Beantwoord

Geluidsoverlast verdeelkast

  • 22 May 2020
  • 12 reacties
  • 566 keer bekeken

Dag, 

Wij hebben vooral s nachts (geen achtergrond geluiden) last van geluidsoverlast uit een vrij grote verdeelkast/huis. Vooral s zomers met het raam open is het lastig slapen. Wat ik nu oplos met oordoppen. 

Is het mogelijk om op enige manier het geluid te dempen? Het gaat om onderstaand huisje, aan de Zijhuizen in Haarlem.

 

 

icon

Beste antwoord door Erwin van KPN 22 May 2020, 21:35

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

12 reacties

Hoi @De Jager . Ik kan mij indenken dat dat zeer hinderlijk is.

Voor dit soort zaken kun je bellen met:  0800-0150

Weet je zeker dat het een KPN kast is? Mocht je twijfelen plaats even een foto. 

het kan ook zomaar een warmtepomp zijn wat je hoort

en die aan het koelen is (airco) van de buren / buurt

als het echt de kast is van kpn

sommige kasten zijn hoorbaar en zijn  er veel klachten over

een foto van de kast is welkom

Dag, we weten zeker dat het kpn is, maar hieronder een tweetal foto's. De grijze kast is er onlangs bijgeplaatst. Bedankt voor het nummer, we gaan maandag bellen.

 

 

Da's een flinke jongen.  Ik ga er van uit dat je via dat telefoonnummer goed geholpen gaat worden. Mocht je het idee krijgen dat dat niet zo is, laat het mij weten! 

Badge

Hoi kpn,

Wij zijn al 2 weken bezig met hetzelfde probleem. Veel overlast van een glasvezel kast bij ons in de straat. 4 jaar geleden deed dit probleem zich ook voor en toen kwam er een monteur ( van destijds reggefiber).De ventilatoren bleken verkeerd ingesteld te zijn. 

Ik heb al meerdere keren naar jullie storingsnummer gebeld en ze zeggen dat ze het doorzetten naar de betreffende afdeling..en ze zijn aardig maar ... tot op heden zit ik al 2 weken met het storende resonerende  brommende  geluid wat ik in huis ook hoor...soort van stoomboot die je achtertuin klaar ligt voor vertrek.. Echt heel storend!

Zo moeilijk is het toch niet om er een monteur naartoe te sturen?

Het gaat om het stenen huisje tussen Johan Karschstraat 15 en 17  en grenst aan de Marijkweg in Wageningen.

 Groeten,

Bianca 

Hoi @Ribi123 . Jammer dat het zo lang moet duren.

Wanneer heb je voor het laatst gebeld? En hebben ze ook een doorlooptijd genoemd? Ik ben het met je eens dat dit snel opgepakt hoort te worden. Meestal is er binnen een week in ieder geval contact gelegd. 

Badge

Hoi Erwin,

Ik heb vrijdag voor het laatst weer telefonisch contact gehad... ik hoop echt dat ze deze week komen..  Het probleem heeft zich dus een paar jaar geleden ook voorgedaan..Normaliter maakt de kast echt niet zo n lawaai..( woon  hier al 8 jaar).nu trillen de ijzeren deuren ook helemaal mee.  Ik heb vrijdag niks gehoord over een doorloop  tijd. Wel zei de medewerker dat hij er spoed achter zou zetten.. maar ik ben bang dat het over teveel kanalen gaat en ik straks nog 2 weken in het lawaai zit..Want dat zeiden ze 2, 5 werk geleden ook..Vandaar dat ik mijn urgentie hier ook neer  leg 🙄.

Groetjes,

Bianca  

 

 

Badge

Hoi kpn.  Er is vanochtend een monteur geweest en ik heb hem telefonisch gesproken..  Hij heeft ze ventilatoren anders ingesteld en hoopte dat dit het probleem was. ze produceerden een te hoge frequentie doordat het toerental te hoog stond.  Ik helemaal gelukkig en die man wel 20 x bedankt...alleen...kom ik net thuis en is er nog lawaai...nu lijkt er zelfs iets mee te trillen in de deur..alsof er iets los  zit en het dreunende geluid is er nog steeds.:confused: ..Als je ook langs de kast loopt dan loeit dat ding zo hard ..lijkt wel te  ontploffen kan niet goed werkend zijn…

 

@Ribi123 . Wat een ellende. Van de regen in de drup dus.

Ik dacht, ik bel zeven namens jou., Ik heb een vriendelijke collega gesproken en haar advies is dat je toch zelf even belt. Ik hoop dat ze dan het bestaande ticket kunnen her openen en snel de monteur terugsturen.

Zou je dat willen doen? 0800 0105

Hoe is het afgelopen, @Ribi123 ?

Badge

Hoi Erwin,

Het geluid is zeker nu minder....maar helaas nog wel hoorbaar... Vooral in de tuin...  Heb je ervaring met isolatie plaatsen rondom..tegen dit soort kasten? Hoop echt kpn  iets gaat doen.. Dit kan namelijk echt niet middenin een woonwijk...🤔

Als jij er in de tuin hinder van ondervind, zou ik dit zeker nog een keer melden via het telefoonnummer.  Ik vind het vanaf hier heel lastig te beoordelen. Het gaat er om dat jij het hinderlijk vind en KPN wil altijd haar best doen om geen overlast te veroorzaken.