Beantwoord

Glasdraad heeft alles gereed gemeld maar KPN komt niet verder

  • 30 June 2022
  • 8 reacties
  • 201 keer bekeken

Op 13 mei heeft Glasdraad glasvezel aangelegd en een FTU geplaatst in m’n meterkast, Glasdraad zegt dat die eind mei alles gereed heeft gemeld (bij KPN?). Inmiddels heb ik een upgrade van m’n KPN abbo (koper → glas) lopen maar de lijst met “groene bolletjes” blijft haperen bij “Glasvezel in je straat”, zie plaatje. Ik moet nu wachten tot 14 juli, maar de vorige keer wachtte ik tot de datum “Glasvezelpunt in je woning” en die werd toen doodleuk weer verzet.

Is er misschien iemand bij KPN die de boel vlot kan trekken?

 

icon

Beste antwoord door Gerben Roest 24 July 2022, 10:21

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

8 reacties

Er was sprake van een dubbele vermelding van mijn adres, dit heeft Glasdraad inmiddels gefixt en zou er nu geen belemmering meer moeten zijn om alles door te laten lopen. Helaas heeft KPN nog steeds niet een groen licht om mij een monteur met een NTU te sturen.

Goedemiddag Gerben,

Erg vervelend inderdaad. Hier moet echt een KPN medewerker naar kijken. Heb je je forum profiel ingevuld/aangevuld zodat ze meteen de juiste informatie voor zich hebben?

Hallo Janwilnl, bedankt voor je reactie. Ja,  m’n profiel is voorzien van o.a. postcode/huisnummer/klantnr. De medewerker bij 08000804 die ik een uurtje geleden sprak stuurde me eigenlijk weer met een kluitje het riet in, misschien ook omdat de backoffice haar weer onvoldoende kon helpen. Terwijl een andere medewerker een paar dagen geleden juist goed hielp door erop te wijzen dat Glasdraad 2x mijn adres in hun administratie had, dat daardoor de boel vast liep. Dat is nu dus gefixt.

Hallo Janwilnl, bedankt voor je reactie. Ja,  m’n profiel is voorzien van o.a. postcode/huisnummer/klantnr.

Super, dan kan een KPN medewerker kijken zodra ze je topic zien.

 

Terwijl een andere medewerker een paar dagen geleden juist goed hielp door erop te wijzen dat Glasdraad 2x mijn adres in hun administratie had, dat daardoor de boel vast liep. Dat is nu dus gefixt.

Het moet natuurlijk wel verwerkt worden, wanneer is dit gefixt? Het kan natuurlijk zijn dat ze dit een keer per week uploaden naar KPN ofzo. Is dit langer dan 2 dagen geleden?

Hallo Janwilnl, bedankt voor je reactie. Ja,  m’n profiel is voorzien van o.a. postcode/huisnummer/klantnr.

Super, dan kan een KPN medewerker kijken zodra ze je topic zien.

 

Terwijl een andere medewerker een paar dagen geleden juist goed hielp door erop te wijzen dat Glasdraad 2x mijn adres in hun administratie had, dat daardoor de boel vast liep. Dat is nu dus gefixt.

Het moet natuurlijk wel verwerkt worden, wanneer is dit gefixt? Het kan natuurlijk zijn dat ze dit een keer per week uploaden naar KPN ofzo. Is dit langer dan 2 dagen geleden?

aha nou ja ik nam aan dat dit een of andere live database zou zijn waar alle providers in kunnen kijken. Ze hebben het gisterochtend aangepast, maar als het in batches wordt verspreid dan zou het nog even kunnen duren.. toen Glasdraad het had gefixt dacht ik hehe, eindelijk kunnen we verder, maar misschien was dat wat te optimistisch.

Reputatie 7
Badge +16

Goedemorgen @Gerben Roest
 

misschien ook omdat de backoffice haar weer onvoldoende kon helpen. 

Ik zie dat er een melding is geregistreerd bij onze Backoffice. Er is aangegeven wat nu de huidige stand van zaken is en wat de gewenste situatie is, zij zullen kijken wat ze voor je kunnen doen en wat de status is bij Glasdraad / KPN Netwerk. Doorgaans krijg je binnen 3 werkdagen een update: slag om de arm in verband met de drukte.

Inmiddels is de glasvezelverbinding actief. In het voortgangsoverzicht stond dat er iets moest gebeuren waar een monteur voor nodig was, maar ik kreeg een NT kastje met een jip-en-janneke 3-plaatjes howto en die heb ik gewoon maar gevolgd.

  • nt over ftu geschoven
  • experiabox v10a uitgezet
  • adsl kabel uit experiabox gehaald
  • nt kastje met utp kabel verbonden met WAN poort op experiabox
  • experiabox weer aan
  • online met Gbit over glas!
Reputatie 7
Badge +10

Inmiddels is de glasvezelverbinding actief. In het voortgangsoverzicht stond dat er iets moest gebeuren waar een monteur voor nodig was, maar ik kreeg een NT kastje met een jip-en-janneke 3-plaatjes howto en die heb ik gewoon maar gevolgd.

  • nt over ftu geschoven
  • experiabox v10a uitgezet
  • adsl kabel uit experiabox gehaald
  • nt kastje met utp kabel verbonden met WAN poort op experiabox
  • experiabox weer aan
  • online met Gbit over glas!

 

Ja die Nt's sturen ze tegenwoordig steeds vaker mee, zodat je het zelf kan doen. En dat is gelukt zie ik, top!!