Beantwoord

Geplande upgrade of toch weer niet??

• 14 september 2018
  • 2 reacties
  • 159 keer bekeken

Reputatie 5
Badge +6
Voor vandaag (14 september) staat in mijn wijk een upgrade naar VDSL in de planning. Nu ik dit bericht schrijf is dit nog steeds niet gerealiseerd en om eerlijk te zijn is mijn vertrouwen in de berichtgevingen vanuit KPN (doelend op fourstack) niet echt optimistisch. Ik ben dus in de winkel geweest in mijn woonplaats om te vragen naar de status om tevens mijn abonnement op het internet aan te passen en deze eventueel te verhogen. Daar werd al aangegeven dat het gek is dat die datum er staat en dat er nog niets is gerealiseerd. Maar volgens hem loopt fourstack altijd een paar dagen achter dus moest het weekend nog maar even afwachten. Dat antwoord vond ik gek dus ook nog even via twitter contact gezocht en ja hoor.....het kan na deze datum nog wel twee weken duren voordat het actief wordt. Of ik begin volgend maand nog maar even contact op wil nemen.

Om eerlijk te zijn ben ik niet tevreden met dit antwoord en ben ik vanwege mijn zeer goede ervaringen op dit forum best wel nieuwsgierig naar het antwoord dat hier gegeven wordt.

De kast staat er al sinds maart en ik liep twee weken geleden al langs en staat als een gek te blazen. Dat is ook te merken aan de metingen want de connectie is in tijden niet zo stabiel geweest en al helemaal niet bij uploaden. Daar waar ik veel schommelingen in de verbinding had in het verleden is dit nu vrij contstant. De kast is dus in werking!

De geplande update aan de kast bij de wijkcentrale staat pas in de planning voor ergens in oktober. Exacte datum is nog niet bekend.

Wat is nu waar en wat kan ik verwachten. De huidige snelheid van 16mb is door de vele WIFI gebruik niet optimaal.

De eerste update van mijn straat stond zelfs voor januari 2017 in de planning. Een groot deel van mijn wijk is zelf in JULI 2017 voorzien van een upgrade en met deze update gaat ook maar een klein deel van de wijk voorzien worden van VDSL want nog steeds blijft een deel van de wijk hangen op ADSL.

Ik vind het erg lang duren en zelfs in sommige gevallen vervelend. Betekend nog niet dat ik ontevreden ben over KPN, want daar ben ik nog steeds heel blij mee.
icon

Beste antwoord door RobinFlikkema 14 september 2018, 14:55

Als ie er op de datum zelf nog staat dan zal ie niet vandaag nog uitgevoerd worden. Ik vermoed dat ie deze week nog wel opnieuw wordt ingepland of er op zeer korte termijn nog doorheen gaat.
Bekijk origineel

2 reacties

Reputatie 7
Badge +30
Als ie er op de datum zelf nog staat dan zal ie niet vandaag nog uitgevoerd worden. Ik vermoed dat ie deze week nog wel opnieuw wordt ingepland of er op zeer korte termijn nog doorheen gaat.
Reputatie 5
Badge +6
@RobinFlikkema Klopt helemaal.....wederom weer uitgesteld. Nu t/m 28 september.......ik ga bijna vermoeden dat we de 2 jaar vertraging van dit zeer kleine project gaan halen.

We blijven weer (ongeduldig) afwachten.

Reageer