Beantwoord

Glasvezel aanleg wordt gedwongen, ik wil het niet

  • 25 October 2021
  • 12 reacties
  • 8710 keer bekeken

Glasvezel komt. Fijn maar ik hoef het niet. Staat er zaterdag laat iemand voor de deur om mij aan te sluiten en steekt er een kaartje in de deur dat hij maandag terugkomt: zorg dat u thuis bent. Wat is dit, fascisme? Lekker onbeschoft.

Nu ga ik om 7 uur weg, staat in het donker mijn buitendeur open met een pilon ertuseen. Verder geen hond te zien. Dus iedere *** kan naar binnenlopen. Ik heb die pilon weggeschopt. Rot 25x op met je glasvezel 🤬 en laat ik niemand meer zien!

 

Admin: bericht aangepast i.v.m. huisregels

icon

Beste antwoord door Marcia van KPN 26 October 2021, 13:29

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

12 reacties

Badge +19

Natuurlijk kunt u afzien van glasvezel. Het punt is wel dat u over enige tijd dan alleen nog gebruik kunt maken van de kabel omdat de gebruikelijke koperaansluiting afgesloten gaat worden. 

Over een jaartje of 3 pas zo ongeveer, tijd zat om af te koelen en er rustig over na te denken, en KPN dan misschien heeft besloten dat dan aanleggen berekend gaat worden, net als bij Delta zo’n 650 eurootjes.😁😁😁

misschien,Zeker weten doe ik het niet.Maar je kan toch koper blijven gebruiken en toch een glasvezel aansluiting krijgen?

Reputatie 7
Badge +30

Ha @Zevenkamp, welkom! Als je geen glasvezel in je huis wilt, is dat niet verplicht. Ik heb in de zomer ook glasvezel gekregen: er zijn in de wijk ook een aantal mensen die het niet wilden. Daar steekt het oranje kabeltje gewoon nog buiten de tuin de lucht in. Het is alleen wel zo dat KPN in de toekomst op plaatsen waar glasvezel beschikbaar is, koper uit gaat zetten. 

Reputatie 7
Badge +7

Glasvezel komt. Fijn maar ik hoef het niet. Staat er zaterdag laat iemand voor de deur om mij aan te sluiten en steekt er een kaartje in de deur dat hij maandag terugkomt: zorg dat u thuis bent. Wat is dit, fascisme? Lekker onbeschoft.

Nu ga ik om 7 uur weg, staat in het donker mijn buitendeur open met een pilon ertuseen. Verder geen hond te zien. Dus iedere *** kan naar binnenlopen. Ik heb die pilon weggeschopt. Rot 25x op met je glasvezel 🤬 en laat ik niemand meer zien!

 

Admin: bericht aangepast i.v.m. huisregels

De monteur had geen huissleutel toch? Dan hebt u zelf de deur open gelaten toch?

Weet u eigenlijk wel wat fascisme is? Beetje dom zullen we maar zeggen. Verdiep u er eens in zou ik zeggen.

https://nl.wikipedia.org/wiki/Fascisme

Goed, u dus geen glasvezel. Krijgt u spijt van met de jaren. Koper gaat uit, uw huis wordt minder waard bij verkoop en later glasvezel toch willen kan leiden tot aanzienlijke kosten. Zelf weten, maar uw reactie is erg overtrokken.

Hallo @Zevenkamp KPNNetwerk communiceert naar de klanten toe dat er glasvezel in hun wijk/straat aangelegd gaat worden.

U heeft ook een brief gehad met de vraag toestemming te geven voor glasvezelaanleg in uw huis en soms komt er ook iemand van KPNNetwerk aan de deur om toestemming te vragen. Geeft u die toestemming niet, online of aan de deur dan wordt er ook geen glasvezel in uw huis gelegd,maar tot aan de gevel of tot de stoep bij de voortuin, als u die heeft.

Als u wèl toestemming heeft gegeven dan komt er een keer een schouwer bij u aan de deur om te bekijken waar de glasveel het beste naar binnen gebracht kan worden.

Dat is alles, niks om u druk over te maken.

Maar voor alle duidelijkheid, u reageert af op een manier binnen een forum dat aan KPN, de provider gelieerd is en heeft dus niets met KPNNetwerk te maken, voor klachten moet u dus bij www.kpnnetwerk.nl zijn.

 

 

Reputatie 7
Badge +24

Het kan zijn dat het een huurhuis is en dat de verhuurder graag glasvezel in de woning wil.

Het kan zijn dat het een huurhuis is en dat de verhuurder graag glasvezel in de woning wil.

Hallo @Nick83 ik heb mijn reactie een update gegeven, je hebt helemaal gelijk.

 

Als huurder kan je dat weigeren, alleen noodzakelijke dingen kan een verhuurder afdwingen en daar valt een glasvezel aansluiting niet onder.

Als huurder kan je dat weigeren, alleen noodzakelijke dingen kan een verhuurder afdwingen en daar valt een glasvezel aansluiting niet onder.

Hallo @Doornekamp33 , dat weet ik niet, ben zelf nooit een huurder geweest, dus ik ken de huurvoorwaarden niet van de betreffende woningbouwvereniging.

 

Reputatie 1

officieel moet je de verhuurder toestemming geven om binnenshuis onderhoud te laten uitvoeren, maar dat geldt enkel voorzaken die door de verhuurder betaald zijn zoals de CV.  alle media aansluitingen zijn eigendom van de netwerkbeheerder. 

 

als we internet betaalbaar willen houden in nederland is het wel zaak dat iedereen meewerkt, KPN kan de bestaande aansluitingen laten zitten, het gaat puur om het toekomst bestendig maken, gebruik is niet verplicht. 

 

het grote voordeel van glasvezel is dat het beter geschikt is voor hogere upload snelheden, zodat je thuis beter bereikbaar bent op je NAS e.d, maar dan moeten de ISP’s dat natuurlijk wel aanbieden en niet die snelheid terugschroeven naar belabberde DSL niveau. 

Voor noodzakelijk onderhoud, zoals de CV ketel ben je verplicht toegang te verlenen tot de woning.