Beantwoord

Glasvezel 200/200, Experia V8 omruilen voor Experia V10a

  • 20 October 2019
  • 31 reacties
  • 2039 keer bekeken

Hallo KPN,

 

Ik heb al geruime tijd KPN glasvezel 200/200, maar gebruik nog het oude Experia V8 modem. Dat levert een slechte kwaliteit wifi ( ook na gebruik wifi verbeteraar) waarbij apparaten ( allen android) regelmatig de connectie verliezen. Voor mij onacceptabel. Ook vallen de wifi snelheden tegen gezien het 200/200 abonnement.

Graag zou ik de Experia V8 versie willen ruilen voor de Experia V10 versie om het maximale uit het abonnement te halen en meer mogelijkheden m.b.t. wifi te verkrijgen, waaronder 5ghz. 

 

Groet, MudPool

icon

Beste antwoord door MudPool 21 October 2019, 19:55

Bekijk origineel

31 reacties

Hallo @MudPool , via WiFi zul je nooit 200 Mbit/s halen,ook niet met het modernste modem, of onder de meest ideale omstandigheden.

KPN ruilt alleen een modem om wanneer deze defect is, eerder niet.

Als een bestaand modem niet meer aan jouw verwachtingen voldoet kun je er zelf een router achter hangen of in de plaats van je huidige V8 gebruiken, want ik begrijp dat je glasvezel hebt en je er een pure router achter kunt hangen, mits geschikt voor IPTV en je geen vaste telefoon gebruikt.

 

Hallo@MudPool , via WiFi zul je nooit 200 Mbit/s halen,ook niet met het modernste modem, of onder de meest ideale omstandigheden.

KPN ruilt alleen een modem om wanneer deze defect is, eerder niet.

Als een bestaand modem niet meer aan jouw verwachtingen voldoet kun je er zelf een router achter hangen of in de plaats van je huidige V8 gebruiken, want ik begrijp dat je glasvezel hebt en je er een pure router achter kunt hangen, mits geschikt voor IPTV en je geen vaste telefoon gebruikt.

 

Het geregeld wegvallen op alle via wifi verbonden apparaten en het niet kunnen beschikken over 5Ghz wifi lijkt mij toch voldoende reden om de oude V8 versie te vervangen voor de nieuwe V10a versie!

Badge +19

Lees je even in hier over de V10A dan zal je zien dat ie (nog) niet helemaal probleemloos is.

Reputatie 7
Badge +24

Hallo@MudPool , via WiFi zul je nooit 200 Mbit/s halen,ook niet met het modernste modem, of onder de meest ideale omstandigheden.

KPN ruilt alleen een modem om wanneer deze defect is, eerder niet.

Als een bestaand modem niet meer aan jouw verwachtingen voldoet kun je er zelf een router achter hangen of in de plaats van je huidige V8 gebruiken, want ik begrijp dat je glasvezel hebt en je er een pure router achter kunt hangen, mits geschikt voor IPTV en je geen vaste telefoon gebruikt.

 

Het geregeld wegvallen op alle via wifi verbonden apparaten en het niet kunnen beschikken over 5Ghz wifi lijkt mij toch voldoende reden om de oude V8 versie te vervangen voor de nieuwe V10a versie!

Och... bij de nieuwe v10a valt wifi ook met regelmaat weg, dus daar hoef je het niet voor te doen 😂

Hallo@MudPool , via WiFi zul je nooit 200 Mbit/s halen,ook niet met het modernste modem, of onder de meest ideale omstandigheden.

KPN ruilt alleen een modem om wanneer deze defect is, eerder niet.

Als een bestaand modem niet meer aan jouw verwachtingen voldoet kun je er zelf een router achter hangen of in de plaats van je huidige V8 gebruiken, want ik begrijp dat je glasvezel hebt en je er een pure router achter kunt hangen, mits geschikt voor IPTV en je geen vaste telefoon gebruikt.

 

Het geregeld wegvallen op alle via wifi verbonden apparaten en het niet kunnen beschikken over 5Ghz wifi lijkt mij toch voldoende reden om de oude V8 versie te vervangen voor de nieuwe V10a versie!

Och... bij de nieuwe v10a valt wifi ook met regelmaat weg, dus daar hoef je het niet voor te doen 😂

Na het doorlezen van de verschillende lijntjes de tekst aangepast voor een V10 versie. Dank voor de input.

