Vraag

Glasvezel 200/200: Internetverbinding valt weg, i-TV blijft actief

Goedemiddag,

Sinds deze week ervaren wij problemen met de internetverbinding. Op willekeurige momenten gedurende de dag valt het internet weg. Interactieve Televisie blijft wel gewoon werken.
In de Experiabox is op het moment van wegvallen de Disconnect Reason: ISP DISCONNECT te zien.

Het probleem is ontstaan nadat de stroom van de Experiabox (en het glasvezelkastje) is geweest.
Daarvoor hebben wij altijd zonder problemen gebruik kunnen maken van internet.

We hebben geprobeerd om te achterhalen of het een van de apparaten in het thuisnetwerk is, maar het is apparaat onafhankelijk. Of we nu alles aan hebben en met volle snelheid downloaden of dat we alleen op een mobiel apparaat spotify luisteren, de verbinding valt willekeurig weg.

Nu zie ik hier op het forum dat dit probleem mogelijk onstaat door een defecte NTU (glasvezelkastje?). Ik zou graag een monteur langs zien komen om te controleren of dit inderdaad de oorzaak is.
Ik kan alleen nergens een fatsoenlijke manier vinden om in contact te komen met de servicedesk, als ik naar Service & Contact ga kom ik alleen maar op een Selfcare stuk, waarbij je de verbinding alleen kan testen als je verbonden bent met je eigen netwerk. Wat nogal lastig gaat, als je geen internet hebt...

1 reactie

Reputatie 7
Bel 0800-0402 (24x7).
Zij kunnen de verstoringen zien, jouw lijn doormeten en een monteur inplannen.

Reageer