Welkom op het

KPN Forum

Recent online
Vraag

Genexis glasvezelmodem past niet goed op grondplaat

Beste KPN,

sinds de overstap van OnsBrabantNet naar KPN ziet de glasvezelaansluiting er bij ons zo uit (zie foto). De klantenservice verwijst mij door naar Reggefiber, maar deze zeggen dat het probleem echt door KPN opgelost moet worden. Wie kan mij hierbij helpen? Volgens mij moet KPN het ontbrekende deel mij opsturen.

Groeten,
Hans

23 Reacties

Reputatie 6
De NTU valt onder het beheer van Reggefiber echter jij hebt als klant niets met Reggefiber van doen, jij hebt een contract met KPN.
Het is dan ook KPN die Reggefiber moet aansturen om hier een nieuw afdekkapje voor op te sturen want that's all.

Wie o wie van het KPN Webcare team gaat dat even regelen voor Hans.
Beste wjb,

bedankt voor je reactie. Na wat verder zoeken heb ik de indruk dat ik een ombouwsetje nodig heb.

Zie ook: https://www.fieber.nl/wp-content/uploads/2015/12/Genexis-FXP-KIT-125-Genexis-Ombouwset-GN01-GN02.pdf

Groeten,
Hans
Reputatie 6
Nee hoor, je hebt alleen dat afdekkapje nodig, de rest zit er al.

Reputatie 3
Badge
Dat onderste deel zou gewoon weer op zijn plek moeten zijn geklikt na montage. Dit model ken ik niet goed genoeg maar het lijkt erop dat door dat lomp ogende stuk pvc de oorspronkelijke kap zonder aanpassing niet meer past. Ik kan mij niet voorstellen dat het pvc deel origineel is.
Reputatie 6
Lomp ogend stukje PVC ... 😂 ... dat is de NTU (Network Termination Unit). De FTU (Fiber Termination Unit) zie je links onder. De oorspronkelijke afdekkap had inderdaad teruggeplaatst moeten zijn en die moet ook gewoon passen.
Zelf heb ik exact dezelfde Genexis in mijn meterkast hangen, maar dan wel met afdekkapje. 😉
Hoi wjb,

toch twijfel ik nog aan je antwoord. Ik had hiervoor namelijk exact dezelfde unit als wordt getoond in pag. 3 van deze pdf: https://www.fieber.nl/wp-content/uploads/2015/12/Genexis-FXP-KIT-125-Genexis-Ombouwset-GN01-GN02.pdf

Groeten,
Hans
Reputatie 3
Badge
@wjb Ik weet dat dit de ftu is, en de doorzichtige buisje de ntu, en op jouw foto een catv module maar zit er bij jou dan ook zo'n lelijk ogende pvc wartel in?
Reputatie 6
Ik zie het, ze zijn inderdaad vergeten om ook de FTU zijde te voorzien van het ombouwplaatje. Die monteur had zeker haast, aan de NTU zijde is het ombouwplaatje wel gemonteerd, anders had de NTU er helemaal niet op zijn plaats geschoven kunnen worden, of ga je me vertellen dat die half los hangt?
Reputatie 6
Galdor68 schreef:

@wjb Ik weet dat dit de ftu is, en de doorzichtige buisje de ntu, en op jouw foto een catv module maar zit er bij jou dan ook zo'n lelijk ogende pvc wartel in?

Fout 😎, de FTU is dat doorzichtige buisje en de NTU is dat stuk PVC aan de bovenzijde.
Zoals onderstaand hoort het er dus uit te zien.

Hoi wjb,

ik bang dat de NTU inderdaad half los hangt. De monteur had niet de juiste spullen bij zich en zei dat het zo wel even kon. Ik zou de ontbrekende spullen opgestuurd krijgen, maar dat gebeurd dus niet. Bij de telefonische klantenservice krijg ik het probleem niet goed uitgelegd en verwijzen ze me door naar Reggefiber. Beetje kastje naar de muur idee dus ☹

Groeten,
Hans
Reputatie 3
Badge
Ik zie nu wat je bedoelt het geheel inclusief buisje is bij dat model de ftu. Bij ons hangt de nieuwere uftu heel eerlijk gezegd het laatste model dat blokje is wel nice een stuk kleiner.

Anyhow de monteur heeft slordig werk afgeleverd bij TS.

Ik zag in die handleiding dat het deel wat ik lelijk noemde de wartel toch standaard onderdeel is.
Reputatie 6
Zeer zeker heeft de monteur zeer slordig werk afgeleverd bij TS en ik ga er dan ook vanuit dat er op korte termijn iemand van het KPN Webcare team zal reageren om te gaan zorgen dat er een Reggefiber monteur aangestuurd gaat worden die dit voor TS recht gaat zetten.
Reputatie 1
Daar was toch het ombouwset voor en zou door de KPN monteur geplaats moeten zijn. Zo is het ook bij mij gedaan. Zie foto.
Beste allen,

bedankt voor jullie reacties. Ik weet nu in ieder geval dat ik een ombouwset nodig heb. Alleen jammer dat KPN niet reageert.