Reputatie 7
Badge +24

Maar de v10 krijg je niet. Je krijgt de v10a. Je krijgt alleen een v10 als je 2 (vaste) telefoonnummers hebt.

Hallo@MudPool , via WiFi zul je nooit 200 Mbit/s halen,ook niet met het modernste modem, of onder de meest ideale omstandigheden.

 

Niet?

 

Hallo@MudPool , via WiFi zul je nooit 200 Mbit/s halen,ook niet met het modernste modem, of onder de meest ideale omstandigheden.

 

Niet?

 


Hallo @CreativeS , dan werk jij onder ‘ideale omstandigheden’.

Reputatie 7

Dat kan nog veel sneller hoor. :sunglasses:

Met 802.11ac op 5GHz waarbij het wifi accesspoint zich in het zicht bevindt van de telefoon, tablet of PC is het zelfs geen enkel probleem om 500+ te gaan.

Vandaar ook dat ik wifi accesspoints in de vorm van plafonnieres gebruik.

 

Overigens zou ik je adviseren om afscheid te nemen van door KPN geleverde apparatuur als het om wifi gaat.

Zo gebruik ik een EdgeRouter Lite 3 i.p.v. een Experia Box. Deze router heeft geen ingebouwde wifi want wifi in de meterkast in niet zo zinvol. Beter is het om 5GHz wifi accesspoints te plaatsen in de ruimten waar je wifi wilt gebruiken. Ik heb drie EDIMAX CAP1200's in mijn woning voor optimale dekking van wifi op de begane grond en 1e verdieping. Op de 2e verdieping staat nog een KPN WiFi "versterker" voor de twee slaapkamers die zich daar bevinden en 2.4GHz wifi voor de zonnepanelen.

Dat kan nog veel sneller hoor. :sunglasses:

Met 802.11ac op 5GHz waarbij het wifi accesspoint zich in het zicht bevindt van de telefoon, tablet of PC is het zelfs geen enkel probleem om 500+ te gaan.

Vandaar ook dat ik wifi accesspoints in de vorm van plafonnieres gebruik.

 

Overigens zou ik je adviseren om afscheid te nemen van door KPN geleverde apparatuur als het om wifi gaat.

Zo gebruik ik een EdgeRouter Lite 3 i.p.v. een Experia Box. Deze router heeft geen ingebouwde wifi want wifi in de meterkast in niet zo zinvol. Beter is het om 5GHz wifi accesspoints te plaatsen in de ruimten waar je wifi wilt gebruiken.

Ik kom niet verder dan een schamele 24,2Mbps/39,6Mbps

Welke accespoints gebruik je?

Reputatie 7

Ik gebruik EDIMAX CAP1200's, maar dat heeft niet zozeer te maken met de kracht van de wifi maar het multi-SSID / multi-VLAN zijn van die apparaten, zodat ik ons privé, zakelijk en gast wifi netwerk gescheiden kan houden. 

Een ander goed wifi accesspoint is bijvoorbeeld de TP-Link EAP245.

 

Overigens blijft gelden: It takes two to tango waarmee ik wil aangeven dat ook het mobiele apparaat die hoge snelheden aan moet kunnen. Vrijwel alle moderne apparaten kunnen 200Mbps wel verstouwen, maar 500Mbps is voor een veel apparaten nog wel wat te hoog gegrepen.

Ook deelt bluetooth de wifi antenne in veel tablets en telefoons en het uitzetten van bluetooth kan dan ook een behoorlijke verbetering opleveren in de maximaal haalbare snelheid via wifi.

Reputatie 4
Badge +3

Ik gebruik ook een Ubiquiti Edgerouter X en daarnaast op beide verdiepingen een Ubiquiti AC Lite Accesspoint en ik haal ook meer dan 200Mbit snelheid. Dat werkt ook als een speer.

verreweg van ideaal 2 muren 10 meter vertrek er tussen

met laptop gemeten met netgear r9000 router

https://www.speedtest.net/result/8689923887.png

met de v10 kwam ik ook wel tegen de 300 dus is 200 makkelijk haalbaar ook als het verreweg van ideaal is

met een v8 zou dit nooit kunnen en vind ik mijn oogpunt dat je ook een v10 kunt krijgen bij een verhoging naar 200/200 maar dat zou helaas een v10a worden

Hallo@MudPool , via WiFi zul je nooit 200 Mbit/s halen,ook niet met het modernste modem, of onder de meest ideale omstandigheden.

KPN ruilt alleen een modem om wanneer deze defect is, eerder niet.

