Beantwoord

Geluidsoverlast van verdeelkast KPN

  • 21 July 2021
  • 15 reacties
  • 678 keer bekeken

Beste KPN . sinds een kleine 3 jaar staat er een verdeelkast zowat op ons terras gedeelte welke erg veel lawaai en brommende geluiden maakt . in de zomer kunnen we er niet zitten , ik probeer al jaren dus te zoeken wie ik hier over kan spreken .men had de kast ooit ook een stukje verder  kunnen zetten in de bouwfase van onze flat maar men denkt niet na en doet wat men zelf wil .de kast staat nu ook nog in mijn uitzicht maar men wilde treiteren blijkbaar van de aannemers uit gezien denk ik.  dan denk je iets wat en hoop plezier op moet leveren aan tv kijk genot via de kpn moet geen jaren irritatie bron worden voor bewoners naast de kast . ook staan er steeds monteurs dagen en uren in de kast te werken wat erg storend voor ons raam is met radio aan en maar kletsen via de mobieltjes drama figuren, ze bezorgen ons erg veel overlast die hang werkers van de kpn . auto’s parkeren in t grasveld wat van ons is dus . onze tuin .   ik zie nu dat ik een vraag kan stellen in dit forum  want degene van wie de grond  mede-eigenaar  is (de gemeente ) houdt steeds vol dat ie niet weet hoe t op te lossen en waar ik terecht kan , allemaal afschuifsysteem enzo .  tot vandaag dus  toen iemand me erg behulpzaam was van de gemeente ,het is onze grond dus ook mijn grond van de vve  waar die kast op staat dus moeten we de kpn kast gedogen ons grondgebied in goes.  Vraagje dus!!! aub kpn doe iets aan t geluid van de ventilator ,zet er een nieuwe in of bekleed t omhulsel de kast met isolatie of bouw t in de isolatie van binnen uit  maar zorg aub dat de constante herrie als we buiten zitten niet meer hoorbaar is . kunt u me een keer bellen of mailen??  hoe gaan we t samen aanpakken?

 

Locatie: 4461GT hoek Naereboutstraat en Evertsenstraat Goes

 

*Admin: titel aangevuld i.v.m. vindbaarheid

 

icon

Beste antwoord door Bart van KPN 22 July 2021, 19:56

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

15 reacties

Reputatie 7
Badge +20

Hoi @HColi, wat irritant dat je last hebt van een kast van ons. Deze hoort aan bepaalde voorwaarden te voldoen, maakt deze te veel lawaai, dan moet daar wat aan gedaan worden. Ik wil je aanraden om even contact te zoeken met 0800-0150. Achter dat nummer zitten collega's die hier over gaan. Hopelijk kan het opgelost worden. 

ik dank je voor t antwoord .

heb vanavond t 0800 nummer gebeld . er zat een telefoongast aan de lijn die welwillend was , soort van,maar niet echt zijn best deed me te helpen of hij wist t niet of kon t niet .  hij adviseerde t nogmaals overdag te proberen .dat snap ik wel . volgende patiënt  haha . t euvel zal met t overdag bellen  wel weer zijn dat er niemand aan de lijn kan komen van kpn vanwege dat iedereen in gesprek is . te weinig telefonistes dus .dus kpn t is  allemaal weer afhouden van de problemen en vragen . ik vraag t morgen nogmaals en meldt als ik positief resultaat heb te melden . dankje wel Bart_Z So far , groet hans 

Reputatie 7
Badge +12

ik dank je voor t antwoord .

heb vanavond t 0800 nummer gebeld . er zat een telefoongast aan de lijn die welwillend was , soort van,maar niet echt zijn best deed me te helpen of hij wist t niet of kon t niet .  hij adviseerde t nogmaals overdag te proberen .dat snap ik wel . volgende patiënt  haha . t euvel zal met t overdag bellen  wel weer zijn dat er niemand aan de lijn kan komen van kpn vanwege dat iedereen in gesprek is . te weinig telefonistes dus .dus kpn t is  allemaal weer afhouden van de problemen en vragen . ik vraag t morgen nogmaals en meldt als ik positief resultaat heb te melden . dankje wel Bart_Z So far , groet hans 