Groeten,
Hans
Reputatie 6
Hanske75 schreef:

Alleen jammer dat KPN niet reageert.

Dat zal vast en zeker op korte termijn gaan gebeuren, even geduld nog. 😉
Reputatie 6
Badge +23
Hallo Hanske, welkom op het forum! Het is duidelijk dat er het een en ander ontbreekt. Ik zie dat ik de omkapping niet direct zelf kan nasturen. Dus ik ga even navragen hoe we dit zo snel mogelijk alsnog jouw kant op kunnen krijgen. Ik kom hier z.s.m. bij je op terug 🙂
Hoi Erik,

bedankt voor je antwoord. Even voor de zekerheid: ik heb dus een ombouwset nodig waarvan ik inmiddels begrepen heb dat een monteur deze normaal gesproken bij zich heeft. Ik zie dat ik de ombouwset ook los kan bestellen, maar als ik eerlijk ben ga ik liever niet zelf aan de glasvezelaansluiting knutselen i.v.m. eventuele schade.

Groeten,
Hans
Reputatie 6
Badge +23
De ombouw zou je er zo op moeten kunnen klikken, geen ingewikkeld gedoe verder. Ik heb nu navraag uitstaan of zoiets naar je opgestuurd kan worden. Zo ja, dan doen we dat. Mocht het dan onverhoopt niet lukken om hem erop te krijgen, kan ik iemand laten komen. Als het opsturen niet kan, dan gaan we sowieso de monteursroute in.
Hoi Erik,

sorry dat ik zo eigenwijs ben, maar ik vraag me af of dat wel klopt. Als ik de handleiding van de ombouwset kijk: https://www.fieber.nl/wp-content/uploads/2015/12/Genexis-FXP-KIT-125-Genexis-Ombouwset-GN01-GN02.pdf dan had ik hiervoor dezelfde (dummy) modem als op pagina 3. Zie ook bijgevoegde foto.

De NTU zit nu dan ook half los op de grondplaat geschoven.

Groeten,
Hans
Reputatie 6
Badge +23
Eigenwijs is geen probleem, dat ben ik zelf ook best wel en kan het dan in anderen ook wel waarderen 🙂

Voor zover ik opmaak uit jouw eerste foto is het extensiecomponent aan de bovenkant wel geplaatst. Anders zou het nieuwe bovendeel ook niet vast kunnen zitten. Het enige wat dan ook gebeuren moet, als ik het zo zie, is het plaatsen van het extensiecomponent aan de onderkant. De afdekkap zou er daarna zo op moeten klikken. Voor het plaatsen van die extensie hoef je verder niet aan het kastje zelf te zitten. Zolang de extensie dan bijgeleverd wordt lijkt mij dan dat het zou moeten lukken. Ik verwacht vandaag antwoord of het überhaupt mogelijk is om die kap los op te sturen. Ik stel voor dat we dat afwachten, en dan overleggen wat we gaan doen. Akkoord? Dan kom ik hier morgen bij je op terug, daar ik vanmiddag afwezig ben.
Reputatie 6
Erik_ schreef:

Eigenwijs is geen probleem, dat ben ik zelf ook best wel...

Erik_ schreef:

Voor zover ik opmaak uit jouw eerste foto is het extensiecomponent aan de bovenkant wel geplaatst. Anders zou het nieuwe bovendeel ook niet vast kunnen zitten...

Hanske75 schreef:

De NTU zit nu dan ook half los op de grondplaat geschoven.

Toch kan dat blijkbaar soms tot verkeerde conclusies en/of oplossingen leiden. 😉
Hoi Erik,

vandaag een pakketje van Reggefiber ontvangen met daarin een afdekkap ZONDER extensiestukken. Zoals verwacht kan ik de kap daarom niet vast klikken. Is het mogelijk nog twee extensiestukken na te sturen?

Verder blijf ik bij mijn eerdere opmerking dat ik ook de NTU moet los halen om het bovenste extensiestuk te monteren. Ik wil dat best proberen maar weet niet zeker of dat de bedoeling is.

Groeten,
Hans
Reputatie 6
Badge +23
Ai, Hans. Dat is jammer. En dan heb ik het ook niet goed gezien op de foto 🙂 Dan ga ik eens kijken hoe ik hiervoor iemand jouw kant op kan krijgen om dat te fixen. Reageer op mijn privébericht, ik heb nog wat aanvullende gegevens van je nodig.

Reageer