Vraag

Genexis modem

  • 30 March 2019
  • 10 reacties
  • 2801 keer bekeken

Vandaag is bij ons tv en internet van KPN geactiveerd. Er is bij de installatiedoos geen genexis glasvezelmodem geleverd waardoor de experia box niet aangesloten kan worden. Ik heb de klantenservice te bellen maar daar krijg ik alleen een link hoe ik het moet installeren.
Hoe kom in aan de genexis modem, deze zit namelijk niet op onze glasvezel aansluiting.
We zitten nu zonder internet en tv.

10 reacties

Beste KPN.

Hierbij de foto van onze glasvezel aansluiting.
Zoals te zien is zit er geen modem op.
Graag hoor ik even hoe ik aan een modem kom.

Groet Nico.

Hallo @Rataplan2019 ,
Die foto is volgens een (verouderde?) NT-glasvezelpunt waar je je Experia Box op aansluit met een LAN-kabel op het WAN-aansluitpunt van de Experia Box.
Succes.☺️
Reputatie 7
Dit is nog een "dummy", de bovenste helft (het grijze stuk) moet nog vervangen worden door de Genexis NTU. Normaliter wordt zo'n Genezis door een monteur geplaatst. Ik neem aan dat er een monteurafspraak ingepland is.

Ik vraag me trouwens af wat die geel met grijze kabel daar doet, dat is immers niet de glasvezel, die hoort namelijk in het onderste (witte) gedeelte afgemonteerd te zijn.
Nee KPN heeft geen monteur ingepland, alles zou plug en play zijn.

De gele kabel(glasvezel) gaat nu naar de bestaande modem van t-mobile. Deze modem is sinds gisteren off-line gehaald.

@KPN experia box kunnen jullie mij een ftu modem opsturen. Zo niet wat moet ik doen om er aan een te komen.
Graag hoor ik zo spoedig mogelijk van jullie.
Hallo @Rataplan2019 ,
je zult een KPN-monteur in moeten plannen om een nieuwe NT-kast aan te sluiten waaraan je de Experia Box kan koppelen.
Afhankelijk het wel of niet hebben van een rj45 stekkertje aan die patchkabel want daar lijkt het op en welk model modem/ router je van Tmobile had zou deze patchkabel direct in je experia kunnen pluggen. Zit er geen rj45 aan die patch kabel dan zou deze geschikt zijn voor bijvoorbeeld een Fritzbox 5490

De daadwerkelijk glasvezel komt aan de onderkant van dit model Ftu/Ntu binnen.
Reputatie 7
Badge +28
Welkom op het forum @Rataplan2019! Als de opleverdatum al is geweest gaat hier iets mis. Kun je jouw profiel aanvullen met jouw adresgegevens en klantnummer, en een bericht sturen als dat is gebeurd? Dan ga ik na of er misschien toch al een afspraak staat ingepland, anders gaan we dat alsnog doen.
Reputatie 7
Badge +28
@Rataplan2019: Ik heb nog niets van je gehoord, ben je via een andere route tot een oplossing gekomen?
Maandag contact opgenomen met KPN. Er is een glasvezel modem verstuurd. Nu werkt alles.
Helaas wel 4 dagen zonder internet en tv gezeten.....
Reputatie 7
Badge +28
Blij dat alles werkt 🙂 Zal ik even nakijken of die dagen in rekening zijn gebracht? Dat is niet de bedoeling, je kon hier zelf niets aan doen. Kun je daarvoor je adresgegevens en klantnummer in je profiel zetten en een reactie sturen als dat is gebeurd?

Reageer