Beantwoord

Gigaset 850 kan niet verbinden met internet

  • 23 August 2019
  • 7 reacties
  • 2216 keer bekeken

Op mijn Gigaset 850a GO krijg ik de melding "registratie bij provider mislukt". Die provider is freevoipdeal.com. Via mijn PC kan ik in het telefoon toestel komen. De Experiabox ziet de telefoon ook. Op de freevoipdeal site kan ik met mijn account bellen. Als ik de VOIP wizard van mijn telefoon gebruik om een nieuwe verbinding te configureren, dan krijg ik de melding "kan niet verbinden met internet" . Deze storing treedt op sinds 21 augustus. Ik verdenk de Experiabox. Het ding is gereset, maar de telefoonstoring blijft.
Gaarne advies....
icon

Beste antwoord door jaapdeglopper 26 August 2019, 16:57

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

7 reacties

Hoi @jaapdeglopper . Welkom op het forum.
Wat jammer dat het plotseling niet meer werkt. Vóór 21 augustus kon je hier dus nog gebruik van maken? Er zijn van onze kant geen wijzigingen geweest, wat het modem betreft. De laatste firmware updates zijn van maanden geleden.
Gebruik je het toestel ook voor telefonie van KPN?
Ik hoop dat er mensen op het forum zijn die hier meer kaas van hebben gegeten. Wellicht kunnen zij jou de gouden tip geven.
Het is opgelost. Ik heb alles wat de telefoon betreft opnieuw geinstalleerd. En jawel hoor....het was dus toch de telefoon.
Bedankt voor het meedenken.
Opgelost, mooi.
Ik bekeek 'm eens even nav dit bericht, ziet er goed uit.
Een losse lader (geen combinatie gelukkig). Het basisstation verbindt met een ethernet kabel (zie ik op de foto's)
Is er iemand die weet of er voip telefoons zijn die rechtstreeks op wifi kunnen werken ?
Reputatie 7
Is er iemand die weet of er voip telefoons zijn die rechtstreeks op wifi kunnen werken ?
Bijvoorbeeld de Grandstream WP820.
Persoonlijk zou ik er niet aan beginnen.
Dank, maar, blijkbaar zijn er nadelen ?
Het zou voor mij ook niet gaan om thuisgebruik maar voor als ik ergens ben waar ik het wifi netwerk kan gebruiken.
Ik heb daar toe een doosje met voip kastje en dect telefoon + lader + snoertjes ed.
Maar dat is dus meer gedoe, als er al een bedrade verbinding te maken is.
Reputatie 7
Dank, maar, blijkbaar zijn er nadelen ?
Inderdaad, zo is deze telefoon stevig aan de prijs en kunnen er, als ik het goed begrijp, maar twee SIP accounts op gedefinieerd worden.

Het zou voor mij ook niet gaan om thuisgebruik maar voor als ik ergens ben waar ik het wifi netwerk kan gebruiken.
Waarom gebruik je daarvoor niet een app op Android zoals bijvoorbeeld ZoiPer?
@jaapdeglopper . Fijn dat je het zelf hebt kunnen oplossen. Voor andere vragen weet je ons te vinden!