Vraag

Glasvezel

  • 17 October 2019
  • 12 reacties
  • 275 keer bekeken

Reputatie 1

Hallo iedereen. Ik heb een vraagje over het glasvezel. Op mijn adres staat dat glasvezel beschikbaar is maar ik heb geen idee of het wel aangesloten is. Ik heb wel het witte kastje van glasvezel maar ik zie er geen draden aan of zoiets. Kan je glasvezel ook zelf aansluiten?


12 reacties

Reputatie 7

Heb jij wel een abonnement voor vast Internet bij KPN?

Zo ja, zit er een kabeltje in de DSL poort (grijs) van de Experia Box of in WAN poort (rood)?

Reputatie 1

Er zit een dun draadje in de DSL poort.

Reputatie 7
Badge +24

Kun je hier de een foto plaatsen van het kastje wat je hebt hangen?

Reputatie 1
Dit is het kastje
 

 

Reputatie 7
Badge +24

Niet geluk. Je moet na het uploaden van de foto ff wachten voordat je op de blauwe knop "Verstuur" klikt. Foto word op de achtergrond verwerkt.

Reputatie 7

De rechter is de FTU (Fiber Termination Unit) en daar komt een oranje kabel (de glasvezel) op uit. Aan de linker zijde wordt de NTU (Network Termination Unit) geplaatst waar de Experia Box vervolgens weer op aangesloten kan worden.

In jouw situatie is er nog geen NTU geplaatst.

Er zal vast binnenkort wel iemand van KPN reageren om jou te ondersteunen bij de overgang van koper naar glas. De kosten zijn precies hetzelfde maar de stabiliteit en snelheid zijn veel beter.

Reputatie 7
Badge +24

Je krijgt wel een nieuw abonement. Wat betekend dat da een hussel abo word.

Reputatie 1

Maakt het uit dat ik dan nu gebruik maak van een zakelijk abbonement?

Reputatie 7
Badge +24

Euhm... nee, lijkt me niet.

Reputatie 7
Badge +28

Hoi@Wh Ye, sorry voor de late reactie. Het ligt er een beetje aan welk zakelijk abonnement je hebt of wij je verder kunnen helpen. We hebben namelijk ook een forum voor de zakelijke markt: Uw vraag beantwoord door klanten en KPN’ers | Zakelijk KPN Forum


Kun je jouw adresgegevens en klantnummer toevoegen aan je profiel? Als je een reactie stuurt zodra dat is gebeurd zoek ik uit of wij de verbinding kunnen omzetten naar glasvezel.

Reputatie 7
Badge +10

De rechter is de FTU (Fiber Termination Unit) en daar komt een oranje kabel (de glasvezel) op uit. Aan de linker zijde wordt de NTU (Network Termination Unit) geplaatst waar de Experia Box vervolgens weer op aangesloten kan worden.

In jouw situatie is er nog geen NTU geplaatst.

Er zal vast binnenkort wel iemand van KPN reageren om jou te ondersteunen bij de overgang van koper naar glas. De kosten zijn precies hetzelfde maar de stabiliteit en snelheid zijn veel beter.

 

@wjb Dit klopt niet helemaal. Het hele ding dat je ziet is de FTU. De complete grondplaat met de twee beschermkappen dus. Onder de linkerkap zit de blauwe vezel afgewerkt met een connector, onder de rechterkap zit de groene vezel met een connector. De oranje kabel met die twee glasvezel komt inderdaad ergens in die FTU binnen (hoeft niet altijd rechts te zijn) en daar worden alle beschermlagen erafgehaald en de twee bijna blote vezels zijn opgerold in de grondplaat om uiteindelijk uit te komen aan de linker en de rechterkant.

Verder heb je gelijk. De linkerkap schuift er af en wordt vervangen voor de NTU, althans bij KPN en aangesloten providers. Er zijn er ook enkele die gebruik maken van de groene vezel en dan komt de NT dus aan de rechterkant.

 

 

Reputatie 7
Badge +28

@Wh Ye: Kan ik je nog verder helpen of heb je al contact met mijn zakelijke collega's?

Reageer