Beantwoord

Genexis adapter stuk

  • 16 March 2020
  • 26 reacties
  • 2581 keer bekeken

Ik heb een glasvezelkast in huis n u is alleen de voedingskabel stuk het is een genexis model HK-S-050A050-EU  input 100-240v ~ 50/60Hz 0.2A output 5v 0.5A hoe kan ik aan een nieuwe komen?

 

*Admin: topic verplaatst naar juiste board

icon

Beste antwoord door Frankie78 31 March 2020, 15:05

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

26 reacties

Reputatie 7
Badge +20

Hallo @Frankie78 Dat betekent dat je helemaal geen diensten hebt, op dit moment? Zou je jouw KPN Forum profiel willen voorzien van de naam van de contractant, je postcode / huisnummer, je mobiele nummer en je klantnummer? (Uiteraard zijn je gegevens alleen zichtbaar voor jou en de Moderators.) Laat je het weten als je dit gedaan hebt?

Ik heb gegevens ingevoerd weer alleen niet of klant nummer van mobiel goed is

Reputatie 7
Badge +21

Bedankt voor het achterlaten van jouw gegevens, het klantnummer van jouw mobiele abonnement heb ik niet nodig. Ik heb zojuist intern doorgegeven dat de stroomadapter van jouw glasvezelkastje defect is.

Hoe gaat het dan verder? Word er een op gestuurd dan of gaat het anders?

 

Reputatie 7
Badge +21

@Frankie78, zij sturen er dan een voor je op! Hopelijk zo snel mogelijk, maar in deze tijden kan het helaas net even wat langer duren.

Krijg je daar nog bericht van ?

Reputatie 7
Badge +30

Ik heb een update voor je @Frankie78. Het blijkt dat we toch niet los een voedingsadapter kunnen opsturen. Hiervoor is een monteur nodig. Wat met de huidige Coronasituatie wat lastig is. We hebben gevraagd of het mogelijk is om hiervoor wel een monteur in te plannen. Als daar update over is laten we het weten. Vice versa, als er contact met je wordt opgenomen aan de hand hiervan, wil je dit hier ook laten weten? 

@Frankie78  De specificaties (5V 0.5A) zijn die van een standaard USB lader, wereldwijd miljarden in omloop.

Alleen de stekker/connector kan erg varieren. Als je precies weet of duidelijk hebt om wat voor stekker het gaat, kan je wel ergens een adaptor kopen (via internet bestellen). Kijk anders even op https://genexis.eu/ of maak een foto van die connector. Vooral wat de plus en de min is, is cruciaal, en buiten en binnen afmeting, b.v. 5,5mm/2,5mm.

Ik heb een update voor je @Frankie78. Het blijkt dat we toch niet los een voedingsadapter kunnen opsturen. Hiervoor is een monteur nodig. Wat met de huidige Coronasituatie wat lastig is. We hebben gevraagd of het mogelijk is om hiervoor wel een monteur in te plannen. Als daar update over is laten we het weten. Vice versa, als er contact met je wordt opgenomen aan de hand hiervan, wil je dit hier ook laten weten? 

Hoop dat dat kan krijg maandag 23 maart aansluiting en alles draait nu op een direct online pakket van kpn kan ik klantenservice zelf bellen voor een afspraak of moet ik gebeld worden door hun

Zij zullen bellen, @Frankie78 . Mijn collega heeft een ticket aangemaakt en we zullen even moeten wachten op hun reactie. Uiteraard hoop ik dat het lukt om een monteur langs te sturen. 

Reputatie 7
Badge +30

@Frankie78, ben jij ondertussen gebeld? Ik zie hier namelijk nog geen monteur terug en je aansluiting staat wel op gereed voor installeren. Wil je, als je nog niet gebeld bent, eens proberen of je zelf een monteur kunt plannen via de orderstatuspagina?

Ik heb vrijdag gebeld omdat er een verkeerde stroom adaptor was gestuurd er zou een andere opgestuurt worden hoop dat ik vandaag binnen komt want de kpn lijn is vandaag aangesloten

Reputatie 7
Badge +30

Klopt, dat zie ik hier, er was een Experia Box stroomadapter gestuurd. Van het glasvezelkastje kunnen we dat niet opsturen, gaven ze vanuit de logistieke afdeling bij ons aan. Daar moet een monteur voor komen. Ik ben dan ook heel benieuwd wat er nu opgestuurd is, als er ook iets is opgestuurd, want ik zie geen actieve logistieke orders. Ik raad je dan ook aan om toch te kijken of je via de orderstatuspagina een monteur kunt plannen. Mocht dat niet lukken, kom hier even weer terug, dan doe ik hier een poging. 

