Beantwoord

Glas intermersnelheid 5x te laag

  • 18 November 2019
  • 12 reacties
  • 331 keer bekeken

Een 5x te lage internetsnelheid met 500/500Mb bedraad (geen wifi).-ik meet om en nabij 90/90.

Ik woon in Sassenheim (in de bollenstreek).

De snelheid direct achter het Experia v10A modem is dus al gelijk vanaf de oplevering veel te laag. 

Dit speelde ook al bij mijn vorige provider T-mobile sinds 1 oktober 2019. Zij kwamen er niet uit en ik ben na 6 weken gefrustreerd vertrokken naar KPN, in de hoop dat KPN wel snel de 500/500 weet te leveren.

icon

Beste antwoord door ko3st1 21 November 2019, 23:58

Bekijk origineel

12 reacties

Reputatie 7

1) Het zou kunnen dat jouw NTU (glasvezelmodem) nog een 100Mbps NTU is.

Plaats eens een foto van jouw NTU hier op het forum.

2) Het kan zijn dat jouw glasvezel in de PoP nog aangesloten is op een 100Mbps netwerkkaart.

In dat geval moet KPN aan de bak.

3) Één van de aders in de kabel tussen NTU en de Experia Box maakt geen contact.

Vervang die kabel eens.

@wjb zie foto. 

 

@wjb nr.1 en nr. 3 lijken mij niet aan de orde. Ik gebruik cat 7 kabels de aansluitingskabel is nieuw en 

Nr. 2 zou m.i. wel een mogelijkheid zijn dat betekent dat KPN in de PoP nog niet de juiste snelheid doorgeeft.

Reputatie 7

Wat is het type van die Cisco?

 

cisco/meraki-ms220-cloud-managed-8-port. 

Ik heb alles staan op default waardes alle poorten zijn verbonden via vlan1, ook de twee tv boxen. 

Bij het kpn tv kastje in de woonkamer zit een tp-link 1gb unmanaged switch en boven bij de slaapkamer is nog een 1gb switch met een kpn wifi versterker. De wifi in de huiskamer komt van een Asus router rt-n66u in de woonkamer. 

https://www.centralpoint.nl/netwerk-switches/cischttps://www.centralpoint.nl/netwerk-switches/cisco/meraki-ms220-cloud-managed-8-po-art-ms220-8p-hw-num-3402859/

Reputatie 3
Badge +2

Wat mij op valt is dat je niet de ntu van kpn gebruikt maar een eigen glas converter. Vervang deze eens voor de ntu van kpn. De kabel tussen je glas converter en de experia box lijkt een platte kabel te zijn vervang deze eens voor een normale kabel. 

 

Reputatie 7

Als jij een PC met een netwerkkabel rechtstreeks op de Experia Box aansluit dan meet je ook zo'n 90Mbps?

Heb je de kabel tussen NTU en Experia Box al eens vervangen?

Reputatie 7
Badge +17

Hi @ko3st1 Welkom op het Forum, goed dat je in eerste instantie hier je vraag stelt. 

Fijn dat je je gegevens ingevuld hebt op je profiel, ik kon meteen even meekijken. Ik zie dat je al contact hebt gehad met onze klantenservice en dat er een monteur ingepland staat voor morgen. 
Ook zie ik dat onze klantexpert een kruising geconstateerd heeft. 

Dit zou betekenen dat jij de verbinding krijgt van iemand uit je omgeving (waarschijnlijk dus 100/100MBps) en diegene jou 500/500 MBps snelheid. Geluk bij een ongeluk voor deze klant. 
De monteur gaat de kabels omwisselen zodat jij je beloofde internetsnelheid krijgt.

Laat je het weten als het dan wel, dan niet is opgelost? 

 

Hi @Lisa

Op 19-11-2019  zou tussen 17:00 en 19:00 een monteur langskomen die ook in de PoP toegang zou moeten hebben. Na 19:00 nog geen teken van leven... Zelf contact gezocht via chat. De klantenservice medewerker verzekerde mij dat ik voor 20:30 alsnog iemand zou langskomen. Maar toen ik om 20:31in een nieuwe chat sessie vroeg hoelaat er nog wat ging gebeuren, bleek dat er alsnog niemand zou komen. Er was een noodgeval met de monteur… Ik was not amused! Nieuwe afspraak voor 21-11-2019. Wordt vervolgd. 

 

 

 

 

Reputatie 7
Badge +17

Hi @Lisa

Op 19-11-2019  zou tussen 17:00 en 19:00 een monteur langskomen die ook in de PoP toegang zou moeten hebben. Na 19:00 nog geen teken van leven... Zelf contact gezocht via chat. De klantenservice medewerker verzekerde mij dat ik voor 20:30 alsnog iemand zou langskomen. Maar toen ik om 20:31in een nieuwe chat sessie vroeg hoelaat er nog wat ging gebeuren, bleek dat er alsnog niemand zou komen. Er was een noodgeval met de monteur… Ik was not amused! Nieuwe afspraak voor 21-11-2019. Wordt vervolgd. 

 

 

 

Goedemorgen @ko3st1 . Oh joh, dat heb ik even helemaal niet meegekregen. Goed dat je dan alsnog hier je ervaring deelt. Ik ben benieuwd of de monteur het oplost vandaag.
Hou je ons op de hoogte?  

 

Probleem is gelukkig opgelost. De MediaConverter van vorige provider (t-mobile) was blijkbaar alternatief aangesloten.

Monteur heeft NTMC 
geleverd uit bus en kruising uitgesloten dmv IP en serie nr. Mijn laptop was 498mbit down / 500mbit up. Wifi ook prima overal.

Gelukkig geen problemen meer 👌

Reputatie 7
Badge +17

@ko3st1 Fijn om te horen dat het is opgelost. 

Mocht je in de toekomst nog tegen dingen aanlopen of een vraag hebben, dan horen wij dat natuurlijk graag.

Reageer