Als een bestaand modem niet meer aan jouw verwachtingen voldoet kun je er zelf een router achter hangen of in de plaats van je huidige V8 gebruiken, want ik begrijp dat je glasvezel hebt en je er een pure router achter kunt hangen, mits geschikt voor IPTV en je geen vaste telefoon gebruikt.

 


of een fritzbox er achter als je geen tel. van kpn af neemt werkt super goed met internet en itv

ik gebruik zelf een fritzbox 7590 en de wifi is redelijk te doen

en de experia als voip adapter met extra switch tussen nt (glasvezel kastje) fritz en experia “hopelijk tijdelijke opstelling”

meting fritzbox

https://www.speedtest.net/result/8689951487.png

Ook met het uitzetten van BT kom ik niet verder dan een schamele 26Mbps

misschien is het al gevraagd maar om uit te sluiten heb je bekabeld al gemeten

met een v8 zou je op de wifi niet veel hoger halen met een v9 ook niet trouwens

v10 is dit wel makkelijk haalbaar

eigenlijk met de meeste nieuwere routers of ap is 200/200 makkelijk te halen

als het apparaat (telefoon tablet laptop enz.) geschikt is dan natuurlijk

misschien is het al gevraagd maar om uit te sluiten heb je bekabeld al gemeten

met een v8 zou je op de wifi niet veel hoger halen met een v9 ook niet trouwens

v10 is dit wel makkelijk haalbaar

eigenlijk met de meeste nieuwere routers of ap is 200/200 makkelijk te halen

als het apparaat (telefoon tablet laptop enz.) geschikt is dan natuurlijk

Bedraad haal ik 198Mbps, wat goed si voor een 200/200 aansluiting. Wifi test ik via een Oneplus 5T, die ook makkelijk 200Mbps aan kan.

Reputatie 7
Badge +24

Heb je die wifi optimalisatie tool van KPN al eens doorlopen? Misschien krijg je 2 Experia WiFi's. Gratis. Die hebben 5 GHz. Je moet dan ergens in je huis gaan zitten waar je nog maar 4 of 5 mb snelheid heb.

https://www.kpn.com/service/servicetools.htm

Onderste van de 5.

Reputatie 7

Die 425/501Mbps is ook via een OnePlus 5T gemeten, dus ja het klopt dat die makkelijk 200Mbps aan kan. :wink:

Heb je die wifi optimalisatie tool van KPN al eens doorlopen? Misschien krijg je 2 Experia WiFi's. Gratis. Die hebben 5 GHz. Je moet dan ergens in je huis gaan zitten waar je nog maar 4 of 5 mb snelheid heb.

https://www.kpn.com/service/servicetools.htm

Onderste van de 5.

die heb ik inderdaad net doorlopen en ik kom in aanmerking voor 2 gratis bedrade Experia WiFi’ s. Morgen ophalen. Eens kijken pof dat verschil maakt.

Reputatie 7
Badge +24

Mooi. Gratis, niet geschoten altijd mis 😉

verreweg van ideaal 2 muren 10 meter vertrek er tussen

met laptop gemeten met netgear r9000 router

https://www.speedtest.net/result/8689923887.png

met de v10 kwam ik ook wel tegen de 300 dus is 200 makkelijk haalbaar ook als het verreweg van ideaal is

met een v8 zou dit nooit kunnen en vind ik mijn oogpunt dat je ook een v10 kunt krijgen bij een verhoging naar 200/200 maar dat zou helaas een v10a worden

Nu maar hopen dat KPN er ook zo over denkt.

Met de 2 experis wifi gaat het zeker werken

Tip plaats er eentje tussen jou tv ontvanger heb je altijd goede wifi in de woonkamer

de andere bv naast de v8 zet de wifi van de v8 uit “als dit niet automatisch” gebeurt

Ik heb die dingen ook gratis met het pilot gekregen en werken opzich redelijk goed

Dat kan nog veel sneller hoor. :sunglasses:

 

 

Weet ik wel… heb nog wel een oude in de lijst, van toen ik dacht dat het nog nodig was...

 

:nerd:

net of we aan het “straat” racen zijn wie kan sneller

ik haal nog wel hoger en daar heb ik geen iphone voor nodig

ts kan straks met de experia wifi,s makkelijk de 200/200 halen en daar gaat het om

ik had persoonlijk liever gezien dat kpn een v10 zonder a zou uitleveren zonder de 2 stuks experia wifi

dat was een mooiere oplossing denk ik

 

Reageer