 

Dit nummer bellen wij monteurs ook als er problemen zijn met het slot, alarm of iets anders. In de avond werkt er een ploeg voor de monteur die avond of waakdienst heeft. Deze kunnen iets minder omdat ze maar sporadisch worden gebeld. Ik geloof me collega dan ook goed als hij zegt niet de systemen voor je klacht te hebben. Als je tussen 0730-1700 belt zal je een betere ervaring hebben. Succes!

Reputatie 7
Badge +20

Yes, probeer het vandaag overdag nog eens. Ik ben benieuwd wat eruit komt.

Reputatie 4
Badge +3

Zo te zien is het een kast van het KPN Netwerk NL glasvezelnetwerk, dat is toch geen verantwoordelijkheid van de provider KPN (waar dit forum bij hoort). Ik moet wel zeggen doordat ze nu voor de GPON techniek kiezen, je dus meer straatkasten hebt en klaarblijkelijk meer overlast.

Zo te zien is het een kast van het KPN Netwerk NL glasvezelnetwerk, dat is toch geen verantwoordelijkheid van de provider KPN (waar dit forum bij hoort). Ik moet wel zeggen doordat ze nu voor de GPON techniek kiezen, je dus meer straatkasten hebt en klaarblijkelijk meer overlast.

Dit is een openbaar forum. KPN moderators hoeven hier geen aandacht aan te geven (maar Bart doet dit gelukkig wel).

Maar dit betekent niet dat onderwerpen uitsluitend on topic  zijn als het strict over KPN consumenten gaat. 

Ik denk dat HColi uitstekende handvaten heeft gekregen van 2 KPN medewerkers. 

Reputatie 4
Badge +3

Zo te zien is het een kast van het KPN Netwerk NL glasvezelnetwerk, dat is toch geen verantwoordelijkheid van de provider KPN (waar dit forum bij hoort). Ik moet wel zeggen doordat ze nu voor de GPON techniek kiezen, je dus meer straatkasten hebt en klaarblijkelijk meer overlast.

Dit is een openbaar forum. KPN moderators hoeven hier geen aandacht aan te geven (maar Bart doet dit gelukkig wel).

Maar dit betekent niet dat onderwerpen uitsluitend on topic  zijn als het strict over KPN consumenten gaat. 

Ik denk dat HColi uitstekende handvaten heeft gekregen van 2 KPN medewerkers. 

Ik schrijf toch niet dat KPN medewerkers er niet op hoeven te reageren? Ik schrijf alleen dat het “geen verantwoordelijkheid” van provider KPN is. En bovendien: KPN Netwerk NL heeft ook gewoon een telefonische klanten ingang en ook een chat op hun website.

Reputatie 7
Badge +11

 

Zo te zien is het een kast van het KPN Netwerk NL glasvezelnetwerk, dat is toch geen verantwoordelijkheid van de provider KPN (waar dit forum bij hoort).

Ik heb even rondgezocht op de infra-kaart en ik zie ook op die postcode enkel een PoP zitten, er zit nog wel een straatkast maar die is passief dus daar hangt geen apparatuur in en die kan geen overlast geven, buiten dat ie na de aanleg van de stoep en parkeerplaatsen daar erg onlogisch staat maar dat terzijde.

 

Als het die PoP betreft dan gaan ze je bij het nummer 0800 0150 niet kunnen helpen, mogelijk kunnen ze je wel doorverbinden. PoPs zijn namelijk niet van KPN maar van KPN NetwerkNL en de dames en heren in de meldkamer kunnen voor NetwerkNL helaas geen tickets maken. 