 

Heb vandaag weer gebeld en er zou een mail gestuurt worden naar een andere afdeling met de vraag zo snel mogelijk te bellen maar is nog niet gebeurt. Zit nu al 2 weken zonder terwijl er werd gezegt de lijn blijft actief als je het pakket binnen hebt kan je hem aansluiten en dan werkt alles maar nu zegt de ene stuur het onderdeel op en hier zeggen jullie dat er een monteur moet komen hoop. De aansluiting was weg en zou de 16 maart actief zijn dat werd al de 23 maart maar kan nu nog steeds niets hoop dat het snel geregeld kan worden omdat ik het internet nodig heb voor de school van mijn zoon en heb abonnement voor Netflix wat ik nu al die tijd niet kan gebruiken

Ik kan geen afspraak inplannen via de site het is alleen de stoom adapter die ik nodig heb nog geen 5 min werk

https://www.allekabels.nl/adapter_omvormer/ac-dc-adapter.html

Nu alleen nog uitvinden of de connector binnenkant pin 2,1mm of 2,5mm is. 

Ikzelf zou gewoon de USB connector van een telefoonlader afknippen en ook de plug van de genexis adaptor aknippen en dan lader en plug verbinden (b.v. solderen , krimpkous).

Hoe weet je dat de adaptor kapot is? Kun je die kabel niet even opnieuw verbinden?

Koperdraad ligt bloot en is gebroken los van me kaar

Koperdraad ligt bloot en is gebroken los van me kaar

Je hebt nu dus al een week geen internet? Ook geen plakband of zo?

Misschien heb je 2 linkerhanden, dan is het verder afwachten, misschien nog wel 2 maanden.

Draad is gebroken waar hij de stekker uit komt en geprobeerd om het weer te verbinden voor tijdelijk maar werkt niet

@Frankie78

ik heb even gezocht op marktplaats

https://www.marktplaats.nl/a/computers-en-software/modems-isdn-en-faxen/m1526559493-genexis-hk-s-050a050-eu-adapter.html

maar je kunt elke adapter pakken van 5volt  0.5 ampere

let wel op + en -

Heb nu tijdelijke oplossing met door verbinding gemaakt maar wil nog wel een juiste stekker hebben 

Reputatie 7
Badge +30

Snap ik, Frankie. Dat hoort ook gewoon zo. Wel fijn dat je een tijdelijke oplossing hebt weten te vinden. Werkt je verbinding an sich nu ook? Want ik zie hier wel dat die nu gereed zou moeten zijn.

Ik ga kijken of ik op een of ander manier een weg kan vinden om of toch het per post opgestuurd te krijgen, of op korte termijn een monteur bij je te krijgen. 'k Kom er op terug.

Reputatie 7
Badge +30

@Frankie78, het gaat niet lukken om op korte termijn een opgestuurd te krijgen. We hebben ze alleen maar in combipakketjes met het hele glasvezelkastje. Wat dan ook de reden is dat het via een monteur moet. Die hebben die pakketjes namelijk in de auto. Vandaar dat er dus toch echt een monteur moet komen. En die zal jou dan, uit een van de pakketjes in de auto, een nieuwe stroomadapter geven. Verder zal hij niets hoeven doen. Maar, om die monteur ingepland te krijgen moet je verbinding het even niet doen. Dat kan ik, met een omweggetje wel regelen, maar gezien veel mensen thuiswerken nu, wil ik niet zomaar je verbinding eruit gooien. Ik stel dan ook voor dat ik dit morgenochtend doe (8:30). Jij kan helpen door dan een paar minuten van te voren alvast de huidige, tijdelijke, adapter los te koppelen zodat je geen diensten hebt. Zodra ik dan hier mijn stappenplan door ben en de monteur heb gepland kom ik er hier in het topic bij je op terug. Ik verwacht dat ik hooguit een kwartiertje bezig ben. Daarna kan je de tijdelijke stekker weer inpluggen zodat je weer diensten hebt. Mocht dat tijdstip niet uitkomen, geef gerust een andere aan.

Reputatie 7
Badge +30

Het is gelukt, @Frankie78! Ik heb een monteur kunnen plannen voor vanmiddag. Hij komt tussen 12:00 en 14:00. Je krijgt een bevestiging hiervan per e-mail en sms. Houd je telefoon bij de hand. Ik heb in de notitie naar de monteur aangegeven dat het alleen om een nieuwe stroomadapter gaat. Hij zal waarschijnlijk dan eerst nog even bellen om te bespreken of hij ook binnen moet komen of dat afgeven voldoende is. Laat je weten als de monteur geweest is? 

Monteur is geweest kreeg netjes een sms bericht en later nog gebeld of hij eerder kon komen monteur belde dat hij er met 5 min kon zijn en of dat ook kon hij heeft de stekker vervangen en het was klaar.