Beantwoord

Geplande upgrade 6826 DH Arnhem

• 21 juli 2017
  • 1 reactie
  • 99 keer bekeken

Badge
Goede middag,

Ik woon sinds augustus 2016 in de wijk Presikhaaf te Arnhem. Voor mijn internetaansluiting heb ik destijds gekozen voor KPN, mede omdat ik al een mobiel abonnement had bij jullie. Destijds werd op https://netco-fpi-info.fourstack.nl aangegeven dat er voor mijn adres een upgrade gepland stond naar VVDSL voor Q2/Q3 2017. Dit leek mij een mooi vooruitzicht gezien mijn huidige snelheid 56 Mb/s (pair bonding) is, welke ik in de praktijk niet haal met mijn modem. De monteur die het modem heeft geïnstalleerd was hier ook positief over. De theoretische snelheid bij andere bewoners in mijn complex is overigens beduidend lager dan bij mij.

Ik heb de geplande upgrade regelmatig in de gaten gehouden de eerste maanden, maar helaas is hij komen te verdwijnen een aantal maanden geleden. Rond die tijd werd ik ook door KPN gebeld voor een tevredenheidsonderzoek, waarbij ik de upgrade ter sprake bracht. Mij werd toen verteld dat de upgrade nog wel op de planning stond, maar dat deze niet te zien is in Fourstack omdat hij niet binnen toen en een half jaar gepland stond.

Inmiddels zijn we weer een aantal maanden verder, maar nog steeds is er niks bekend. Ik vind dit nogal jammer. Om mij heen worden de nieuwbouwblokken werkelijk uit de grond gestampt de afgelopen en aankomende maanden en ook wegen en andere infrastructuren zijn behoorlijk gemoderniseerd, maar de internetsnelheid blijft hierop achterlopen. En dat voor een grote stad als Arnhem en de wijk Presikhaaf die volop in ontwikkeling is de afgelopen jaren en zeker ook in de nabije toekomst. In aangrenzende wijken dichtbij is de theoretische internetsnelheid opvallend genoeg vaak een heel stuk hoger (100Mb/s +).
icon

Beste antwoord door Erik_ 22 juli 2017, 18:10

Hallo, Wietje, welkom op het forum! Ik kan me voorstellen dat je graag wilt weten waar de upgrade gebleven is, en wanneer hij terugkomt. Helaas kan ik je daar geen uitsluitsel over geven. De basisplanning voor upgrades wordt in het begin van een jaar rond gemaakt. Op dat moment worden de verwachte data ook verwerkt op fourstack. En dat is ook de plek waar wij onze informatie vandaan halen.

Er komt een boel kijken bij upgrades. Er moet worden gekeken naar huidige snelheden van centrales en straatkasten, beschikbare monteurs, voorraad materiaal, bereikbaarheid van de kasten, vergunningen en meer. Hierdoor is het een zorgvuldig uitgekiende dans van wat wanneer gedaan kan worden. De planning wordt vervolgens in de loop van het jaar nog regelmatig weer aangepast. Gebaseerd op lopende zaken, onverwachte gebeurtenissen etc... Hierdoor kan het zijn dat en upgrade wordt uitgesteld naar een latere datum, of verdwijnt. Heel af en toe komt het zelfs voor dat een upgrade naar voren wordt gehaald.

Kortom, als er op dit moment geen geplande upgrade staat voor jouw adres kan ik niets anders zeggen dan 'afwachten'. Check fourstack om de paar maanden eens om te zien of het terugkomt.
Bekijk origineel

1 reactie

Reputatie 7
Badge +28
Hallo, Wietje, welkom op het forum! Ik kan me voorstellen dat je graag wilt weten waar de upgrade gebleven is, en wanneer hij terugkomt. Helaas kan ik je daar geen uitsluitsel over geven. De basisplanning voor upgrades wordt in het begin van een jaar rond gemaakt. Op dat moment worden de verwachte data ook verwerkt op fourstack. En dat is ook de plek waar wij onze informatie vandaan halen.

Er komt een boel kijken bij upgrades. Er moet worden gekeken naar huidige snelheden van centrales en straatkasten, beschikbare monteurs, voorraad materiaal, bereikbaarheid van de kasten, vergunningen en meer. Hierdoor is het een zorgvuldig uitgekiende dans van wat wanneer gedaan kan worden. De planning wordt vervolgens in de loop van het jaar nog regelmatig weer aangepast. Gebaseerd op lopende zaken, onverwachte gebeurtenissen etc... Hierdoor kan het zijn dat en upgrade wordt uitgesteld naar een latere datum, of verdwijnt. Heel af en toe komt het zelfs voor dat een upgrade naar voren wordt gehaald.

Kortom, als er op dit moment geen geplande upgrade staat voor jouw adres kan ik niets anders zeggen dan 'afwachten'. Check fourstack om de paar maanden eens om te zien of het terugkomt.

Reageer