 

Dit is de PoP volgens Google Streetview waar ik het nu over heb

 

Ik moet wel zeggen doordat ze nu voor de GPON techniek kiezen, je dus meer straatkasten hebt en klaarblijkelijk meer overlast.

Klopt, maar dergelijke kasten zijn wel weer volledig passief en maken daardoor geen geluid 😁 

beste n hendriks . dankje voor de foto . dat is de kast inderdaad  ja en die is vanaf de bouw toen ie nog verzet kon worden daar gezet, idioot gewoon maar ik moest niet zeuren zei de bouwer en ouderen zijn toch vaak doof haha  idioot  dat zei ie . hij staat pal in de zon en in mijn zicht . kpn en gemeente en vooral de lokale goede woningbouw  wilden er niks aan doen toen t nog kon en m iets verzetten . nu zit ie vol met aansluitingen en is t lastiger al kan t volgens iemand die de kast kwam inspecteren laatst wel . kpn kan ons ter wille zijn als ze willen .  er is al in 2018 een  nieuwere ventilator in gezet na een brief wisseling  , die nieuwere ventilator maakt nu ook weer herrie en dus zit er wel iets in wat t zitten achter de heg die je op de foto ziet ook   niet mogelijk maakt bij temperatuur boven 20 graden . dan gaat  de kast  staan te koelen en te zeuren met geluid . t kan me ook niet schelen wie elkaar de bal toe schuift en wie er wat aan doet of wil doen . ik zit met de overlast en heb niet om t  kpn kastje gevraagd . t is ook nog eens voor de wijk in aanbouw tegenover onze flat want in ons flatje heeft niemand kpn dus ze hadden m ook beter elders in de wijk kunnen zetten .. alleen nu vangt de gemeente er geld voor vanwege  t zgn opstal recht dat is iets van kpn of niemand anders die dat wil laten neerzetten   op nota bene onze eigendomsgrond van de vereniging  van eigenaren. dus willen we dat gedogen maar er zeker geen last van hebben . ook van de werkzaamheden met  monteurs die autos in t gras rijden en de hele dag met radio en telefoontjes aansluitingen maken zijn we wel een beetje klaar .  overlast is iets wat je kunt voorkomen maar iedereen leeft blijkbaar in zijn eigen ikke bubbel . wel anders moet ik hoger op maar ik heb nog wat uit staan bij kpn en na gebeld te hebben kreeg ik een ander e mail adres dus wellicht wordt t met isolatie of een nieuwe ventilator opgelost .ps  t is inderdaad de kast wel waar t om gaat die staat naast de flat aan de willem barentz straat hoek naereboutstraat.   wordt vervolgd . 

Reputatie 4
Badge +3

Beste @HColi als het gaat om de VVE en de rechten hiervan, als je de woning in een VVE hebt gekocht, dan teken je ook de zgn “akte van splitsing”. Ik weet niet of je deze gedetailleerd hebt gelezen, maar in het complex van onze VVE staat een regel in dat de grond van het leidingentrace eigendom is van KPN en zij ten allen tijden erbij mogen. Als dit ook in jullie akte van splitsing is opgenomen, dan heb je ervoor getekend en heb je geen poot om op te staan. Echter is het kopje “geluidsoverlast” een grijs gebied. Daar moeten ze wel iets aan doen…. Maar dat is ook zoals ik het zie.

 

@NHendriks je schrijft dat het een PoP is, maar dat is niet zo… het is een OAP (Optisch Aggregatie Punt), dat is geen PoP…. Kennelijk worden OAP's wel actief gekoeld, anders zou er geen geluid uit komen.

Reputatie 7
Badge +11

@NHendriks je schrijft dat het een PoP is, maar dat is niet zo… het is een OAP (Optisch Aggregatie Punt), dat is geen PoP…. Kennelijk worden OAP's wel actief gekoeld, anders zou er geen geluid uit komen.

