoen aangesloten adressen
En nog veel meer niet gebruikte aansluitingen.
Niet meer of nog nooit gebruikt
Of weggewerkt bij een verbouwing.
Of in dit geval niet goed aangelegd.
Maar, in dit geval is het goede nieuws voor de bijna gebruiker dat er glasvezel is, en bijjjjna op de juiste plaats 🙂
Reputatie 7
Badge +10

Met 2,4 miljoen aangesloten adressenEn nog veel meer niet gebruikte aansluitingen.
Niet meer of nog nooit gebruikt
Of weggewerkt bij een verbouwing.
Of in dit geval niet goed aangelegd.
Maar, in dit geval is het goede nieuws voor de bijna gebruiker dat er glasvezel is, en bijjjjna op de juiste plaats :-)



Nee, in die 2,4miljoen zit alles. Ook adressen met de kabel voor de deur of in de stoep.
(sorry aan de vraagsteller voor dit zij-pad)

Als ik hier kijk :
https://www.clo.nl/indicatoren/nl000118-bevolkingsomvang-en-huishoudens
"Het aantal huishoudens op 1 januari 2017 bedroeg 7,8 miljoen en neemt sterker toe dan de bevolkingsomvang"
Dan zijn er ook nog de vele bedrijven met een aansluiting.
En de meeste huizen / bedrijven hebben toch een kpn kabel ?
Dag Ward,

bedankt voor je reactie!
optie 2 is een verstandige keus denk ik al is het allemaal wel wat omslachtig helaas.
bij optie 1 moet ik weer helemaal door de “ molen” en daar heb ik gezien al het gedoe wat ik er vorige keer en nu mee heb gehad niet veel trek meer in.
zal alles maar gelaten afwachten en me weer melden als ik goed nieuws heb!

warme groet vanuit Brabant
Reputatie 7
Badge +10
(sorry aan de vraagsteller voor dit zij-pad)

Als ik hier kijk :
https://www.clo.nl/indicatoren/nl000118-bevolkingsomvang-en-huishoudens
"Het aantal huishoudens op 1 januari 2017 bedroeg 7,8 miljoen en neemt sterker toe dan de bevolkingsomvang"
Dan zijn er ook nog de vele bedrijven met een aansluiting.
En de meeste huizen / bedrijven hebben toch een kpn kabel ?


Het ging over FttH glasvezel... Niet over alle KPN aansluitingen.
Reputatie 6
Badge +9
@KeesYagi Vrijwel elk huishouden heeft een telefoonkabel. Ward had het hier echter over adressen aangesloten op glasvezel. Daar gaat het topic immers over. ;-)

Edit: Ward was me net voor.
Ohh !
Op die manier, dat zijn er dan toch al best veel.
Duidelijk 🙂
Reputatie 7
Badge +30
Ha @Jan365, welkom! Wat een gedoe, zeg! Daar zit je nou niet bepaald op te wachten, lijkt me. Wat fijn om te lezen dat je zo snel een reactie van Ward hebt gekregen, waar je mee uit de voeten kunt. Het is inderdaad een beetje omslachtig, maar voor nu wel de makkelijkste manier denk ik. Mocht je nu of later tijdens het proces nog vragen hebben, weet je ons te vinden!
HET IS GELUKT WE HEBBEN GLASVEZEL!!!

Afgelopen vrijdag was het eerste monteurbezoek, zeer vriendelijke en professionele monteur, kon dus zoals bekend niets doen dan een storing doorgeven. Nog geen uur later werd ik gebeld door Kpnnetwerk.nl die meteen een afspraak regelde voor maandag voormiddag. Monteur was er netjes op tijd en heeft het zeer doortastend aangepakt, deze monteur had alles binnen afgewerkT en de glasvezel via de kruipruimte naar buiten gebracht, toen direct weer een melding doorgegeven dat er een nieuwe glasvezel geschoten moest worden (Glasvezelbreuk o.i.d.) kon mogelijk een paar dagen duren maar dezelfde middag dus vanmiddag waren er de mannen van glasvezelaanleg en die hebben dit klusje geklaard in notime!
Dus zelf even modem en tv aangeSloten en nu werkt het al!!

COMPLIMENTEN aan iedereen die hier een steentje aan heeft bijgedragen, ben er heel erg blij mee

SUPER BEDANKT voor de snelle service!!
Reputatie 7
Badge +25
HET IS GELUKT WE HEBBEN GLASVEZEL!!!
Haha, normaal gesproken niet zo'n fan van allemaal hoofdletters, maar dit is toch wel een uitzondering. :)

Fijn dat het allemaal is gelukt, en dank aan m'n collega's en forumusers hierboven!

Als er nog eens vragen zijn dan ben je welkom hier.