Beantwoord

Geplande upgrade vdsl

• 20 maart 2017
  • 11 reacties
  • 1975 keer bekeken

Beste helpdesk,

Ik woon ruim anderhalf jaar op deze locatie. Ruim een jaar staat al aangegeven dat 'voorjaar 2017' een upgrade van mijn adsl verbindingn plaats gaat vinden. Ik ben hier erg blij mee omdat mijn verbinding max 14mbit is en ik graag hoger wil. Volgens de update zou ik van 17 naar 52mbit gaan. Nu hoef dat natuurlijk niet 52 te worden maar wel aanzienlijke verhoging. Ik verheugde me dus op de verhoging. In januari 2017 kwam er te staan dat het plaats februari maart werd. Vorige week stond er 27 maart 2017. Echter, als ik nu kijk is de gehele update verdwenen!
Wat is er aan de hand? Ik had me hier echt op ingesteld en vind het nogal raar. Ik heb alles trouwens gevolgd via https://thd-fpi-info.fourstack.nl

Nu zie ik dus staan :

Actuele Beschikbaarheid
Wat
Koper
Beschikbaar
Small green check
Distributiepunt(en)
Nm-Hes
Internet Snelheid
17 Mbit/s
iTV
2 HD
Wat
FttH
Beschikbaar
Small red cross
Distributiepunt(en)
Internet Snelheid
-
iTV
-
Technologie
Internet Snelheid
ADSL2+
10 Mbit/s
VDSL2*
17 Mbit/s
Bonding*
-
*
ISDN niet mogelijk bij VDSL en Bonding.
Geplande upgrades
Status
Geen geplande upgrades gevonden

Bij de laatste stond dus datum en de verhoogde snelheid tot dit weekend.

Graag reactie hoe en wat.

Met vriendelijke groet,

Edwin V.

Admin: topic naar juiste categorie verplaatst
icon

Beste antwoord door RobinFlikkema 20 maart 2017, 17:42

Hoi klopt! Stond op 28 maart idd.

Ok fijn te horen maar waar zie jij dat dan?

Met vriendelijke groet,

Edwin
Hoi, op mijn site houd ik alle upgrades (van KPN straatkasten) bij. Het is heel normaal dat upgrades iets minder dan een week van te voren verdwijnen en dan een paar dagen na de geplande datum uitgevoerd zijn. Hierom verwacht ik dat het bij deze net zo is.

De upgrade is namelijk 2 dagen van te voren verdwenen.

Robin
Bekijk origineel

11 reacties

Reputatie 7
Badge +30
Hoi,

Ik heb heel wat moeite gedaan om die straatkast te vinden (op mijn site), maar stond ie op 27 Maart? Was het niet 20 of 28?

Want deze straatkast wordt waarschijnlijk deze week geupgraded. Ik heb ook enkele andere straatkasten bekeken maar die komen niet overeen met de output van fpi-info die jij gepost hebt of niet overeen met die datums

Robin

Met vriendelijke groet,

Edwin
Reputatie 7
Badge +30

Met vriendelijke groet,

Edwin
Hoi, op mijn site houd ik alle upgrades (van KPN straatkasten) bij. Het is heel normaal dat upgrades iets minder dan een week van te voren verdwijnen en dan een paar dagen na de geplande datum uitgevoerd zijn. Hierom verwacht ik dat het bij deze net zo is.

De upgrade is namelijk 2 dagen van te voren verdwenen.

Robin
Reputatie 7
Badge +18

Met vriendelijke groet,

Edwin
Ik denk dat Robin deze bedoeld:

Maar Robin, wat ik dan niet begrijp is dat er bij "Geplande Upgrade" een X staat, hoe zit dat dan?:?
Reputatie 7
Badge +30

Met vriendelijke groet,

Edwin
Ik denk dat Robin deze bedoeld:

Maar Robin, wat ik dan niet begrijp is dat er bij "Geplande Upgrade" een X staat, hoe zit dat dan?:?

Die upgrade is verdwenen. Die is dus "weg". Maar als je even wacht dan zullen de snelheden en distributiepunten aangepast worden.
Hoi Robin,

Bedankt voor alle info. IK ga het even in de gaten houden deze week of er activiteit en evt. snelheidsverhoging is.

Gr. Edwin
Reputatie 7
Badge +24
Welkom op het forum Edwin! Tof dat je hier je vraag stelt. Volgens mij ben je al helemaal op hoogte hoe het in z'n werk gaat dankzij Robin en z'n handige website. Ik hoop dat de upgrade binnenkort plaatsvindt. Ik kan namelijk niet meer inzien dan jullie wat dat betreft. Laat je het ons weten wat de uitkomst is?
Beste lezer,

IK heb op dit moment een modem wat is aangesloten op VDSL2 volgens de mevrouw van de klantenservice. Deze verbinding is erg traag (14mbit). Nu is er sinds deze week een upgrade in de wijkkast gedaan. Nu is er ook VVDSL2 beschikbaar met een aanzienlijk hogere snelheid.
Ik weet dat indertijd bij mij de snelheid niet hoger kon omdat alle aderparen bezet waren bij de kabel naar mijn woning toe vanuit de wijkkast. Klopt het dat je bij VVDSL2 op een andere manier in de wijkkast verbonden wordt waardoor je dus een hogere snelheid krijgt. Dat dit dus niet mogelijk is via de bestaande aansluiting? Kan ik dan dus zeker zijn dat mijn snelheid hoger kan?

Met vriendelijke groet,

Edwin

*Admin: topics samengevoegd
Reputatie 7
Badge +24
Ik heb je berichten even samengevoegd @edwin024 aangezien we het net zo goed in 1 topic kunnen behandelen.

Staat er op Fourstack dat er nu meer snelheid mogelijk is dat 14 Mb/s? Je kan vectoring(VVDSL)zien als een techniek waarbij "de ruis" op de lijn flink vermindert waardoor de snelheid een stuk hoger komt te liggen. Het staat helemaal los van de aderparen. Je gebruikt er 1, en als je er 2 hebt(en gebruikt) dan heb je pairbonding.

Ik kijk graag voor je wat er mogelijk is. Als VVDSL mogelijk is dan kan ik het regelen. Reageer dan op mijn privébericht.
Reputatie 7
Badge +24
Heb je het via een andere manier geregeld @edwin024? Als ik nog wat voor je kan regelen dan hoor ik het graag.
Reputatie 7
Badge +18
Beste lezer,

IK heb op dit moment een modem wat is aangesloten op VDSL2 volgens de mevrouw van de klantenservice. Deze verbinding is erg traag (14mbit). Nu is er sinds deze week een upgrade in de wijkkast gedaan. Nu is er ook VVDSL2 beschikbaar met een aanzienlijk hogere snelheid.
Ik weet dat indertijd bij mij de snelheid niet hoger kon omdat alle aderparen bezet waren bij de kabel naar mijn woning toe vanuit de wijkkast. Klopt het dat je bij VVDSL2 op een andere manier in de wijkkast verbonden wordt waardoor je dus een hogere snelheid krijgt. Dat dit dus niet mogelijk is via de bestaande aansluiting? Kan ik dan dus zeker zijn dat mijn snelheid hoger kan?

Met vriendelijke groet,

Edwin

*Admin: topics samengevoegd
Hallo Edwin, wat geeft Fourstack dan aan? Geeft ie bij VDSL 100 Mbit/s aan? En wat geeft Speedtest aan? Zou je dan eens de screenshots willen plaatsen?

Reageer