Ik denk dat ik het verschil tussen een PoP en een OAP wel herken, dit is namelijk een PoP model 1.3. OAP's zijn veel kleiner en worden niet actief gekoeld omdat er geen apparatuur in zit wat gekoeld moet worden. In deze PoP hangen gewoon DSLAMs bestemd voor een actief optisch netwerk.

 

OAP's worden pas sinds dit jaar geplaatst en KPN is pas in 2019 begonnen met PON en OAP's zijn dit jaar pas geïntroduceerd. Hier kan je zien dat een OAP een stuk kleiner is dan zo'n PoP 1.3: https://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/2052244/0#OAP

 

 

Reputatie 4
Badge +3

@NHendriks je schrijft dat het een PoP is, maar dat is niet zo… het is een OAP (Optisch Aggregatie Punt), dat is geen PoP…. Kennelijk worden OAP's wel actief gekoeld, anders zou er geen geluid uit komen.

Ik denk dat ik het verschil tussen een PoP en een OAP wel herken, dit is namelijk een PoP model 1.3. OAP's zijn veel kleiner en worden niet actief gekoeld omdat er geen apparatuur in zit wat gekoeld moet worden. In deze PoP hangen gewoon DSLAMs bestemd voor een actief optisch netwerk.

 

OAP's worden pas sinds dit jaar geplaatst en KPN is pas in 2019 begonnen met PON en OAP's zijn dit jaar pas geïntroduceerd. Hier kan je zien dat een OAP een stuk kleiner is dan zo'n PoP 1.3: https://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/2052244/0#OAP

 

 

Het Tweakers topic kende ik al (daar post ik ook in), maar ik heb kennelijk PoP en OAP's door elkaar gehaald, ik dacht dat een aaneengeschakelde OAP was, maar dit is dus wel een PoP (versie 1.3). Helder nu voor mij ;)

dankje meneer n.hendriks en soundworks . t kabel kastje staat op ons gebied en dat is nu eenmaal zo . we wisten er niks van toen t huis gekocht is, t stond ook nergenss op tekening en in d planning maar men kan als de gemeente t goed vind altijd zo iets verwachten en de gemeente denkt alleen maar aan de kassa .  we wisten tot voor kort  ook niet  eens van wie de grond was . allemaal vaag dus. nu blijk dat en de gemeente en de vereniging van eigenaren en de verhuurder , de wooncorporatie in  Goes ( flat is deels koop en deels huur) eigenaar zijn . t kastje staat nu eenmaal waar ie staat helaas maar hoeft geen overlast te geven dus kpn kan er wat aan doen en wellicht doen ze t ook wel . dank vast .als je alleen maar de juiste persoon en de weg weet . dat is afgelopen jaren best lastig geweest. iedereen schuift t af . hoop nu op kpn die de klacht nu kent en we wachten af even . wordt vervolgd .

beste KPN  zie hier voorgaande mailing en verhalen . er is nog steeds geen afdoende oplossing voor de geluidsoverlast bij warmte in de zomer gekomen . wel zijn er steeds werkzaamheden met mensen die nog meer kabels aansluitingen maken, er zijn dus steeds meer mensen die kpn gebruiken . op zich leuk voor kpn maar die wonen verder op in de wijk en wij hebben  geluidslast . vraag 1: kunt u deze mensen vragen niet meer in de gras/tuin te rijden met de bedrijfsauto auto ( als er een boa langs komt krijg je een bon ) en rustig t werk te doen zonder harde praat aan de telefoon met klant en of de zaak  en soms muziek .  kan er niet een geluidswerende scherm op komen van bv kokos dat houd alle geluid tegen en hij wordt ook niet heet in de zomer dan . hij staat nu pal in de zon . ook een reden om m in de schaduw te verzetten . dankje wel kpn / groet hans 

Reputatie 7
Badge +20

Hoi @HColi. ik wil je vragen nogmaals 0800-0150 te bellen. Mijn collega daar kan je verder helpen. Aangezien zij alles weten over de wijkkasten etc.